tomek73ldz Opublikowano 20 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2016 http://allegro.pl/kierownica-bycze-rogi-bullhorn-31-8-ostre-kolo-ss-i5695733800.html#thumb/1 Czy tego typu kierownicę, z przekrojem okrągłym rurki, można zamontować do roweru crossowego? Czy zmieszczą się klamki z mantkmi XT? Jakie byłyby wady i zalety takiego rozwiązania? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 20 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2016 To jest kierownica stosowana zwykle w rowerach singlespeed w których nie ma manetek zmiany biegów. W niektórych nie ma też hamulców. Kierownica nie jest w pełni okrągła. Może być problem z montażem manetek. Takie kierownice są zwykle wąskie, ok 40 cm. Może nie być miejsca na klamki hamulcowe, manetki i dłonie. Chyba że masz XT w nowej wersji gdzie jest tylko jedna obejma a nie dwie. Uważam że miałoby to sens gdyby kierownica miała okrągłe rurki i była szeroka na ok. 50 cm. Możesz uzyskać podobny kształt przy większej szerokości montując odpowiednio profilowane rogi. Zaleta jest taka że w tej masz już rogi jakby zintegrowane i możesz użyć owijki do kierownic szosowych. Kierownica dla osób chcących jeździć szybko i zmniejszyć opór aerodynamiczny. Sam też taką swego czasu rozważałem. Skończyło się jednak na lemondce. Wada jest taka że wąski chwyt z palcami na manetkach nie jest zbyt wygodny (ten sam problem jest przy lemondce montowanej do crossa). Musisz trzymając ręce na rogach wracać do manetek żeby zmienić biegi i co bardzo ważne nie masz szybkiego dostępu do hamulców. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się