damianKr Opublikowano 12 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2022 Czy to normalne, że powietrze schodzi z 6 bar do prawie 1 bara po dwóch dniach stania roweru w garażu? Co ciekawe tylna opona cały czas trzyma praktycznie 7 bar z drobnymi ubytkami. A przednią praktycznie muszę codziennie pompować przed jazdą. Zastanawiałem się czy dętka nie jest przebita, ale normalnie na tej oponie po napompowaniu robię po 80km i nie ma ubytku a wydaje mi się że podczas jazdy powietrze powinno szybciej uchodzić z przebitej dętki. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 12 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2022 Jakie dętki? Lateks czy butyl? Stawiam na to że jest minimalne przebicie dętki. Wyjmujesz, pompujesz, woda do zlewu i bąbelki pokażą gdzie uchodzi i naklejasz łatkę. Na małą dziurkę może być samoprzylepna. Odnośnik do komentarza
damianKr Opublikowano 12 Listopada 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2022 Cytat Jakie dętki? Lateks czy butyl? Poliuretan. Cytat Wyjmujesz, pompujesz, woda do zlewu i bąbelki pokażą gdzie uchodzi i naklejasz łatkę. Na małą dziurkę może być samoprzylepna. W przypadku rowerów szosowych można naklejać łaty na dętki? Gdzieś kiedyś spotkałem się z opinią że nie powinno się łatać, ale nie pamiętam już argumentu dlaczego. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 12 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2022 1 godzinę temu, damianKr napisał: W przypadku rowerów szosowych można naklejać łaty na dętki? Gdzieś kiedyś spotkałem się z opinią że nie powinno się łatać, ale nie pamiętam już argumentu dlaczego. Musiałbyś mieć ekstremalnie cienkościenne opony i bardzo grubą łatkę, żeby to miało znaczenie, wtedy ewentualnie łatka mogłaby spowodować wybrzuszenie na oponie i deformować 'kolistość' koła, co kiedyś wyczytałem na jakimś forum. Ale to czysta niepoparta praktyką teoria. Sam z powodzeniem łatam dętki w szosie od lat, a mam wyjątkowe 'szczęście' w łapaniu kapci, szczególnie na padakowatych Continentalach GP, których od jakiegoś czasu już nie używam. Gdzieś też widziałem opinię, że szosę pompuje się do zbyt wysokiego ciśnienia, żeby można było łatać dętkę, ale to kolejny argument z dupy. Owszem, szosowe koła pompuje się mocniej niż inne, ale przecież łatka jest po napompowaniu dociśnięta do opony i klejenie jeszcze bardziej się uszczelnia - im mocniej napompowana dętka, tym bardziej. Więc łatać i się nie przejmować. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 12 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2022 Oczywiście że można łatać dętki. Każdego typu. Skoro sprzedają do nich łatki to po te żeby je połatać. Do poliuretanowych tylko samoprzylepne łatki. Schwalbe sprzedaje swoje, Tubolito i Revoloop też. Duże dziury z mojego doświadczenia mała łatka samoprzylepna nie ogarnie. Małe tak. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się