Skocz do zawartości

Kross Level 6.0 vs Kellys Spider 90


Rekomendowane odpowiedzi

W moich dwóch rowerach MTB HT w rozmiarze L, 19 cali, Specialized Epic i Specialized Chisel stack jest ok. 620 a reach ok. 440.

Czyli że odpowiada im Kross Level 6.0 w rozmiarze L a Kellys Spider to pod względem geometrycznym na pewno nie jest rower MTB.

Nie wiem za ile znalazłeś tego Levela 6.0 a za jaką karę ktoś miałby go kupować w cenie detalicznej 5200 kiedy może kupić za podobną cenę Rockridera XC 120 albo Indiana Storm X8/X9 to nie pojmuję.

Odnośnik do komentarza

@R4DZ1U możesz podpytać czy nie zmienią osprzętu w nowej dostawie i czy będzie ta sama cena?

@jajacek kurcze zabiłeś mi ćwieka bo już chciałem zamawiać. Ten Kross Level jest z 2019 na takim osprzęcie. Warto? 

Rama i widelec

  • WYKOŃCZENIE LAKIERU: MATOWY
  • MATERIAŁ RAMY: ALUMINIUM LITE
  • WIDELEC: SR SUNTOUR RAIDON-XC RLR
  • SKOK WIDELCA: 100MM
  • TYLNY AMORTYZATOR: BRAK
  • SKOK TYLNEGO AMORTYZATORA: BRAK

Napęd

  • PRZERZUTKA PRZÓD: SHIMANO DEORE M6025
  • PRZERZUTKA TYŁ: SHIMANO XT M781
  • MANETKI: SHIMANO DEORE M6000
  • KORBA: SHIMANO MT500
  • KORONKI: 36T-26T/175MM
  • KASETA / WOLNOBIEG: SHIMANO HG50
  • ZAKRES KASETY / WOLNOBIEGU: 11-36T
  • ILOŚĆ PRZEŁOŻEŃ: 20
  • SUPORT: SHIMANO BSA BB52
  • ŁAŃCUCH: SHIMANO HG54

Koła

  • PIASTA PRZÓD: SHIMANO TX505
  • PIASTA TYŁ: SHIMANO TX505
  • OBRĘCZE: KROSS
  • OPONY: SCHWALBE SMART SAM 29X2.1

Hamulce

  • HAMULEC PRZÓD: SHIMANO MT200
  • HAMULEC TYŁ: SHIMANO MT200
  • DŹWIGNIE HAMULCA: SHIMANO MT201
  • TARCZE HAMULCOWE: SHIMANO RT10 (180)

Komponenty

  • KIEROWNICA: ALUMINIUM 720 MM 31.8
  • WSPORNIK KIEROWNICY: ALUMINIUM 100MM/31,8/7°
  • SIODŁO: SELLE ROYAL
  • WSPORNIK SIODŁA: ALUMINIUM 27,2X400
  • STERY: FP-H813PL 1-1/8"
  • CHWYTY: KROSS SCALE
  • PEDAŁY: FP-917N
Odnośnik do komentarza

Amortyzator Suntour Raidon jest najtańszym w miarę dobrze działającym amortyzatorem powietrznym. Ja go nazywam "półhydrauliczny", ponieważ w przeciwieństwie do amortyzatorów firm RockShox czy Manitou nie jest przeznaczony do użytkowania z olejem w goleniach. Konsekwencją tego jest to że posiada nie zanurzony w oleju tłumik w zamkniętym cartridge'u i całą pracą wykonuje nim. A ponieważ nie jest zanurzony w oleju tylko jest posmarowany smarem, jakość amortyzacji jest gorsza i tym gorsza im większa waga użytkownika i im mniejsza temperatura. Jest też gorszej jakości wykonania a ponieważ nie ma oleju, nie ma też pewnych części zabezpieczających przez zużywaniem się goleni. W efekcie następuje korozja. Dlatego wiec Indiany które posiadają RockShoxy są znacznie lepszym wyborem.

Rower ma spowalniacze MT200 zamiast hamulców. W połączenie z beznadziejnymi "plastelinowymi" tarczami, hamowanie jest trochę gorsze niż w dobrych hamulcach typu v-brake.

Piasty są również beznadziejne, jedne z najtańszych z możliwych, obręcze i opony też są nędzne.

Napęd jest dobry i nic mu nie brakuje.

Rower jest bardzo przeciętny ale da się jeździć i mieć przyjemność z jazdy.

A czy warto to sam musisz ocenić. Trudno niestety kupić coś lepszego w tym budżecie. Dal porównania za 3500 sprzedałem nie tak dawno używany rower na świetnej ramie Specialized, ze świetnym amorem Foxa, z napędem Shimano XT i hamulcami Shimano XT. Więc kupujesz za 3500 rower nowy ale słaby. Wymiana tarcz i hamulców na Deore kosztuje 800 zł. Jakieś przyzwoite koła 1000 zł.

Odnośnik do komentarza

@Oskarr

@jajacek

https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-mtb/rower-torpado-devon-1-9-m20-czarno-zielony

Panowie co myślicie o takim wynalazku ? ?

Jedyny podejrzany element to piasty Solon DH-908T F 32 H. Widać na zdjęciach ,że są na szybko zamykacz. Miał ktoś z nimi do czynienia? Gdyby coś było z nimi nie tak czy można by je wymienić na sztywną oś , i ewentualnie skąd wiedzieć jaki model np. z Shimano będzie tam pasował?  Cena wydaje się atrakcyjna. Po wklepaniu w google TORPADO Devon 1.9 ,można znaleźć wątek na sąsiednim forum  i ludzie chwalą go delikatnie katując w terenie

Odnośnik do komentarza

Nie ma rowerów do wszystkiego. Nie miałem sztywniaka mającego 140 skoku. Kolega mi taki pożyczył ale była to krótka jazda. Natomiast full enduro na którym jeździłem przez 3 dni ze 140 skoku w moim przekonaniu nie nadawał się do jazdy po płaskim ani pod górę. To był rower do wciągnięcia wyciągiem na górę i do zjazdu. Po płaskim ledwo jechał. Ja bym sugerował kupić rower do wykorzystywania na co dzień a w bike parku pożyczyć taki na którym zjeżdżają. Kolega co miał tego sztywniaka po wypróbowaniu przez kilka dni mojego Chisela sprzedał swojego Dartmoora. Ocenił że na równinie dobry sztywniak XC jest znacznie lepszy.

Trzeba się upewnić czy ten Torpado Ribot ma amor powietrzny. Bo Judy TK Coil jest podobno bardzo kiepski.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...