Skocz do zawartości

Rower MTB do 5000zl do jazdy po lesie z komfortową geometrią ramy. Waga użytkownika 80kg


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jako typowy laik przymierzam się do kupna roweru do max 5000zl. 

Rower ma służyć do jazdy w terenach leśnych (Błoto, korzenie) oraz ścieżkach rowerowych i polnych drogach szutrowych.

Liczy się dla mnie najbardziej komfort i wygoda. Osiągi czasowe i szybkościowe mnie nie interesują.

Waga użytkownika 80kg.

Pod uwagę biorę następujące modele:

Merida Big.Nine 300

Kross Level 5.0
Kross Hexagon 8.0
Kross Espirit 5.1

Giant Talon 2 (GE)

Kellys Spider 90
Kellys Gibon 10

Indiana X-Pulser 6.9
Indiana Storm X8
Indiana Storm X10

Cube 502110 Analog
Cube 502100 Analog

Rockrider XC 100

Romet Mustang M7
Romet Monsun LTD Deroe

Orbea MX 29

Które byście z tej listy polecili, a które odradzacie? Z góry dzięki za każdą odpowiedź i poświęcony czas. 

Na rowerach nie znam się zupełnie więc całą nadzieja w was forumowicze. ?

 

Odnośnik do komentarza

Zacznijmy od filtrowania po marce amortyzatora. Dobre amortyzatory to rockshock, manitou, fox (w tej cenie niedostępne). Opinia o Suntourach jest taka, że albo nie działają, albo są jednorazówkami, żaden producent do lepszych rowerów suntoura nie montuje, więc coś w tym może być. 

Rockshocki masz w Indianach, cube i mustangu. W Cubach masz sprężynowe rockshocki, w romecie M7 na 90% też jest sprężyna choć producent nie chwali się tą informacją (nie traktuj tego jak wyrocznię, kolega 2 lata temu kupował Mustanga na rockshocku i romet w rockshock judy, który powinien być na powietrzu według specyfikacji rockshocka miał Judy na sprężynie). Sprężynowe rockshocki są spoko jak masz wagę 70-80 kg. Są prawie bezobsługowe, nie mają jednak tak płynnego działania jak powietrze i są cięższe. U mnie wszyscy w rodzinie jeżdżą na powietrzu choć nie neguję sprężyn w tych amorach. 

W XC 100 masz fajnie działającego Manitou Markhora, powietrzny amortyzator klasy powietrznego Judy. 
W 6.9 masz powietrznego rockshocka, w X8 tak samo i w X10 tak samo. 

6.9 ma ramę bez sztywnych osi z gorszymi kołami niż X8 i X10. X10 ma starą (3 lata temu już była stara) ramę. Jest to stara rama karbonowa, która jest mega sztywna, ma starą geometrię i stary standard kół. X8 ma ramę na sztywnych osiach z boost, ta rama jest wygodniejsza niż X10. 

Ostatecznie więc masz 2 wybory: XC 100 - napęd 1x11, słabe hamulce, fajny amortyzator, super gwarancja vs Indiana X8 - napęd 2x11, dobre hamulce, fajny amortyzator. XC 100 będzie lżejszy o jakiś kilogram, ma też bardziej sportową ramę. 

Możesz też spojrzeć na rockridera expl 540 z decathlonu, ma napęd 1x10, powietrzny amortyzator, którego jeszcze nie znam i sztywne osie - kosztuje też jedynie 3500zł. 

Odnośnik do komentarza

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.

Pozwól, że dołożę jeszcze jedną opcje.

Jak na tle Rockridera XC 100 i Indiany Storm X8 wypadłby Kellys Gate 30?

 

6 godzin temu, Oskarr napisał:

Zacznijmy od filtrowania po marce amortyzatora. Dobre amortyzatory to rockshock, manitou, fox (w tej cenie niedostępne). Opinia o Suntourach jest taka, że albo nie działają, albo są jednorazówkami, żaden producent do lepszych rowerów suntoura nie montuje, więc coś w tym może być. 

Rockshocki masz w Indianach, cube i mustangu. W Cubach masz sprężynowe rockshocki, w romecie M7 na 90% też jest sprężyna choć producent nie chwali się tą informacją (nie traktuj tego jak wyrocznię, kolega 2 lata temu kupował Mustanga na rockshocku i romet w rockshock judy, który powinien być na powietrzu według specyfikacji rockshocka miał Judy na sprężynie). Sprężynowe rockshocki są spoko jak masz wagę 70-80 kg. Są prawie bezobsługowe, nie mają jednak tak płynnego działania jak powietrze i są cięższe. U mnie wszyscy w rodzinie jeżdżą na powietrzu choć nie neguję sprężyn w tych amorach. 

W XC 100 masz fajnie działającego Manitou Markhora, powietrzny amortyzator klasy powietrznego Judy. 
W 6.9 masz powietrznego rockshocka, w X8 tak samo i w X10 tak samo. 

6.9 ma ramę bez sztywnych osi z gorszymi kołami niż X8 i X10. X10 ma starą (3 lata temu już była stara) ramę. Jest to stara rama karbonowa, która jest mega sztywna, ma starą geometrię i stary standard kół. X8 ma ramę na sztywnych osiach z boost, ta rama jest wygodniejsza niż X10. 

Ostatecznie więc masz 2 wybory: XC 100 - napęd 1x11, słabe hamulce, fajny amortyzator, super gwarancja vs Indiana X8 - napęd 2x11, dobre hamulce, fajny amortyzator. XC 100 będzie lżejszy o jakiś kilogram, ma też bardziej sportową ramę. 

Możesz też spojrzeć na rockridera expl 540 z decathlonu, ma napęd 1x10, powietrzny amortyzator, którego jeszcze nie znam i sztywne osie - kosztuje też jedynie 3500zł. 

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...