Skocz do zawartości

Cube Cross a Cube Cross Pro


Rekomendowane odpowiedzi

witajcie,

 

Wstępnie byłem zdecydowany na Cube Cross. Nadarza się jednak okazja do zakupu wersji Cross Pro.
Warto dołożyć ~500 zł do tego wyższego modelu?
Z tego co widzę - Cross Pro ma na "+"
- powietrzy amortyzator (sensowne w tym typie roweru?)

- obie przerzutki Deore XT

- hamulec Magura MT2 (względem Shimano BR-M355)

- piasty M525 (względem Alivio FH-M4050)

- opony Shwalbe Smart Sam Kevlar (względem Smart Sam Active)
 

Odnośnik do komentarza

Obecnie bym nie dopłacił. Hamulce i jedne i drugie taniutkie, kiepskie. Piasta czy Acera czy Deore to nie jest duża różnica. Na asfalcie obie dadzą radę. W teren obie się słabo nadają. Właśnie mój syn zajechał M525 ale jeżdżąc w MTB. Sam kupiłem crossa na manetkach XT, hamulcach Deore i przerzutkach XT i widzę że nie było takiej potrzeby. Deore i Deore SL/SLX do jazdy crossem wydają się być w pełni wystarczające. SL/SLX ma najlepszy stosunek jakości do ceny. Amor powietrzny mam w MTB. W crossie właśnie ten z niższego modelu Cube'a olejowo-sprężynowy. Nie odczuwam potrzeby posiadania powietrznego w crossie. A powietrzny niestety jeść woła. Trzeba go regularnie serwisować bo inaczej będzie lipa. Olejowo-sprężynowy może się obejść bez serwisu latami. Jedne i drugie opony są ok.

 

EDIT

Poprawiam się. Te Magury jednak coś kosztują. Ale nie są to zbyt popularne hamulce. Większość używa albo Shimano albo Avidy. Shimano są tańsze w serwisie i generalnie bezproblemowe. Avidy są upierdliwe i się psują. Deore na przód i tył kosztuja ok. 400. Te Magury też kosztują coś koło tego. Więc zważając na to może jednak zastanowić czy nie dopłacić.

Odnośnik do komentarza

Obecnie bym nie dopłacił.

Dzięki Jacku. Tego mi właśnie było trzeba:)

Sprzedawca namawia, a ja średnio odczuwam chęć dołożenia do Cross Pro.

A jak się ma porównanie:

- przerzutka przednia Shimano Deore FD-T610 do Shimano LX FD-T670,

- kaseta CS-HG500 do CS-HG62,

- łańcuch KMC X10 do CN-HG54,

Czy piasta M615 jest lepsza/ gorsza od M525?

Czy w ogóle jest sens rozpatrywać te różnice? Może są na tym samym poziomie i nie warto sobie głowy zawracać?

 

I na koniec, pytanie a' propos hamulców. Sugerujesz wymianę od razu na coś lepszego (co?) Czy też jeździć do ew. wymiany?

Odnośnik do komentarza

Przednia przerzutka to nie jest kosmiczna technologia. Wszystko co robi to rusza wózek o parę mm. Klasa wyżej czy niżej nie ma imho znaczenia. Podobnie łańcuchy czy kaseta. Przy komponentach wyższej klasy zyskasz parę gram ale jakie to ma znaczenie w rowerze typu cross? Raczej nikłe. Piasta M615 nie wiem jak jest zbudowana więc się nie wypowiem. Hamulce jeździć do zajeżdżenia lub momentu że uznasz że potrzebujesz lepsze.

Odnośnik do komentarza

Przednia przerzutka to nie jest kosmiczna technologia. Wszystko co robi to rusza wózek o parę mm. Klasa wyżej czy niżej nie ma imho znaczenia. Podobnie łańcuchy czy kaseta. Przy komponentach wyższej klasy zyskasz parę gram ale jakie to ma znaczenie w rowerze typu cross? Raczej nikłe. Piasta M615 nie wiem jak jest zbudowana więc się nie wypowiem. Hamulce jeździć do zajeżdżenia lub momentu że uznasz że potrzebujesz lepsze.

Pytałem ze względu na możliwość zakupu w fajniej cenie Cube Cross z roku 2015.

Więc skoro to niuanse, to się nie zastanawiam :D

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...