Skocz do zawartości

Cube Attention SL 2022 czy Specialized Chisel 2021


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! ?

Gorąca prośba o opinię bardziej doświadczonych kolegów. Skupiam się na dwóch rowerach z tematu:
Cube Attention SL 2022 - https://www.cube.eu/pl/2022/bikes/mountainbike/hardtail/attention/cube-attention-sl-reversebluenblack/

Specialized Chisel 2021 - https://www.specialized.com/pl/pl/chisel/p/184106?color=291527-184106&searchText=91721-7205

Jak widzicie osprzęt mają bardzo podobny, w wielu pozycjach wręcz identyczny. Pytanie zatem - czy warto dopłacać takie pieniądze do ramy Chisel? Czy nie lepiej pieniądze oszczędzone wrzucić na podrasowanie Attention SL (hamulce, amortyzator) ?

Z góry dzięki za wszelkie opinie! ? 

Odnośnik do komentarza

Jako ktoś kto posiada Chisela i jeżdził na Attention SL mówię że nie warto. Obecne ceny rowerów Specialized są chore. Z tym że są to zupełnie inne rowery.

Attention SL nie uważam za rower MTB. To jest rower trekkingowo-turystyczny na kołach MTB. Rama jest cholernie ciężka, pancerna dająca kompletnie niesportową, stosunkowo wyprostowaną sylwetkę. Ale to jest właśnie też jego zaleta. Mój kolega jeździ nim do pracy, z sakwami, z namiotem, po lesie, po bezdrożach. Uważam że Cube zrobił pomyłkę próbując z niego zrobić rower MTB i dając mu napęd 1x. Kolega ma model gdzieś z z 2017/2018 z napędem Shimano Deore 3x i do takiej jazdy "po wszystkim" sprawdza się znakomicie. Rama jest taka trochę "dębowa" jak większość ciężkich ram ze stopu alu 6061, takich jak Cube, Kellys, Kross, Romet, Unibike i wiele innych. Napęd 1x jest łatwiejszy w obsłudze ale droższy w eksploatacji. Koła nędzne. Kolega zmienił na DT na piastach DT 370. Hamulce nędzne, kolega zmienił na Deore. Reszta jest ok.

Chisel to rama sportowo-rekreacyjna. Waży dużo mniej i jest zrobiona z zupełnie innych stopów aluminium. Jeździ się na niej znakomicie. Ale jest sens kupić tylko używkę.

Odnośnik do komentarza

Wiesz, wszystkiego nie sposób przetestować :)  Uczęszczam na testy ale są to raczej testy sprzętu z wysokiej półki. Czasem się przejadę rowerami kolegów. Miałem już wiele różnych rowerów i moje odczucia są takie że ramy z alu 6061 są bardzo podobne. Takie trochę toporne. Pytanie ile warto za to dopłacić że dostaniemy lepszą ramę? 1000 na pewno. Ale 5 to już nie.

Odnośnik do komentarza

Pojęcia nie mam. Ja swojego w wersji Expert 2018 na Rebie i SLX 2x11 sprzedałem parę miesięcy temu za 6k. Natomiast przy 187 raczej brałbym XL, tylko bym go zrekonfigurował. Z tym że zależy to też od proporcji ciała. Jaki masz przekrok i zasięg rąk?
Ja sprzedałem M żeby przesiąść się na L przy 175 wzrostu, przekroku 84,5 i zasięgu rąk 182. M kupił ode mnie kolega który jest wyższy ale ma znacząco mniejszy przekrok i mniejszy zasięg rąk. Więc wzrost to nie wszystko.
Zmieniłem mostek na 60 mm i zwęziłem kierownicę do 720 mm, ponieważ niedostatkiem rowerów 29 cali jest zwrotność. Z krótkim mostkiem i węższą kierownicą jest zwrotniejszy i łatwiej się zmieścić między drzewami.

Przyzwoity mostek 60, 70 czy 75 mm kupisz za stówę. No może ciut więcej.
https://www.olx.pl/d/sport-hobby/q-mostek-60-mm/

Odnośnik do komentarza

Przekrok mam 88cm zasięg rąk 185cm wzrost 187cm

tak jak liczyłem ostatnio swój parametr RAD odnosząc się do tego filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=HyppZOpHocM
187x2.5 wychodzi 467 i właśnie rower z takim Reach powinien pasować mi najbardziej, a bliżej tego parametru wychodzi mi rama Chosela w rozmiarze L (455) niż XL (480) takie 480 to pozycja dosyć mocno sportowa, a ja szukam bardziej rekraacyjnej, ale nie tak bardzo jak w Cubach (440) Do Chosela XL się przymierzałem i ten rower wydawał mi się za duży, za bardzo rozciągnięty się na nim czułem.

Odnośnik do komentarza
6 minut temu, Tony napisał:

Przekrok mam 88cm zasięg rąk 185cm wzrost 187cm

tak jak liczyłem ostatnio swój parametr RAD odnosząc się do tego filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=HyppZOpHocM
187x2.5 wychodzi 467 i właśnie rower z takim Reach powinien pasować mi najbardziej, a bliżej tego parametru wychodzi mi rama Chosela w rozmiarze L (455) niż XL (480) takie 480 to pozycja dosyć mocno sportowa, a ja szukam bardziej rekraacyjnej, ale nie tak bardzo jak w Cubach (440) Do Chosela XL się przymierzałem i ten rower wydawał mi się za duży, za bardzo rozciągnięty się na nim czułem.

No cóż, szukaj. Chyba że zaproponujesz dobrą cenę za czarnego Chisela Expert 2018, to się zastanowię czy nie sprzedać :)
https://www.specialized.com/us/en/mens-chisel-expert---1x/p/128882?color=239978-128882

Odnośnik do komentarza
30 minut temu, ram napisał:

Tak, również mam rezerwację z której zrezygnuję. Sklep firmowy (małopolska).  Ale wchodziłbym jak dobrze Ci zasugerowano w sprawdzoną, rekomendowaną używkę

Popieram. Cena za nową sztukę, to przeginka jak na wyposażenie, które ten rower oferuje. Rozumiem hype na ramę, ale... ?

Odnośnik do komentarza
22 godziny temu, jajacek napisał:

No cóż, szukaj. Chyba że zaproponujesz dobrą cenę za czarnego Chisela Expert 2018

Szukam czegoś powyżej 2021

 

 

10 godzin temu, Choice napisał:

Zwalniam dzisiaj rezerwację właśnie na L.

Czemu zwalniasz rezerwację? jak można podpytać, interesuje mnie model 2021 bo 2022 z tego co widziałem jest na SRAM SX w cenie 9000
Także w tym roku Specialized poleciał po całości

 

 

8 godzin temu, ram napisał:

Tak, również mam rezerwację z której zrezygnuję.

W jakiej cenie? czemu rezygnujecie? One są w sensie oczekiwane? czy mają je już fizycznie na stanie?

SATIN SMOKE / GLOSS TARMAC BLACK?

Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, Tony napisał:

Czemu zwalniasz rezerwację? jak można podpytać, interesuje mnie model 2021 bo 2022 z tego co widziałem jest na SRAM SX w cenie 9000
Także w tym roku Specialized poleciał po całości

SATIN SMOKE / GLOSS TARMAC BLACK?

Był dostępny na miejscu dokładnie w tym kolorze ?

W moim przypadku rozsądek wziął górę. Rama może i świetna, ale za 7700 z tym osprzętem, rocznik 2021 - no nie…

200 PLN taniej stoi karbonowy GT Zaskar z tego roku - jeździłem dzisiaj, petarda. 1500 taniej jest Giant XTC też z niezłą ramą. Do mnie przemówiła Merida Big Nine Limited - geometria dla mnie wręcz idealna. Hamulce tylko do wymiany od razu.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Choice napisał:

karbonowy GT Zaskar z tego roku - jeździłem dzisiaj, petarda. 1500 taniej jest Giant XTC też z niezłą ramą. Do mnie przemówiła Merida Big Nine Limited - geometria dla mnie wręcz idealna. Hamulce tylko do wymiany od razu.

Karbonu raczej bym nie chciał brać, Giant XTC biorę pod uwagę tylko amortyzator dla mnie zagadka, Meridy bardzo fajne są, i przynajmniej większość sklepów zna terminy dostaw których się trzymają, zazwyczaj miesiąc - dwa. U mnie to jazda rekreacyjna, ale chce coś wytrzymałego, wygodnego i z dobrym osprzętem. A Ty tą Meridę kupiłeś pod starty w wyścigach czy luźna jazda?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...