Skocz do zawartości

[3-4k] Pierwszy rower 90% trasy miejskie/asfaltowe


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Poszukuję roweru, którym będę mógł sobie pośmigać głównie na ścieżkach rowerowych i drogach, na razie męczę się jakimś Veturilo, ale 20km na tym rowerze to prawdziwa katorga pod względem komfortu ?. Jestem pewien że na normalnym rowerze przejechałbym dużo więcej, ale nie chce mi się męczyć z tymi złomami. Nie przymierzam się do wojaży po lesie, ale chciałbym, żeby rower dawał możliwość przejechania 1-2km po ubitej drodze/żwirze bez martwienia się o jego stan po takim skrócie. Mam ~180 cm wzrostu i ważę 65kg. Na razie wypatrzyłem dwa używane rowery na olx mieszczące się w budżecie:

Rower Marin Gestalt 2021 NOWY zapakowany rama 54 Warszawa Ochota • OLX.pl

Kellys Soot 30 Gravel Warszawa Śródmieście • OLX.pl

Natomiast nie wiem czy używane rowery dla takiego amatora jak ja to dobry pomysł. Nie wiem czy powinienem celować w gravele czy jakieś inne - jestem kompletnym amatorem jeśli chodzi o rozróżnianie typów rowerów, dlatego proszę o pomoc w tym temacie. Jeśli nie podałem informacji które mogą pomóc w wyborze, proszę o info.

 

Z góry dzięki :)

Odnośnik do komentarza

Oba te rowery są kiepskie technicznie. Odradzam. Zdecydowanie lepszym wyborem od nich jest nowy Triban 520 RC z Decathlonu.

Generalnie musisz przemyśleć typ roweru. Rower typu gravel to rower typu szosowego. Do jazdy w stosunkowo pochylonej pozycji i raczej do ucieczki z miasta. Ponieważ takiego nie miałeś, sugeruję pożyczenie go z Decathlonu. Decathlon ma taką usługę Decathlon Rent.