Skocz do zawartości

Kross Level 1.0 2022


Rekomendowane odpowiedzi

Ciężko powiedzieć. Podła atrapa amortyzatora - brak tłumika olejowego, amor działa jak sprężyna. Skacząc z krawężnika wygładzi uderzenie ale nie poprawi trakcji na zakręcie z dziurami. Osobiście odradzam takie amortyzatory. Napęd jest okej jak na cenę w okolicy 2500. Hamulce no name - pierwsze, które coś hamują to shimano mt 200 lub tektro 270, tu może być padaka. Rama jak to rama, w tej kategorii cenowej będzie bardzo porównywalna do wszystkich innych. Wersja wyżej nie wiem, czy ma już tłumik. Jak ma, może być warta zainteresowania, jak nie to nie ma co dopłacać. 

Ogólnie nie jest to rower pod XC albo do jeżdżenia po singlach czy lasach. Bardziej taki rower crossowy z szerszymi oponami. 

Jakąś jakość mają indiany od numerka 5.9 - jest tam już dobry amortyzator rock shocka, 6.9 ma amortyzator rock shocka powietrzny, Indiany X7, X8 - podobne do 6.9 ale ze sztywnymi osiami. 

Budżetowo można popatrzeć na nowe expl (wolałbym od levela ze względu na lepsze hamulce w rockriderze), jakby był dostępny to ST 540 z decathlonu. 

Odnośnik do komentarza

Dzięki za informację. 
Wersja 2.0 ma według opisu producenta amortyzator SR SUNTOUR XCM RL, a ten według poradnika z tej strony posiada tłumik i blokadę na kierownicy. 

Generalnie określiłeś w punkt moje wymagania i pojmowanie tego roweru jako bardziej crossowy z szerszymi oponami.

Rockrider EXPL ogólnie mi się podoba, jednak napędu 1x9 się trochę boję i nie ma szans na przymiarkę w sklepie (rozmawiałem z doradcą i w sklepach w sprzedaży ich ogólnie ponoć nie ma - tylko sprzedaż internetowa, to co jest dostępne to są zwroty). Generalnie podobnie jak kolega w wątku obok, chcę kupić po prostu rower, a nie na niego polować.

Z drugiej strony nie znalazłem w budżecie do 2500(3000) innych rowerów z podwójną korbą niż Kross Level 1.0, 2.0 i Romet Rambler Fit 29. Przy czym Fit odpada za względu na sposób prowadzenia linek. 

Co do podwójnej korby - uważam, że nie potrzebuję potrójnej, a w pojedynczej nie wiem czy mi wystarczy przełożeń. Założyłem więc, że może producenci pomyśleli podobnie i dadzą prostszy napęd, dzięki czemu będzie mniej oszczędności w miejscach o których nie pomyślę, ale chyba się myliłem...

Odnośnik do komentarza

XCM ma tłumik, ale... bez regulacji więc tak jakby nie miał. Poza tym tanie, sprężynowe Suntoury cierpią na brak ślizgów z prawdziwego zdarzenia więc szybko się wybijają i pojawiają się luzy. Dodatkowo, żeby utrzymać jakąkolwiek sprawność takiego amortyzatora trzeba to kilka razy na sezon rozbebeszyć, wyczyścić i nałożyć nowego smaru. Bez tego szybko stanie na zawsze a na goleniach pojawi się rdza. Wszystkie Suntoury (również te najdroższe) mają atrapę uszczelek kurzowych.

Poza amortyzatorem i brakiem hamulców w rozważanych rowerach musisz przygotować się też na częsty serwis namiastki piast. 

Odnośnik do komentarza

Ja bym modyfikował trochę napęd w tym expl. Seryjnie wychodzi z napędem 30 zębów z przodu i kasetą 11-42 z tyłu. Będzie to działało fajnie do jazdy poza asfaltami. Na asfalcie na lekkiej górce w dół będzie brakowało jednego przełożenia. Ten napęd 30 x 11-42 to w porównaniu do starszych rowerów z napędem 3x9 rower bez najniższego biegu (1x1) i bez najwyższego biegu (3x9). Jeśli jednak jeździłeś na gorszym rowerze z shimano tourney 3x7 napęd w expl będzie dawał możliwość jechać minimalnie wolniej (5.9 zamiast 6.2 przy kadencji 60, w level.1 5.0) i minimalnie szybciej (38 przy kadencji 100 zamiast 37 w level.1 45km/h). 

Ja mając silną nogę mam napęd 11x50 i zębatkę z przodu 34 zęby. Mając 32 zęby masz vmax w okolicach 40 km/h, przy moich 34 zębach 43 km/h dla 100 obrotów korbą na minutę. 

Obecnie cała moja rodzina jeździ na napędach 1x. Głównie wycieczki rowerowe po szutrach i lekkie single. Czasami zdarzy się też 30 km po ścieżkach rowerowych czy asfaltach. Dziewczyna mając 30 x 11-42 i koło 27,5 narzeka, że przy zjazdach nie może już dopedałować, według stravy na ostatniej wycieczce rowerowej rozpędzała się do 35,1 km/h (przy kole 29 spokojnie wyszło by z 35 na tej korbie), podjeżdża pod najbardziej strome górki. Mama ma 30 x 11x42 z kołem 26", vmax 31,4, tata ma 32 x 11-50 z vmaxem 44,6. Moim zdaniem 32 x 11-42 to najbardziej uniwersalny napęd, 30 x 11-42 to przy kole 29 minimalnie za wolny napęd ale spoko dla osoby zaczynającej. 

Zamawianie z decathlona wygląda tak, że zamawiasz, jeździsz po sklepie, jak Ci nie pasuje oddajesz i od razu zwracają Ci kasę. Sklep nie robi żadnych problemów. Zamawiając XC 900 zamówiłem rozmiar M i L na sklep, pojeździłem dwoma i oddałem L. Pieniądze w ciągu 10 minut miałem na koncie. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...