Skocz do zawartości

Jaki rower wybrać do 4-6 tys


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zamierzam zakupić nowy rower i prosił bym o poradę, mam 4 faworytów , ale nie jestem ekspertem , także proszę o pomoc który wybrać

Rozważam te 4 modele 

Cube Attention SL https://skiteam.pl/rowery-2022/16666-rower-cube-503150-attention-sl.html?gclid=EAIaIQobChMI38eK7p679gIVU0eRBR0vmQi8EAQYASABEgKh_vD_BwE

Cube Acid https://skiteam.pl/rowery-2022/16668-rower-cube-504100-acid.html?gclid=EAIaIQobChMIq83x5p679gIVDGAYCh3mMAiCEAQYASABEgI7FPD_BwE

Merida Big Trail 500 L https://www.rowerowy.pl/merida-big-trail-500-l-17-zlo-cza-22.html

Polygon Heist X7 https://www.dobrerowery.pl/polygon-heist-x7-2022-czarny?combination_id=35239&gclid=EAIaIQobChMIu4qr0p679gIVMwWiAx2XUwvxEAQYASABEgI7wvD_BwE

Który z tych rowerów będzie najlepszy , moja jazda to głównie miasto , drogi rowerowe, czasami rzadko las

Może macie jakieś inne typy które wybralibyście na moim miejscu?

Mam 190 cm wzrostu i 95 kg , dobrze żeby rower był wygodny

Odnośnik do komentarza

Obydwa Cube mają słabiutkie hamulce (niektórzy powiedzieliby, że nienadające się do MTB, ponoć wymiana klocków i tarcz trochę pomaga), amor to w obydwu przypadkach najtańszy powietrzny RockShox (co nie znaczy, że zły). No i chyba sztywnych osi/boosta nie mają (?), co w dzisiejszych czasach jest trochę dziwne, to już prawie standard. Tylna przerzutka Deore XT to tutaj trochę kwiatek do kożucha według mnie.

Merida ma moim zdaniem wszystko do zaakceptowania: napęd, amor, hamulce też mogą być (mam takie same, po lekkim upgrejdzie są w porządku). Tylko to jest trail, dość specyficzna geometria z widelcem mocno wysuniętym do przodu (bardziej płaski kąt główki ramy). Nie wiem, czy do Twoich zastosowań to ma sens (trail to z założenia bardziej agresywna jazda), podejrzewam że lepsza byłaby bardziej klasyczna geometria XC.

Polygon - marki nie znam, ale amortyzatory Suntour nie mają najlepszej opinii. Reszta wydaje się mieć sens, choć z opisu wynika, że rama ma wprawdzie sztywne osie, ale bez boosta. Do rekreacji pewnie bez znaczenia, choć trochę zaskakuje, że producent wprawdzie daje sztywne osie, ale w trochę starym standardzie.

Rok temu z takim budżetem mógłbyś przebierać w ofertach, teraz mamy, co mamy.

Edit: Merida ma nieścisłość w opisie: raz jest amor Marzocchi, specyfikacja wymienia RockShox Recon, zdjęcie chyba to potwierdza.

Odnośnik do komentarza

Na twoim miejscu nie szedłbym w używki jak się nie znasz. A co myślisz pod względem wizualnym o Rockrider xc100 ?

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-xc-100-29-deore/_/R-p-330066

Bije rowery podane przez ciebie na głowę i jest tańszy. Dodatkowo masz świetną obsługę gwarancyjną i możliwość serwisowania u nich roweru. Po odwróceniu mostka (element łączący kierownicę z rowerem) będziesz miał dość wygodną pozycję. Przy twoich wymiarach wybierałbyś miedzy L a XL

Odnośnik do komentarza

Decathlon cierpi z powodu słabego ogólnego odbioru marki. Ale produkty mają bardzo przyzwoite, oczywiście nie te najtańsze, bo i u nich jak wszędzie jakość idzie w parze z ceną. Sam większość ciuchów rowerowych mam od nich właśnie, ergometr, bieżnię i orbitreka też. Hardtaila też bym kupił, poważnie przymierzałem się do RR XC500, ale wizualnie mi nie leżał.

Odnośnik do komentarza
  • 2 miesiące temu...
W dniu 11.03.2022 o 11:00, MalySzaryCzlowiek napisał:

Na twoim miejscu nie szedłbym w używki jak się nie znasz. A co myślisz pod względem wizualnym o Rockrider xc100 ?

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-xc-100-29-deore/_/R-p-330066

Bije rowery podane przez ciebie na głowę i jest tańszy. Dodatkowo masz świetną obsługę gwarancyjną i możliwość serwisowania u nich roweru. Po odwróceniu mostka (element łączący kierownicę z rowerem) będziesz miał dość wygodną pozycję. Przy twoich wymiarach wybierałbyś miedzy L a XL

Co masz na myśli przez odwrócenie mostka?

Odnośnik do komentarza

Jeśli tego nie robiłeś nigdy to podjedź z tym do serwisu, żeby wszystko odpowiednio skręcili. 

Mostek PRO LT

tu masz skrajny przypadek, jak widzisz mostek ma duży kąt nachylenia, możesz go przykręcić w sposób który pozwoli ci mieć kierownicę bardzo wysoko, lub jeśli przykręcisz go na odwrót, pozwoli mieć kierownicę bardzo nisko. Jeśli kierownica jest wyżej, automatycznie wzrasta komfort jazdy. Rowery z serii XC, mają fabrycznie przykręcone mostki skierowane w dół.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...