NoOnesThere Opublikowano 21 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 Wczoraj nareszcie dotarły do mnie koła i mogłem poskładać rower, waga (bez pedałów) niecałe 8,1kg. Dzisiaj zrobiłem jazdę próbną na 30km. Tiagra 4700 działa bardzo ładnie i łatwo ją ustawić. Jedyne do czego można się przyczepić to ciężka korba, waga około 900g. No ale to sprzęt dla amatorów więc nie można wymagać cudów. Koła Mavic Aksium Elite prezentują się fajnie i toczą bez zarzutu. Rama Peritus Dimiko (rozmiar L) - pasuje mi w niej wszystko: geometria, wykonanie, wytłumianie. Kierownica o szerokości 40cm - kolejny strzał w "10" - i pomyśleć, że zaczynałem 3 miesiące temu od szerokości 44cm... Całość roweru kosztowała z wysyłkami niecałe 3tys.zł (przy czym z poprzedniego roweru wykorzystałem pedały, mostek i siodełko). Myślę, że nie przepłaciłem, a frajda z kolejnego poskładanego roweru jest ogromna :) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 No to gratuluję. A ja nadal trochę w zawieszeniu z moim projektem szosy. Na razie wybili mi Specowe łożyska, wcisnęli łożyska i miski Campy i założyli korbę karbonową Campa Athena 53/39. Natomiast co do napędu to chyba nastąpi zmiana planów. Trafiłem na info w sieci o bardzo ciekawym wynalazku, może również dla Ciebie, który poszerza pojemność tylnej przerzutki i pozwala używać np. kasety mtb 11-36 z niektórymi napędami szosowymi. Trzeba mieć napęd podwójny Shimano 10 lub 11 albo Campagnolo 11. Ewentualnie Single Speed i kasetę 11-40. Szukałem takiego rozwiązania od dawna bo parę razy zabrakło mi biegów w Alpach albo nawet w niższych górach kiedy już byłem zmęczony po kilku dniach ciągłej jazdy. Wynalazek wygląda tak: http://www.wolftoothcomponents.com/collections/cassette-cogs/products/roadlink Dokręca się go do haka przerzutki a przerzutkę do niego. Daje to zwykle ze cztery zęby więcej pojemności. W związku z tym muszę przejść na Campagnolo 11 speed, co i tak chodziło mi po głowie. Przy napędzie 11-biegowym można zamiennie używać koła z kasetami Campy/Shimano/SRAM bo odstępy między koronkami na kasecie są niemal identyczne. Gość spod Warszawy zastosował parę ciekawym patentów i uzyskał miksowany napęd Campa/Shimano z korbą 52/34 o której producenci twierdzą że nie ma prawa działać i z kasetą z koronkami jak w mtb. Opisał swoje doświadczenia tu: http://www.cyklon.eu/2016/05/cyklonowy-scott-cr1-marcina-czyli-zycie.html?m=1 Tu też więcej info na ten temat: http://www.gravelcyclist.com/bicycle-tech/tinkering-attempting-the-impossible-part-2-lindarets-roadlink-review/ Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 21 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 No takiej mieszanki jak ten człowek z "Cyklona" to bym się nie podjął składać :D Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 Jeśli chodzi o szerokość kierownicy to chyba dobrze zmierzyć odległość między łopatkami w siedzeniu (ta kość zakrywająca od góry staw barkowy, a może to zwie się obojczyk? głowy nie dam :). U mnie jest 46, kierownicę mam 44. Mój młody ma 38 i zalecana kierownica dla niego to 36. czyli jakby wymiar zewnętrzny kierownicy powinien być zbliżony do szerokości łopatek. Zmierzyłem jeszcze jednego kolegę, który ma 44 i kierownicę 42 i to by się chyba z grubsza zgadzało. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się