jajacek Opublikowano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2016 Bardzo mi się podoba Tiagra 4700. Kolega na niej jeździ ale w wersji Flat Bar. Wszystko działa bardzo ładnie. Z tym że trzeba wiedzieć jakie przerzutki do jakich klamek/manetek bo są różne wersje. I jest problem z miksowaniem z innymi grupami. Trzeba być czujnym. Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 9 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2016 No i kupiłem frameset Peritus Dimiko. Teraz myślę nad kołami. Ostatnio składałem, teraz chciałbym spróbować systemowych. Waham się między kołami Fulcrum i Mavic. Budżet 700-800zł. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2016 Ze dwóch chłopaków którzy jeżdżą ze mną na szosie ma te Peritusy i fajnie wyglądają. A co to za producent? Do czego te koła? Do treningów codziennych? Czy do wyścigów/ustawek? Po płaskim czy po górach? Co do Mavic to się nie wypowiem bo nigdy nie miałem. Natomiast Campagnolo/Fulcrum, bo to wychodzi z tej samej fabryki, katujemy wraz z młodym do bólu i nie ma problemu. Ostatnio widziałem że koleś który jeździ na kolejnej ramie, tym razem jakiejś aero Cippolini, miał Khamsiny które katuje z jakieś 5 lat i też im nic nie jest. W tym budżecie jak dołożysz parę złotych to możesz celować chyba w bardzo ładne Campagnolo Scirocco albo w wersji wzmocnionej CX z uszczelnianymi piastami albo w normalnej: http://www.wiggle.co.uk/campagnolo-khamsin-asy-cx-cyclocross-wheelset/ http://www.wiggle.co.uk/campagnolo-scirocco-35-cx-clincher-wheelset/ Jest też Campa Vento za 200 Euro: http://www.wiggle.co.uk/campagnolo-vento-asymmetric-g3-wheelset/ i Fulcrum Racing 5 LG: http://www.wiggle.co.uk/fulcrum-racing-5-lg-alloy-clincher-wheelset/ Poszukałbym też na stronach rosebikes.pl i bike24.com Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 9 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2016 Peritus to o ile mi wiadomo Polska marka. Ale czy produkują w Polsce to nie mam pojęcia. Co do kół to potrzebuję ich do codziennej jazdy, ukształtowanie terenu to pagórki długości przede wszystkim 400m-1200m (średnie 5-9%, z fragmentami 15-20%), kilka dłuższych podjazdów 3-4,5km (ale to już ze średnimi ledwie 4-5%). No i niemal zawsze wieje, a co najgorsze to często są to mocne podmuchy, które potrafią zmienić mi tor jazdy (kto oberwał takim podmuchem wie czym to grozi). Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2016 Na podjazdy to dobrze mieć lekkie koła ale wykraczają poza Twój budżet. Zondy które ważą koło 1500 gram kosztują ok. 350 Euro. Więc raczej celujesz w koła ok. 1800 gram. Nawet przy mojej dość dużej wadze koło 90kg Zondy są idealnie proste. Niższe modele typu Scirocco i Vento też się raczej nie rozcentrowują. Jak mało ważysz to możesz wziąć standardowe. Jak więcej lub jeśli zamierzasz jeździć zimą i/lub po szutrach to wziąłbym w wersji CX. Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 9 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2016 Chyba kupię jednak Mavici: http://allegro.pl/mavic-kola-szosa-aksium-elite-yksion-elite-700x25-i6183132508.html Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2016 To też niezły wybór: http://allegro.pl/kola-fulcrum-racing-5-shimano-i6225561790.html Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2016 Trochę poczytałem i gdybym sam miał teraz kupić koła treningowe to ze względu na wytrzymałość, uszczelnione piasty na których można bezawaryjnie śmigać zimą i ładny wygląd, kupiłbym to: http://www.wiggle.co.uk/fulcrum-racing-5-lg-cx-alloy-clincher-wheelset/ Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 10 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2016 Mimo wszystko zostanę przy Mavicach. Za 800zł będę miał przyzwoite koła z oponami. W każdym razie dzięki za podsyłane linki. Zostaje mi jeszcze do kupienia kierownica i mostek. Kierownica na pewno karbonowa, mostek raczej aluminiowy. A może kupić kierownicę zintegrowaną? Podobają mi się bardzo, ale jak nie przypasują kąty kierownicy do ramy to kaplica... Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2016 Jest parę takich wątków w sieci Mavic vs Fulcrum 5. Wynika że Fulcrumy mają lepsze piasty i są sztywniejsze. Mavici są miększe co niektórym odpowiada a niektórym nie. Miększe koła oznaczają lepszy komfort ale mniejszą prędkość. Opony są na pewno plusem. Kiery zintegrowanej bym nie kupił bo często kombinuję z mostkami, katami, ustawieniami. Przy zintegrowanej jest z tym problem. A ile dałeś za frameset? Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 10 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2016 Rama+widelec+stery+koszyki całość Peritus, do tego sztyca Deda, łącznie 1000zł. Całość była używana przez 3 sezony do rekreacyjnej jazdy. Właściciel kupił kolejną ramę Peritusa (wyższy model). Ze zdjęć i rozmowy telefonicznej wynika, że zestaw jest zadbany (sprzedający sprawiał wrażenie pedanta, bo jak inaczej okreslić kogoś kto pamięta kiedy i dlaczego powstały 3 rysy na lakierze...). Ramę będę miał w domu w poniedziałek, wtedy mogę napisać coś więcej. Ale jestem pozytywnie nastawiony. Dzisiaj dostałem Tiagrę 4700. Jeśli chodzi o wygląd i wykonanie to jestem w pozytywnym szoku. Oby działała równie dobrze jak wygląda :) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2016 To bardzo dobry deal. Ja swego czasu miałem podobny deal z dobrej ręki bo kupiłem rower na karbonowej ramie, Ultegrze i kołach alu-karbon Fast Forward za 4500. To będziesz miał fajny rower w karbonie za ok. 3 tys. Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 13 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2016 Rama dotarła! Jestem baaardzo zadowolony, świetny stan. Zważyłem orientacyjnie poszczególne elementy: - rama (+2xkoszyk na bidon) ~1250g - stery ~90g - widelec ~350g - sztyca ~200g Jutro bądź pojutrze powinny dotrzeć koła i kierownica. Kierownicę póki co kupiłem aluminiową (PRO PLT) w rozmiarze 40cm. Chcę sprawdzić czy nie będzie jednak za wąska. Jak będę pewny co do rozmiaru to pomyślę nad karbonem. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 13 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2016 Pro PLT nie jest zła. Mój syn na niej jeździ. To jest kierownica z krótkim dosięgiem i małym spadkiem. Mój młody był dziś na ustawianiu pozycji i okazało się że rekomendowana kierownica dla niego to rozmiar 36.Nie wiem nawet czy takie robią. A ma 40 obecnie. Dobra waga ramy i widelca. Moja nowa rama Spec Tarmac SL4 ze sterami i zaciskiem podsiodłowym waży bodajże 950 gram. Widelec chyba ok. 300 gram. Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 13 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2016 No to Twój Tarmac to już niezła wydmuszka :D A mimo to i tak pewnie sztywny jak cholera. Kierownice PRO PLT są również produkowane w rozmiarze 36: http://www.pro-bikegear.com/en-gb/catalogue/components/77/handlebars/prha0340_main/plt-compact-handlebar Ale czuję, że z dostępnością tego rozmiaru może być ciężko. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się