Skocz do zawartości

OPONY do XC


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czy ktoś z Was ma doświadczenie w dłuższym użytkowaniu włoskich opon m-ki BARZO ? Bieżnik Vittoria Mezcal 2,25. Wyśmienite ma opinie. Czy wyczuwalna jest możliwość obniżenia ciśnienia, bez wrażenia, że opona nam pływa na zakrętach, jak wypowiadają sie o niej "znawcy" ? Czy wybitnie m-ka Barzo odbiega w użytkowaniu od pozostałych, bardziej popularnych np. MAXXIS Rekon Race 2.35 ?

   

 

Odnośnik do komentarza

Jak Barzo, to raczej nie Mezcal, to są różne produkty marki Vittoria ? Gdzieś czytałem, że ludzie z Mezcali bardzo zadowoleni. Ale nie mam własnych doświadczeń (MTB mam od w sumie dwóch tygodni). Natomiast szosowe Vittoria używałem kilka miesięcy i jak dotąd rewelacja.

Odnośnik do komentarza

Ostatnio zrobiłem wątek na FB dotyczący opon:
https://www.facebook.com/groups/grupa.kolarska.mtbxcpl/posts/2795774320712726

Niektórzy wypowiadali się bardzo pozytywnie na temat niektórych opon Vittoria. Natomiast każda opona ma wady i zalety. Vittoria podobno nigdy nie trzymają rozmiaru. W teście poniżej widać że Bardzo 2,25 ma szerokość ciut ponad 2,1 cala.
https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/vittoria-barzo-tnt-g2-2019

Tu test Mezcal:
https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/vittoria-mezcal-tnt-g2-2019

Vittoria są moimi lubionymi na szosie oprócz opon Speca. Też produkowanych w fabryce Vittoria :) Podobnie jak Bontrager i Wolfpack :) O ile Vittoria ma ogromne doświadczenie na szosie, to ma znikome w MTB. Kilka lat temu kupiła firmę Geax, na których oponie Seguaro jeździłem i na tej bazie rozwija swoje produkty mtb.

No i zależy do czego to ma być opona. Barzo wygląda mi na oponę niskoklockową do XC w suchych i lekko wilgotnych warunkach. Czyli konkurent Schwalbe Rocket Ron, Conti Cross King, Spec Fast Trak. 

Mój kolega który się ściga i stoi na podium niemal każdego wyścigu XC w którym bierze udział ma z przodu Schwalbe Rocket Ron Evolution (i twierdzi że nie ma przyczepniejszej do szybkiej jazdy) a z tyłu Conti Race King RaceSport Protection.

Ja osobiście też szukam podobnych opon ale zależy mi żeby trzymały wymiar bo chciałbym oponę o dużej objętości, minimum 2,25 - 2,3 cala. Zamierzam kupić rekomendowanego Rocket Rona Evo. Kolega parę dni temu kupił najnowszą oponę Speca, S-Works Fast Trak. Na obręczy 25 mm ma 2,32 cala i waży 650 gram. Ma twardy bieżnik na środku, miękki, przyczepnościowy po bokach.

Odnośnik do komentarza

@jaJAcek: uffff.

3 godziny temu, jajacek napisał:

O ile Vittoria ma ogromne doświadczenie na szosie, to ma znikome w MTB

 

3 godziny temu, jajacek napisał:

Kolega parę dni temu kupił najnowszą oponę Speca, S-Works Fast Trak. Na obręczy 25 mm ma 2,32 cala i waży 650 gram. Ma twardy bieżnik na środku, miękki, przyczepnościowy po bokach

Radzę się Was, bo mam okazję zakupić mega promo  Mezcal G2.0 (nie black Friday !) 2,25 w technologii Graphene 2.0. (jakieś cuda na kiju, podobno kosmos! ) Żeby nie okazał się takim samym wynalazkiem jak kaski od Bontragera, które są idealne ... ale na jesień/zimę  +/- 0 sc.C - można pruć bez czapki, z samą opaską na uszy. A jakąś porównywarką do używanych przeze mnie na suchym podłoży modelu  MAXXIS Rekon Race 2.35 czy ktoś z szanownych forumowiczów dysponuje? Muszę się do czegoś odnieść.

Mezcal-Brown_1000px_0_1.jpgPrzechwytywanie.PNG

TPI to Thread Per Inch inaczej gęstość oplotu opony. Znawcy: im wyższe TPI tym odporność opony na przebicia jest wyższą, sama opona jest lżejsza, lepiej dopasowuje się do podłoża i jest szybsza. Standard w oponach dla XC to w okolicach TPI w ilości 80. Technologia Graphene 2.0 i 4C (4 compound- mieszanka czterech rodzajów gumy w jednym bieżniku). Według  Vittorii zastosowanie tych dwóch technologii zmniejsza opory toczenia, zwiększa przyczepność na mokrej nawierzchni , poprawia żywotność opony oraz poprawia ochronę przed przebiciem i przecięciem. Tyle reklama.
No i na koniec:
 
VITTORIA_internal-training-04_5.jpg
Odnośnik do komentarza

O kaskach Bontragera WaveCell wypowiadałem się publicznie parę razy i zostałem wyśmiany przez fanów Treka i oczywiście sprzedających. Twierdzę że ten ich cały WaveCell jest tyle samo warty co nakłaść dużo trawy do środka. Skutek ten sam a kilkaset zł w kieszeni. Zresztą testy kasków Virgina Tech pokazują że taki kask wcale nie jest bezpieczniejszy niż tanie kaski Bella.

Co opon Vittoria to ich szosowe rzeczywiście mają chyba najlepszą obecnie przyczepność.  Natomiast zupełnie inne siły działaja na oponę mtb i zupełnie inne są wymagania.  Dobra opona musi mieć twardą mieszankę na środku i miękką po bokach. Dobrze jak producent oznacza jak to jest mieszanka zamiast bajerować grafenem. Na stronie Vittorii jest napisane że jest to opona typy hardpack/mixed. Czyli szutry i teren mieszany, raczej suche warunki. Jej review mówi tak:

Pros
 

  • Very fast roller
  • Better than expected cornering grip
  • Easy to mount and take off
  • Easy to set-up tubeless
  • Reasonably affordable
  • Minimal tread wear during test
  • Easy to spot rotation indicator arrow


Cons
 

  • Not immune to puncture
  • Muddy days best avoided
  • Straight line traction not most secure
  • Heavier than claimed weight
  • Narrower than claimed width
  • So-so hard braking grip

    Jak masz chęć to po prostu kup. Tylko oczywiście wersję TNT, co normalnie kosztuje ok. 200 zł,  bo inne mają znikomy sens.
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...