Skocz do zawartości

Wymiana napędu w Triban 100 help


Rekomendowane odpowiedzi

Triban seryjnie ma 12 zębów z tyłu i 44 z przodu. Nie wygląda to ogólnie źle. Jadąc z kadencją 90 powinieneś trzymać spokojnie 41 km/h a przy 100 obrotach 45 km/h. Jeśli nie osiągasz takiej prędkości to zajęcia ze zwiększania kadencji. Szajbajk zrobił swego czasu trening na youtube z kadencji, polecam. 
Jeśli ciśniesz już te 45 km/h i dalej Ci mało, możesz albo wymienić całą kasetę na taką z najmniejszym trybem 11 albo poszukać kogoś, kto zajechał swoją kasetę i ma do oddania zębatkę 11 zębów. Strzelam, że 12-14 w Twojej kasecie będzie wymienne. Wymiana korby w moim odczuciu nieopłacalna. 
Jak masz dobrą nogę i potrzebujesz więcej przełożeń, można się zastanowić nad lepszym rowerem ? Wiem, że rada z dupy, ale często opłacalniej jest sprzedać stary rower i kupić używany dopasowany do naszych preferencji niż mocno modyfikować stary. 

Odnośnik do komentarza
31 minut temu, Oskarr napisał:

Triban seryjnie ma 12 zębów z tyłu i 44 z przodu. Nie wygląda to ogólnie źle. Jadąc z kadencją 90 powinieneś trzymać spokojnie 41 km/h a przy 100 obrotach 45 km/h. Jeśli nie osiągasz takiej prędkości to zajęcia ze zwiększania kadencji. Szajbajk zrobił swego czasu trening na youtube z kadencji, polecam. 
Jeśli ciśniesz już te 45 km/h i dalej Ci mało, możesz albo wymienić całą kasetę na taką z najmniejszym trybem 11 albo poszukać kogoś, kto zajechał swoją kasetę i ma do oddania zębatkę 11 zębów. Strzelam, że 12-14 w Twojej kasecie będzie wymienne. Wymiana korby w moim odczuciu nieopłacalna. 
Jak masz dobrą nogę i potrzebujesz więcej przełożeń, można się zastanowić nad lepszym rowerem ? Wiem, że rada z dupy, ale często opłacalniej jest sprzedać stary rower i kupić używany dopasowany do naszych preferencji niż mocno modyfikować stary. 

Ten rower ma 5 miesięcy więc jest w zasadzie nowy przerzuciłem się z piłki nożnej na kolarstwo aby sprawdzić czy mi sie spodoba no i sie spodobało więc na pewno na nim pojeżdzę kilka lat a później odpale sobie jakiś rower z 15tyś coś porządniejszego. Czyli muszę szukać kasety o 11 zębach, a jeśli chodzi o korbę ?

Odnośnik do komentarza

Analogicznie korba z większą ilością przełożeń. Ale tak jak zębatkę 11 rzędów spokojnie znajdziesz od kogoś, kto zajechał środkowe zęby, możesz też kupić oddzielnie zębatkę 11 zębową, tak z korbą nic po taniości nie zrobisz a inwestowanie w ten rower nie ma większego sensu. 

Serio, jeśli się wkręciłeś w kolarstwo rozważ inwestycje w używany rower na 105. Pisze to z własnego doświadczenia. Każdy tani rower kosztował mnie kupę kasy. Ostatnio podliczylem ile wydałem na mojego MTB 26 cali. Rower kupiłem za 250 zł a po 2 latach ma wpakowane nowe części za 1600. Mógłbym dołożyć 200 zł i miałbym fabrycznie nowego rockridera st 540 albo indiane 3.9. Dobrze mi się jeździ na tym 26", jest trochę lżejszy niż konkurencja na rynku ale wartość przy odsprzedaniu tego roweru to teraz maks 800 zł a taki 3.9 na deore na olx chodzi po 1700. Ot, niektóre zabiegi są nieopłacalne. 

Opcja kupienia na początek taniego roweru aby zobaczyć czy dany sport pasuje jest super, jednak jak już zobaczymy, że nam pasuje i widzimy braki w tym tanim rowerze najlepiej go sprzedać i kupić coś docelowego. 

Ps. Za 1500 obecnie nie kupi się nic porządnego. Obecnie najtańsze ok rowery kosztują koło 2800. Używkę możesz kupić za 1500-2000 ale bliżej 2000. Jazda na takim rowerze z dobrymi kołami, dobrymi oponami i napędem 105 jest o niebo lepsza niż na tribanie 100. Jest też bezpieczniejsza bo biegi zmieniasz trzymając dalej hamulce. 

Regularnie jeżdżę na 3 rowerach: tani MTB 26" za 250 zł w którego modyfikacje włożyłem 1600 zł,

Triban 520 za 2400 zł w którego modyfikacje włożyłem 800 zł,

Rockrider XC100 za 4100 w którego modyfikacje włożyłem 0 zł. 

Jakbym chciał je teraz sprzedać najmniej bym stracił na xc100. Pomysły aby modyfikować XC100 w postaci napędu gx i karbonowych komponentów oznaczają, że czas go sprzedać i kupić coś w karbonie i na gx ?

Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, Oskarr napisał:

Analogicznie korba z większą ilością przełożeń. Ale tak jak zębatkę 11 rzędów spokojnie znajdziesz od kogoś, kto zajechał środkowe zęby, możesz też kupić oddzielnie zębatkę 11 zębową, tak z korbą nic po taniości nie zrobisz a inwestowanie w ten rower nie ma większego sensu. 

Serio, jeśli się wkręciłeś w kolarstwo rozważ inwestycje w używany rower na 105. Pisze to z własnego doświadczenia. Każdy tani rower kosztował mnie kupę kasy. Ostatnio podliczylem ile wydałem na mojego MTB 26 cali. Rower kupiłem za 250 zł a po 2 latach ma wpakowane nowe części za 1600. Mógłbym dołożyć 200 zł i miałbym fabrycznie nowego rockridera st 540 albo indiane 3.9. Dobrze mi się jeździ na tym 26", jest trochę lżejszy niż konkurencja na rynku ale wartość przy odsprzedaniu tego roweru to teraz maks 800 zł a taki 3.9 na deore na olx chodzi po 1700. Ot, niektóre zabiegi są nieopłacalne. 

Opcja kupienia na początek taniego roweru aby zobaczyć czy dany sport pasuje jest super, jednak jak już zobaczymy, że nam pasuje i widzimy braki w tym tanim rowerze najlepiej go sprzedać i kupić coś docelowego. 

Ps. Za 1500 obecnie nie kupi się nic porządnego. Obecnie najtańsze ok rowery kosztują koło 2800. Używkę możesz kupić za 1500-2000 ale bliżej 2000. Jazda na takim rowerze z dobrymi kołami, dobrymi oponami i napędem 105 jest o niebo lepsza niż na tribanie 100. Jest też bezpieczniejsza bo biegi zmieniasz trzymając dalej hamulce. 

Regularnie jeżdżę na 3 rowerach: tani MTB 26" za 250 zł w którego modyfikacje włożyłem 1600 zł,

Triban 520 za 2400 zł w którego modyfikacje włożyłem 800 zł,

Rockrider XC100 za 4100 w którego modyfikacje włożyłem 0 zł. 

Jakbym chciał je teraz sprzedać najmniej bym stracił na xc100. Pomysły aby modyfikować XC100 w postaci napędu gx i karbonowych komponentów oznaczają, że czas go sprzedać i kupić coś w karbonie i na gx ?

A piasta nie będzie stanowić problemu ? nic nie muszę jeszcze wymieniać dodatkowo jeśli bedzie wymiana na nową kasete i  korbe ?

Odnośnik do komentarza

jak masz 12 s z tyłu to masz piastę pod kasetę. Ty nawet nie musisz wymienić całej kasety tylko samą najmniejszą zębatkę. Ściągasz koło, blokujesz kasetę do odkręcenie i odkręcasz nakrętkę. Ściągasz najmniejszy tryb i zastępujesz go trybem 11s. 
Korbę odkręcasz kluczem do korb i dajesz nową z możliwością montażu tarczy montowanej na śruby, tarcza 48 albo 50. Tylko taka korba jest nieuzasadniona ekonomicznie. Tryb z kasety wymienisz za 20 zł a korba to 200 zł a rower dalej będzie za przeproszeniem paździerzowaty. 

Serio, w takim rowerze minimalne nakłady pieniężne i zbieranie kasy na lepszy sprzęt. Taki głupi triban 520 to niebo a ziemia w porównaniu do tribana 100 a 520 można kupić używaną za 1500 zł. Za 2000 - 2500 kupisz coś używanego na 105 który jest kolejnym przeskokiem technologicznym do 520. 

W takiej 520 masz napęd 3x9 z rozpiętością tyłu 11x28 i z przodu 30x39x50. Daje Ci możliwość podjeżdżania pod każde wzniesienia i ciśnięcia 70 km na zjazdach. Przy tym lepsza stabilność, wyższa średnia i większe bezpieczeństwo bo biegi zmieniasz z klamek. 

Odnośnik do komentarza
  • 8 miesięcy temu...
W dniu 24.08.2021 o 21:46, marreu1 napisał:

Cześć chciałbym wymienić kasetę i korbę w tribanie 100, zależy mi na tym aby szybciej jeździć bo na tym co jest ciężko dobre prędkości wykrecić. Jestem w tym laikiem, co mi doradzicie?

Hej, widzę że nie pisałeś nigdzie o samym użytkowaniu tego roweru. Cena jest na tyle niska, że zastanawiam się nad kupieniem jako zapas na działkę i test kierownicy z barankiem. Jakie sa Twoje wrażenia? Długo go posiadasz?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...