Skocz do zawartości

Osłona na kasecie


Polecane posty

  • 2 weeks later...
  • 4 years later...

witam , w świeżo złożonym rowerze posiadam plastikową osłonę kasety/wolnobiegu  ( Romet ) . pytanie czy po wyłamaniu tej osłony Gwarancja nie straci ważności ? Rower został niedawno sprzedany .

Edytowano przez Walet
poprawka tekstu
Link to postu

Na temat gwarancji i tej osłony nie wiem. Należy zapytać w sklepie i producenta ponieważ jak coś pójdzie nie tak to pewnie okaże się to baardzo ważnym elementem. Na szczęście jeżdżę sam i nie ściągałem tej osłony. Jestem zwykłym okazjonalnym rowerzystą. Mam to gdzieś.

Jeżeli ktoś nie posiada narzędzi do ściągnięcia kasety, wolnobiegu a coś mu tam nie gra to może wedle własnego uznania wyłamywać tą osłonę po kawałku tak by  nie narobić szkód w szprychach czy czymkolwiek innym. Nadwyrężysz szprychę i nawet nie będziesz o tym wiedział. Jedna osłona wyłamie się łatwo inna będzie chciała przeżyć cały rower. Można też założyć prowizoryczne podkładki choćby z kawałków starej dętki by sprawdzić czy to wina osłony. Chrobotanie może wynikać z dostania się jakichś śmieci lub coś jest źle złożone.
W najzwyklejszym rowerze takim do sklepu dla mojej wiekowej mamy po krótkim czasie wystąpiło chrobotanie w tylnej piaście. Skorzystaliśmy z gwarancji i problemem była uszkodzona koronka. Koszyk lub któraś kulka.

Masz gwarancję zasuwaj do serwisu.
Nawet jeżeli posiadasz narzędzia to problem chrobotania może leżeć w samej piaście lub nawet w łożyskowaniu bębenka i bez wprawy zgubisz lub pomieszasz kulki i będzie cyrk. Niektórzy wożą  ze sobą w dalsze trasy klucz do kaset bo mieli przypadki poluzowania nakrętki kasety a tym kluczem w przypadku zwykłego samozamykacza 9 mm może i sztywnej osi 12mm dokręcisz tarczę hamulcową centerlock. Przy osi 15 mm potrzebny jest inny klucz.

Możesz zdjąć koło choć niekoniecznie i sprawdzić czy kaseta nie pływa. Może coś jest obluzowane lub zbyt słabo lub zbyt mocno dokręcone. Czy koło jest dobrze zamontowane w hakach.

Przy okazji. Gdy sam dobrałem się do swojego to przednie koło było zbyt mocno ściśnięte na konusach do tego jeżeli koło zbyt mocno ściśnie się zakładając go w widelcu koło ciężko się kręci i masakruje bieżnię. Obracając kołem zamontowanym w widelcu nie dało się tego wyczuć. Dopiero gdy wyjąłem koło i moje ręce robiły za widełki wyczułem nieprawidłowość.  Przednia tarcza hamulcowa była zbyt słabo dokręcona choć trzymała się dobrze.

Edytowano przez grzegorz75jan
Dopiski i poprawki
Link to postu

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Wczytywanie...
×
×
  • Utwórz nowe...