JakubP Opublikowano 22 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 Witam. Czy wy w swoich rowerach macie zamontowaną plastikową osłonę miedzy kaseta a szprychami? Wiecie.jak ją usunąć? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 22 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 Zawsze ja wylamuje szczypcami Wysłane z mojego SM-T335 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
JakubP Opublikowano 22 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 Wyłamać jej nie moge... Bo wyłamują się jedynie małe fragmenty, jak na zdjeciu. Odnośnik do komentarza
kortom Opublikowano 22 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 Odkręcić kasetę, a następnie można zdjąć. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 22 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 W sklepie odkręcą i zakręcą kasetę zapewne za 20 zł. W warunkach domowych trzeba mieć bacik i klucz do kaset. Razem koszt rzędu 40-50 zł. Długimi szczypcami idzie to połamać po kawałku. Odnośnik do komentarza
marcino285 Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Ewentualnie rozgrzej jakiś mały śrubokręt i roztopisz plastik. Wtedy nie będzie, aż tyle łamania szczypcami. Odnośnik do komentarza
JakubP Opublikowano 28 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2016 WŁAŚNIE wróciłem z garażu po zabiegu usuwania tego ścierwa. A jutro (niedziela) z rana muszę mieć gotowy rower. Jednak dźwiękiem tym okazała się właśnie ta osłona. Więcej zdjęć i informacji wkrótce ;) Odnośnik do komentarza
marcino285 Opublikowano 29 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2016 Mała rzecz, a cieszy. Szerokości. Odnośnik do komentarza
SklepBiker Opublikowano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2016 Do tego trzeba mieć odpowiednie narzędzia oraz doświadczenie,tak aby niczego nie uszkodzić,samą kasetę raczej bez problemu zdemontujesz jeżeli Ci przeszkadza,możesz też jak radzą Przedmówcy- udać się do sklepu gdzie Ci to zrobią za 20zł. Odnośnik do komentarza
Walet Opublikowano 10 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2020 (edytowane) witam , w świeżo złożonym rowerze posiadam plastikową osłonę kasety/wolnobiegu ( Romet ) . pytanie czy po wyłamaniu tej osłony Gwarancja nie straci ważności ? Rower został niedawno sprzedany . Edytowane 10 Lipca 2020 przez Walet poprawka tekstu Odnośnik do komentarza
Walet Opublikowano 10 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2020 po sprawdzeniu wydobywa się z okolic piasty i osłony chroboczący dźwięk , lecz nie zawsze . czy to może pochodzić od osłony czy problem leży w piaście ? Odnośnik do komentarza
grzegorz75jan Opublikowano 11 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2020 (edytowane) Na temat gwarancji i tej osłony nie wiem. Należy zapytać w sklepie i producenta ponieważ jak coś pójdzie nie tak to pewnie okaże się to baardzo ważnym elementem. Na szczęście jeżdżę sam i nie ściągałem tej osłony. Jestem zwykłym okazjonalnym rowerzystą. Mam to gdzieś. Jeżeli ktoś nie posiada narzędzi do ściągnięcia kasety, wolnobiegu a coś mu tam nie gra to może wedle własnego uznania wyłamywać tą osłonę po kawałku tak by nie narobić szkód w szprychach czy czymkolwiek innym. Nadwyrężysz szprychę i nawet nie będziesz o tym wiedział. Jedna osłona wyłamie się łatwo inna będzie chciała przeżyć cały rower. Można też założyć prowizoryczne podkładki choćby z kawałków starej dętki by sprawdzić czy to wina osłony. Chrobotanie może wynikać z dostania się jakichś śmieci lub coś jest źle złożone. W najzwyklejszym rowerze takim do sklepu dla mojej wiekowej mamy po krótkim czasie wystąpiło chrobotanie w tylnej piaście. Skorzystaliśmy z gwarancji i problemem była uszkodzona koronka. Koszyk lub któraś kulka. Masz gwarancję zasuwaj do serwisu. Nawet jeżeli posiadasz narzędzia to problem chrobotania może leżeć w samej piaście lub nawet w łożyskowaniu bębenka i bez wprawy zgubisz lub pomieszasz kulki i będzie cyrk. Niektórzy wożą ze sobą w dalsze trasy klucz do kaset bo mieli przypadki poluzowania nakrętki kasety a tym kluczem w przypadku zwykłego samozamykacza 9 mm może i sztywnej osi 12mm dokręcisz tarczę hamulcową centerlock. Przy osi 15 mm potrzebny jest inny klucz. Możesz zdjąć koło choć niekoniecznie i sprawdzić czy kaseta nie pływa. Może coś jest obluzowane lub zbyt słabo lub zbyt mocno dokręcone. Czy koło jest dobrze zamontowane w hakach. Przy okazji. Gdy sam dobrałem się do swojego to przednie koło było zbyt mocno ściśnięte na konusach do tego jeżeli koło zbyt mocno ściśnie się zakładając go w widelcu koło ciężko się kręci i masakruje bieżnię. Obracając kołem zamontowanym w widelcu nie dało się tego wyczuć. Dopiero gdy wyjąłem koło i moje ręce robiły za widełki wyczułem nieprawidłowość. Przednia tarcza hamulcowa była zbyt słabo dokręcona choć trzymała się dobrze. Edytowane 11 Lipca 2020 przez grzegorz75jan Dopiski i poprawki Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się