ashow Opublikowano 6 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2021 Witajcie. Rozgladam sie nad uzywana szosa. Szukalem czegos na 105 5800/7000 tiagrze 4700. Znalazlem kilka propozycji i chcial bym prosic o rade. Jezdze raczej amatorsko, 179cm wzrostu 83cm przekrok. Oto co znalazlem https://www.olx.pl/d/oferta/cube-peloton-56-105-5800-campagnolo-vento-g3-CID767-IDIWN14.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=4 https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-btwin-van-rysel-ultegra-cosmic-elite-CID767-IDJj7WC.html https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-sensa-trentino-sl-rozmiar-56-CID767-IDFMOVk.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=0 https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-wiler-montegrappa-2x10-tiagra-alu-CID767-IDGQMiw.html https://www.olx.pl/d/oferta/btwin-szosa-ultra-af-720-m-CID767-IDJaBFn.html#9365299a7c Cube ma podobno nowy naped jedyny minus to obicie kolo linki przerzutki tylej. Btwin na ultegrze 8000 i fajne kola przebieg ok. 14tys. Sensa na 105 7000. I najtanszy na tiagrze, chodz wczesniej jezdzilem na sorze wiec nie wiem czy bedzie roznica. Ostatni na ultegrze 6800. Z gory dziekuje za pomoc. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 6 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2021 "jeżdżę raczej amatorsko". Z tego powodu sugerowałbym szukać roweru maksymalnie komfortowego. Czyli szosy endurance w karbonie lub gravela na dobrym alu. Takie rowery raz, że bardzo dobrze tłumią drgania wynikające z jazdy po wszelkich dziurach, a dwa że mają stosunkowo łagodną geometrię, która nie wymusza tak pochylonej sylwetki jak szosa typu race. Po czym poznać? Zwykle po tym że kierownica jest na wysokości zbliżonej do siodełka. Celujesz w rozmiar 55-56. Jeśli chodzi o osprzęt to celowałbym w Tiagrę 4700 lub 105 5800 lub 7000. Z tego co podlinkowałeś nic bym nie kupił. Nie jest niestety łatwo znaleźć dobrą szosę endurance w dobrej cenie. Używki podrożały znacznie. Najlepsze rowery endurance to Specialized Roubaix, Trek Domane, Giant Defy, Canyon Endurace, Rose Team GF, Lapierre Pulsium, Tube Agree, Cube Attain, BMC GranFondo, Scott Solace, Cannondlae Synapse. Natomiast jeśli nie musi to być endurance to trudno obecnie przebić tę ofertę:https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-centurion-gigadrive-carbon-ultegra-2x11-fv23-46-62-CID767-IDHyHyJ.html#54eec4da2d Odnośnik do komentarza
ashow Opublikowano 6 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2021 Dzieki za konkretna odpowiedz. Wczesniej jezdzilem tylko na triban 520 sora 3000 rozmiar M opony 25. Dobrze sie to uzytkowalo chodz 3 zebatki z przodu mnie denerwowaly. Centurion bardzo fajny tylko cena sporo wieksza od zakladanej ? myslalem dzisiaj obejrzec tego btwina co jest ostatni na liscie bo maly przebieg i sporo rzeczy w zestawie. Przejrzalem modele ktore podales i ceny faktycznie sa wysokie niestety. Znalazlem jeszcze takie cos https://allegro.pl/oferta/sprzedam-rower-fondeiest-7884858925 Odnośnik do komentarza
horacy13 Opublikowano 6 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2021 @jajacek Z ciekawości, masz jakiś pomysł, skąd chłopaki ze Skórzewa mają pełną rozmiarówkę używanych karbonowych szos? Po jakimś klubie w Niemczech (ale wtedy pewnie byłyby bardziej zajechanie i wątpię w taki przekrój aż 8 rozmiarów)? Po wypożyczalni? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 6 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2021 @ashow Ja nie twierdzę, że to rowery co podlinkowałeś są nie do przyjęcia. Natomiast w ciągu ostatnich paru lat, szosy i w ogóle rowery, mocno się zmieniły. Jak ktoś szuka komfortu to obecnie jeździ się na oponach 28 mm, które ten komfort dają i łagodniejszych geometriach. No i jak robisz upgrade to przynajmniej o jedną a najlepiej dwie klasy, żeby to rzeczywiście odczuć. Miałeś rower na najtańszej, "dębowej" ramie i kiepskim osprzęcie. Dobrze przeskoczyć na coś znacznie lepszego. Ten Fondriest źle nie wygląda ale jest to raczej rama race. 10-biegowa Ultegra brała maksymalnie oponę 25 mm. Działała bardzo dobrze. Jestem zwolennikiem kół alu-karbon jakie są w tym rowerze. Ich wartość to ok. 1500 zł.@horacy13 Sądzę że te Centuriony pochodzą z wypożyczalni, która albo się likwidowała albo robiła upgrade modeli. Być może z Majorki. Tam są gigantyczne wypożyczalnie co mają setki rowerów. Np.https://www.cyclinglocations.com/max-hurzeler-mallorca/ Z powyższego linku wyczytacie też że wbrew bzdurom, które serwuje nam marketing, rowery mające Triple, cieszą się wielkim powodzeniem w górskich lokalizacjach. Mój rower do jazdy po górach też ma potrójną korbę. Odnośnik do komentarza
damianld Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2021 @jajacek Jacku tak z ciekawości, według czego stwierdzasz, że te centuriony nie są endurance szosami? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Na oko :) Ale nie wgłębiałem się w geometrię. Być może jest ona endurance. Na oko wygląda mi na taką jak w Kross Vento czyli pomiędzy race a endurance. Jak masz geo to podaj link. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Takie geo trafiłem dla Centurion Gigadrive 4000 2017. Ale ten z linku jest starszy. Company Centurion Type Gigadrive 4000 YEAR 2017 SIZE 53 SEATTUBE 530 TOPTUBE 550 HEADTUBE 154 REACH 379 STACK 561 STACK/REACH 1.48 CHAINSTAY 405 BB DROP 68 WHEELBASE 976 SEATANGLE 73 HEADANGLE 73 Oko mnie nie zawiodło. Rower ma stosunkowo długą górną rurę, średniej wielkości główkę rury sterowej, reach jak w Specialized Roubaix, stack kilka mm niższy, krótkie tylne widełki jak w szosie race, bardzo krótki wheelbase jak w szosie race, ostry kąt główki rury sterowej jak w szosie race. I jako race jest reklamowany. Taki trochę właśnie jak Vento czy Sensa. Przy okazji dowiedziałem się że to marka należąca do Meridy. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Podaj proszę stronę skąd to masz. Bo nawet nie znalazłem strony producenta. Geo ta sama co wkleiłem. Wnioski te same. Tył od roweru race, przód połączenie race z endurance. Kiedyś testowałem Trek Emonda 2019. Wydaje mi się że to była podobna geo. Edit: ale sprawdziłem Emondę i jednak ma agresywniejszą. W czasie jazdy nie sprawiała takiego wrażenia. Odnośnik do komentarza
damianld Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2021 W tamtym roku pisałem prosto do centuriona i właśnie podesłali taką tabele. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2021 A strona Centuriona? Odnośnik do komentarza
damianld Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Oficjalna na FB. Tak jak wspomniałeś to jest podsekcja meridy jednak ich osobnej strony to jak ze świecą szukać. Jak kiedyś szukałem znalazłem jedynie wypuszczane katalogi w wersji pdf na dany rok i tam też można było znaleźć geometrie tych rowerów. Odnośnik do komentarza
bulat Opublikowano 10 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2021 Cześć. Rozważam kupno tego Centuriona Gigadrive ale zastanawiam się czy to że pochodzą z wypożyczalni to ich plus czy minus. Jedyne co mnie nurtuje to właśnie to że pochodzą z wypożyczalni. Dajcie znać jak uważacie. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 10 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2021 Nie ma wielkiego znaczenia. Wiadomo że były mocno eksploatowane. Natomiast klienci wypożyczalni się na nich ani nie ścigali ani raczej wielkich dystansów nie robili. Centurion to poboczna gałąź Meridy. Jesli full carbon na Tiagrze czy 105 to brać. Dobra używana rama kosztuje 3-5 tysięcy. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się