Skocz do zawartości

Szosa, kompletna, 12000-17000 zł.


Polecane posty

Cześć.

Chcę w tym roku kupić nową szosę. Do tej pory jeździłem na Kellys ARC 2.9 (do tego w teren mam Bulls Wild Flow 1) Udało się z zaskórniaków trochę odłożyć i pora zmienić sprzęt.

Nie ścigam się, jeżdżę tylko dla przyjemności, ale chcę jeździć szybko. Najczęstsze trasy 40 lub 90 kilometrów. Raz na jakiś czas 150. Głównie równy teren (wielkopolska), asfalt nie najgorszej jakości.

Szukam roweru jak najbardziej kompletnego. Czyli dobra rama, osprzęt raczej mechaniczny Ultegra, dobre koła i waga raczej poniżej 8 kg. Wygląd ma również bardzo duże znaczenie. Znalazłem 3 rowery, 2 wydają się kompletne, jeden po wymianie kół też. Wszystkie łącznie z kołami będą w podobnej cenie. Pozostaje kwestia, który z nich będzie najciekawszym wyborem pod względem stosunku szybkości do komfortu (tak wiem, że wszystkie są dość agresywne). Proszę o rady, lub inne propozycje. 

https://www.giant-bicycles.com/pl/tcr-advanced-pro-team-disc

https://rower.com.pl/accent-cyclone-disc-ultegra-2105292

https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/race-bikes/ultimate/ultimate-cf-sl-8-disc/2755.html?dwvar_2755_pv_rahmenfarbe=BK%2FBK&dwvar_2755_pv_rahmengroesse=M

ewentualnie jeszcze: Sensa Julia Evo Disc z ich lepszymi kołami.

I do tego jeszcze zostaje kwestia, które z powyższych w ogóle da się kupić :/

Link to postu

Accent
Chińskie stożki karbonowe, chińska tania rama i mechaniczna Ultegra za 15k? Ja nie łykam.

Giant
Rama karbonowa czołowego producenta, karbonowe stożki może bez szału ale dobrego producenta, pomiar mocy, mechaniczna Ultegra. Wchodzi w grę. Sprawdzona od lat konstrukcja. Chyba w miarę komfortowa, bo coś w tym zakresie poprawiali.

Canyon
Średniej klasy szosa race na Ultegrze mechanicznej i aluminiowych kołach. Szału nie ma. Normalna szosa, cena jak to na tarczach niestety.

Sensa
Chiński karbon ale w miarę przyzwoity, tak jak w Decathlonie. Specyfikacji nie znamy, bo nie podałeś.

Jeśli chcemy jeździć szybko to potrzebujemy jak najmniejszy opór czołowy. Takowy możemy osiągnąć jeśli nie jesteśmy otyli i mamy elastyczność taką żeby dotknąć dłońmi do podłogi bez uginania kolan. I jak raczej mamy mniej niż 40 lat. Jak te cechy nie występują to sugeruję postawić na komfort. Jeśli wystepują, to kupujemy rower na ramie aero, Cayon Aeroad, Giant Propel albo podobny, wysokie karbonowe stożki, obcisły kombinezon aero, mostek nisko, plecy równolegle do ziemi i będzie szybko.

Osobiście jeżdżąc tylko po płaskim, nie kupiłbym szosy na tarczach, wolałbym, kupić na obręczach i Di2. Ale to już moje indywidualne podejście.




 

Link to postu

🙂

Do 40 jeszcze kilka lat brakuje. Z otyłością nie mam problemu. Palcami dotknę ziemi bez zginania kolan (dłońmi nie). Miewam jednak problem z garbem. Często na długich trasach jak jadę nisko, to jednak czuję, że głowa cały czas musi być zadarta w górę i górna część pleców przypomina, że jeszcze żyję.

Dzięki za opinię o Accencie. Niby najbardziej mi się podobał, ale...

Gianta widziałem jakąś recenzję wyższego modelu a ten co podałem to taki tańszy bliźniak i ku niemu się skłaniam. Najgorsze, że mam wrażenie że jest nie do dostania. Za wcześnie jeszcze na sezon zakupowy, czy już za późno i wszystko zeszło? edit: znalazłem 100 km od siebie 🙂

Sensa: https://www.sensabikes.com/custom-bikes/1027/giulia-evo-disc-stone-titan#32c16561e85fda0550f6d34523ae34a6

w zasadzie w standardowej wersji, jedynie koła bym zmienił na Supra RFC50 Elite Disc. Wychodzi wtedy €3823 (17200zł)

Link to postu

Ostatni moment żeby kupować, jesli nowy ze sklepu. Ja bym popatrzył jeszcze na świeże używki. Dziś był na OLX Spec Tarmac SL6 na tarczach i Ultegrze za 7k. A nie ma moim zdaniem lepszej szosy od niego. Chyba że Trek Madone. Koła to inny temat. Za 1000 Euro można kupić z Niemiec wyśmienite Zipp 303S. 

Natomiast na Giant TCR ludzie się ścigają i jest to bardzo dobra szosa. Znajomy odkupił rowery Cervelo od zawodowej grupy Sunweb. Ale nie wiem ile za nie chce. Możesz zadzwonić. Sklep Stajnia rowerowa. 

Ja siedzę w ściganiu wyczynowym, więc mam na pewne sprawy inne spojrzenie, nie zawsze zgodne z amatorami, którzy mają obawy kupić poza sklepem. Spójrz też na Fuji Transonic. Ten być może mógłbym załatwić w dobrej cenie.

Link to postu

Speca i Treka jakoś nie brałem pod uwagę. Mam wrażenie, że w ich przypadku sporo dopłaca się za logo. Gdybym nie miał limitu to ok, ale w moim przedziale chyba inni producenci bardziej mnie przyciągają.

Transonic, o którym mowa? 2.1? Kilogram cięższy od Gianta. I koła aluminiowe (chociaż całkiem lekkie). 

Link to postu

Hej.

Wiadomo coś?

 

Dziś zrobiłem parę kilometrów i wyprzedził mnie kolaż. Puściłem się za nim, i w krótkiej rozmowie podpowiedział, żebym zastanowił się, czy dla mnie nie lepszym wyborem będzie rower nawet na 105, a to co się zaoszczędzi zainwestować w lepsze pedała, buty, siodełko. Więc teraz sam myślę czy może rzeczywiście nie skusić się na np. https://www.giant-bicycles.com/pl/propel-advanced-2-disc

Link to postu

Sorry, dziś cały dzień zajęty byłem. Napisz proszę na prv jutro rano.

Rower aero jest rowerem w miarę szybkim. Natomiast żadna nowoczesna konstrukcja aero nie będzie dobrze działać z grupą mechaniczną. Zbyt dużo zagięć przewodów w środku. Wszystko oczywiście zalezy od budżetu i potrzeb. Propel do dobry rower na którym jeździ kilku znajomych. Ale chyba wszyscy mają na Di2.

Link to postu

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Wczytywanie...
×
×
  • Utwórz nowe...