Skocz do zawartości

Gazelle chamonix c8 vs c7


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, noszę się z zamiarem kupna nowego chamonix-a i generalnie celowałem w c8, ale będąc w sklepie Pan sprzedawca i zarazem serwisant bardziej polecał mi c7 ze względu na większą awaryjność c8 lub jak to stwierdził większe problemy przy naprawie. Różnica w cenie to 500zł. Generalnie Pan stwierdził, że nie warto dopłacać. Czy podzielacie powyższą opinię? 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza

Niezależnie od piasty gazela to bardzo przyzwoity rower miejski - jeśli TYLKO w takich warunkach i dodatkowo nie będzie uzywany w Trójmieście ? gdzie płaskość jest pojęciem względnym i dalekim tylko na rubieżach tych miast - to C7 CI wystarczy - po prostu Nexus 8 to "prawie" ta sama piasta ale z dodatkowym biegiem. Poza tym ma solidne hamulce rolkowe przód i tył - jeśli dbasz i smarujesz to dadzą rade nawet na długich zjazdach ...
Jedynym typem Nexusa 8 nad którym bym się zastanawiał to Nexus 8 Premium na tzw. łożyskach igiełkowych które są WYRAŹNIE lepsze od tych stosowanych w "zwykłych" - efektywnie daje to poczucie "mniejszych" strat w czasie jazdy ale to tylko wtedy gdy lubisz "zap...ć" (wiem bo mam N8 Premium i N7 w różnych rowerach)
Podsumowując - C7 do miasta jako wół jezdny jest tak samo dobry i efektywny jak C8 ...

Odnośnik do komentarza

Tereny wjazdowe Gdynia gdańsk Sopot to spore pagóry - wjazd na 8 biegu jest ciężki ale nie niemożliwy - po prostu wymaga samozaparcia - zależy li tylko od wielkości przedniej tarczy. Próbowałem swego czasu wjeżdżać na składaku (typu Wigry z N8) z tarczą przednia 48 i szczerze powiedziawszy było średnio, ale już z tarcza 38 z przodu było bardzo żwawo i wręcz zywiołowo - dlatego mam dwie tarcze z przodu ? i mi tylko 8 biegów z tyłu nie przeszkadza.
Na swoim i osób postronnych przykładzie widzę i promuje zasadę że 8 biegów z typowo miejskimi tarczami z przodu NIE NADAJE się do jazdy po pagórach - po płaskim i LEKKICH wzniesieniach do 7-8% jest okazjonalnie  w porzo, ale nie kilka godzin jazdy - za dużo siły trzeba wkładać jadąc z kadencja niska (45-50) zamiast kręcić optymalnie w zakresie 75-80/min ...
Stąd robiąc rower na bazie N8 musiałem dać 2 tarcze na przód aby wykorzystać potencjał planetarki.
A ogólnie - skoro CIę stać to nie wybrzydzaj tylko kupuj - z pytania nie wynikało czy liczysz sie z groszem czy CI rybka - jak masz kasę to kup bo lepsze wrogiem dobrego. Koniec tematu.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...