Sajmon Opublikowano 16 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2021 Specjalizujesz się w specializedach :-). Dzięki za konwersację. Odnośnik do komentarza
Sajmon07086619 Opublikowano 17 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2021 Scott Scale 920 Nowy. Wart 8900 zł ? Pełna grupa GX. Tylko , że 1x11 - trochę nie pasują mi przełożenia , bo największa 42 z ; no i z 2016 r ? Waga 10,2 kg ! - świetnie Co z takim rowerem może być, jak stoi 5 lat w sklepie ? Skąd się biorą takie rowery w sklepie : nowe, 5- letnie ? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 17 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2021 Trochę staroć. Hamulce 3 generacje do tyłu. Sztywne osie bez Boost. Cena przesadzona. 6k byłoby ok. Może 6,5. Jeśli to nie przeszkadza to jest ok. Nic się z takim stojącym rowerem nie dzieje. Po przyjrzeniu się mojemu Specowi też mam 1x11 a nie 11x12 :) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 17 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2021 To ma być 17 cali? Odnośnik do komentarza
Sajmon07086619 Opublikowano 17 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2021 To ma być M 17/18 cali w zależności od producenta. Odnośnik do komentarza
Sajmon07086619 Opublikowano 19 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2021 Scott Scale 920 2021 Proszę o ocenę w/w roweru , ale pod kątem suportu, piast, sterów (chodzi mi o trwałość w/w) i obręczy. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 19 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2021 Pewne rzeczy trudno stwierdzić bo producent nie podaje. Na sterach się nie znam, nie serwisuję ich. Jest to element, który nie jest drogi i co jakiś czas się go wymienia. Suport w tym rowerze jest typu Press Fit. To znaczy bez gwintowania. Zależy więc od jakości wykonania mufy suportowej czy są z nim lub nie jakieś problemy. Jak jest niezbyt dokładnie wykonana to bywają. Dlatego firmy takie jak Trek czy Specialized praktycznie zrezygnowały z tego standardu, który był co prawda tańszy w produkcji i powróciły do starego, sprawdzonego rozwiązania jakim jest gwintowana mufa suportowa. Żadna z tych trzech firm nie produkuje rowerów w swojej fabryce. Bo żadna z nich jej nie posiada (z małymi wyjątkami projektów custom). Są one produkowane przez podwykonawców na Tajwanie lub w Chinach. Od kontroli produkcji zależy jej jakość. Różnie z tym bywa. Piasty w kołach w tym rowerze są budżetowej azjatyckiej firmy Formula. Są to piasty które pożyją ze 2 lata przy intensywnym użytkowaniu. Trudno znaleźć do nich części zamienne. Co drugi producent stosuje te piasty. Specialized też. Ja swoją zajechałem w dwa sezony. Koleżanka w swoim Scott Contessa Scale RC w jeden sezon (swoją drogą piękny rower). Scott odmówił jej wymiany gwarancyjnej. Nie mam pojęcia jakie Scott stosuje obręcze. Syncross jak się nie mylę. To są chyba niezłe obręcze. Źródłem wiedzy w tym zakresie jest amerykańskie forum mtbr.com Odnośnik do komentarza
Sajmon07086619 Opublikowano 20 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2021 Szukam roweru w okolicach 10 tyś i widzę, że ciężko znaleźć coś (gotowego, fabrycznego), żeby miał wszystko jak należy. Jak ma dobrą ramę, amor, hamulce to nie ma napędu. Jak ma dodatkowo napęd to ma słaby korbowód. Jak ma korbowód to słabo z piastami. Czyli trzeba kompromisów. 1.Czy jak się zajedzie piasty i suport można to bez problemu wymienić (np. w tym scott-cie) ? 2. Jakby był wybór: - napęd nx , amor judy gold/ recon , suport BSA i lepsze piasty lub - napęd GX, amor fox 32 performance, suport PF i piasty formula to co lepiej brać? 3. Czy wśród piast formula są lepsze i gorsze, czy wszystkie są słabe? Odnośnik do komentarza
Sajmon Opublikowano 1 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2021 Cześć Nowy Spec z 2018 r 9000 zł - warto ? W stosunku do poniższej specyfikacji hamulce slx. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 1 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2021 W obecnej sytuacji kiedy już niemal nic nie ma, a to co jest drożeje z dnia na dzień, to może i warto. Na pewno bardzo dobra rama karbonowa z niełamliwego karbonu. Reszta z grubsza to samo co w moim mtb. Reba, SLX (akurat zmieniłem na XTR), dobre hamulce. Dobry, lekki rower, z dobrą geometrią, dobrą gwarancją i serwisem. Jak poprzeciągasz jeszcze miesiąc to może nic nie być. Odnośnik do komentarza
Sajmon Opublikowano 1 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2021 To ostatnie pytanie i spadam: w/w spec czy te scott-y : - https://www.scott.pl/produkt/1181/7551/Rower-Scale-920 ten wyjdzie mnie tylko 1600 zł. drożej od Speca - https://www.scott.pl/produkt/1181/7551/Rower-Scale-920 tu by trzeba było zmienić hamulce , wyjdzie w podobnej cenie jak Spec. I ma przerzutkę xt, co nie wiem czy nie mniej problematyczna jak GX w w/w scott-cie 920 Ramy wagowo mają praktycznie takie same (ok. 1170-1190 g) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 2 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2021 Ten pierwszy Scott bardzo w porządku. Potencjalnie wymaga wymiany manetki na GX. Nie wiem jak wygląda eksploatacja długoterminowa Sram. Opinia znajomych mechaników jest taka, że Sram dużo lepiej radzi sobie w ekstremalnie ciężkich, błotnych warunkach ale jest podatny na wszelkie, najdrobniejsze skrzywienia haka przerzutki i wózka przerzutki. Nie wiem jaki drugi bo podlinkowałeś ten sam dwa razy. Odnośnik do komentarza
Sajmon Opublikowano 2 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2021 A tak, przeoczenie - prawidłowy linkhttps://www.scott.pl/produkt/1181/7555/Rower-Scale-930 Tak, wszystko co wyszperałem w internetach mówi , że sram GX super działa , jak jest idealnie ustawiony . Ale pytanie , czy nie dotyczy to też XT (1x12), przy przerzutkach obsługujących takie potężne zębatki. Co do ram: obydwa scott-y mają taką samą 1190 g , spec 1170 g Scott 930 ma najtańszego OEMowego foxa Rhytm , w porównaniu do Fox Performance w 920 i ciekawe , czy jest różnica w działaniu pomiędzy nimi ? Scotty mają jednak "współczesny" napęd 1x12, co oczywiście nie musi być wielką przewagą w stosunku do Speca. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 2 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2021 Nie wiem jak z napędami 12x. Moje są 11x i nie odczuwam potrzeby posiadania więcej. 12x powoduje brak kompatybilności między bębenkami kół, więc nie można ich już bezkarnie wymieniać między Shimano a Sram. Z pewnością Shimano nie jest tak podatne na skrzywienia haka czy wózka jak Sram. Fox Rhythm to jest trochę zubożony Fox, prostszy w budowie i z cięższych materiałów, w wersji OEM, czyli tylko dla firm sprzedających rowery. Nie sprzedaje się go detalicznie. Pracuje jednak podobno bardzo dobrze. Nie ma chyba jednak pokrycia lag Kashima. Stawiałbym go trochę powyżej RockShox Reba. Fox SC czyli Super Cast, Peformance, to już top modeli Foxa. Tłumik Grip jest mniej skomplikowany niż tłumik FIT z tego co mi wiadomo, jak mówi mój mechanik mniej problematyczny i podobno pracuje wyśmienicie. Gdybym miał wybrać amor dla siebie bez względu na koszty, to byłby to zapewne ten. To jest amor za ok. 4 tys zł. Tu masz dokładny opis:https://www.bike-discount.de/en/fox-racing-32-a-float-29-performance-stepcast-3posgrip-tapered Tu różnice między różnymi modelami Foxa:https://off.road.cc/content/feature/your-complete-guide-to-the-fox-fork-range-including-32-34-36-38-factory-performance-elite Odnośnik do komentarza
Sajmon Opublikowano 2 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2021 Dzięki. Pytanie techniczne: czy w tym Specu, można przerobić napęd na 1x11 ? Ale w ten sposób, że zmienić kasetę z 11-42 na 11-46 (albo 10-46 - jest taka?) ? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się