Jokamin Opublikowano 3 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 Witam, posiadam rower na bardzo lekkiej, porządnej ramie z treka zx6500 sprowadzilem ją z USA. Rowerem się dobrze jeżdzi lecz przy moim wzroście (187cm) ma kierownice zbyt nisko. Chciałbym ją podnieść,chociażby na wysokość równą siodełku. Przeglądąłem wsporniki i mostki i mam pytanie czy taka fajka http://e-bmx.pl/opis/4306618/fajka-regulowana-zoom-mts-c296.html pasowła by do mojego roweru, czy jest sens kupowania i czy jest jakiś inny sposbób podniesienia kierownicy.Pozdrawiam serdecznie Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 4 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2016 Cześć, masz w rowerze stery typu A-Head. Więc to co podesłałeś, nie będzie pasować. U Ciebie wychodzi rura z amortyzatora i na końcu jest założony wspornik kierownicy. Tak więc to fajna konstrukcja (jak wszystkie A-Head), ale niestety nie da się regulować wysokości kierownicy. Możesz pokombinować nad wymianą wspornika kierownicy na tego typu: http://www.ceneo.pl/Kierownice_rowerowe;szukaj-accent+wspornik+regulowany#crid=71630&pid=7269 Tylko sprawdź jakiej średnicy masz mocowanie kierownicy, ja obstawiam, że 25,4 mm, ale upewnij się czy to nie 31,8 mm. No i pamiętaj, że używając takiego wspornika, wraz z podnoszeniem kierownicy, będzie się zmieniać charakterystyka roweru. Rower może stać się bardziej nerwowy, ale to sam zobaczysz jak wysoko możesz ustawić ten wspornik. Odnośnik do komentarza
tomek73ldz Opublikowano 4 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2016 Na wysokość siodełka to chyba bez szans, bo mostek musiałby mieć z 30 cm, ewentualnie jaskółkowa kierownica, ale to bez sensu do takiego roweru... Operacja jest moim zdaniem skazana na niepowodzenie. Odnośnik do komentarza
Jokamin Opublikowano 4 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2016 dziękuje za odpowiedzi i wytłumaczenie, ten wspornik kierownicy wydaje mi się że, bardziej przeznaczony jest na regulację kąta kierownicy niż wysokość, http://allegro.pl/mostek-ergotec-110-45-1-1-8-31-8-wysoki-i6170662235.html#thumb/4a ten mostek mógłby być odpowiedni ???? (oczywiście jakbym poprawnie zmierzył średnice mocowania kierownicy) a jeszcze jakbym sam widelec wymienił na coś wyższego ? tak jak tutaj na tym zdjęciu wydaje mi się że właścicielowi tego samego modelu udało się podnieść w górę trochę rower? Odnośnik do komentarza
Wooyek Opublikowano 5 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2016 Do regulacji kąta kierownicy służy obracanie kierownicy w obejmie mostka ;) Mostek zaproponowany przez Łukasza to jedna z opcji na jej podniesienie. Ten wrzucony przez Ciebie też, ale w nim już nic nie poregulujesz, jeśli okaże się, że to jednak nie to (ma to też swoje zalety - lżej, sztywniej, bez skrzypienia). Ja bym bardziej poszedł w wymianę kierownicy na taką z większym wzniosem (np. 50 mm). Przy okazji kupisz szerszą, poprawisz prowadzenie i komfort (i będziesz mógł wywalić rogi do kosza - serio, mamy 2016). Jeśli chodzi o wymianę amortyzatora - wyższy amortyzator zdecydowanie nie, chyba że ewentualnie o 10-20 mm (maksymlanie!). Ale nawet bez zmiany wysokości/skoku, wymiana amora miałaby tą zaletę, że mógłbyś kupić taki z dłuższą rurą sterową i po prostu dać więcej podkładek pod mostek. Ale nowy amortyzator to już na tyle kosztowna impreza (>400 zł), że pomyślałbym raczej o zmianie roweru na taki z bardziej współczesną geometrią - bo wszystko inne to półśrodki. Przejedź się kawałek np. na jakimś nowym 29erze to zobaczysz, o czym mówię. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się