Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Milling

Zmiana opon na szosowe

Polecane posty

Witam. Posiadam rower kross evado 5.0 z 2018 i chciałbym zmienić opony z dętka na szosowe i czy w ogóle da  radę zmienić czy muszę wymienić  całe koło wraz z obręczą oto specyfikacja Mitas V84 Gripper (28"x1,6", reflex) obecnie jakie mam. Trochę jestem laikiem, liczę na wasza pomoc. Pozdrawiam. 

Udostępnij ten post


Link to postu

Wymienić się da, chociaż nie wiem czy jesteś pewien że rzeczywiście chcesz opony szosowe, czyli np. o szerkości 28 mm. 

Podejrzewam, że chcesz raczej po prostu trochę węższe niż masz teraz i o gładszym bieżniku.

Jeśli tak, to możesz wymienić na opony trekingowe, ale przeznaczone do jazdy po asfalcie. Np. https://www.rowertour.com/p/19303/schwalbe-marathon-racer-28-rg-ls-opona-rowerowa-drutowa-reflex#rozmiar-28-x-1.35  Obręczy nie musisz w tym przypadku wymieniać. Dętek też raczej nie (chociaż można na takie przeznaczone to węższych opon).

Udostępnij ten post


Link to postu

Podepne się, ja chciałbym zmienić nie na szosowe ale na węższe bo jeżdżę tylko ścieżkami i asfaltem.

Mam rower Cube Nature Pro i teraz mam opony Schwalbe Smart Sam, Active 44x622.

Podobaja mi się te które proponuje pepe(Schwalbe marathon racer). Jaką szerokość powinienem wybrać ? 1.35 czy 1.5 ?

Czy na rower crossowy 1.35 to nie za mało ?

Udostępnij ten post


Link to postu

Jedne i drugie będą ok.

1.5 będą lepsze w przypadku gdyby trafiło się trochę piasku, jakieś większe przerwy w kostce brukowej itp. Komfort będzie też trochę większy.

1.35 będą trochę lżejsze i nie co szybsze.

W sumie zależy jakie masz preferencje. Jeżeli nastawiasz się na szybkość i duża przewaga asfaltu, to raczej te węższe. Jeśli teren trochę bardziej mieszany i bardziej zalezy Ci na komforcie to raczej te szersze. 

Ja w gravelu mam 38 mm, czyli 1,5 . Daje radę nawet jak jest trochę piasku i w średnim terenie. Na asfalt wybrałbym raczej nieco węższe.

Udostępnij ten post


Link to postu

Różni ludzie mają różne doświadczenia. Po szutrach, ubitych ścieżkach, z odcinkami piaszczystymi o głębokości do 2 cm i błotnistymi do 5 cm przejeżdżam na 25C. W konkretnej piaskownicy kopię się na 1 i 3/4". Gdybym obniżył ciśnienie do 1,5 - 2 bar, to może bym przejechał, ale nie jestem zwolennikiem takiego rozwiązania. Wolę przeprowadzić 100 - 200 m.

Szerokie opony o niezbyt agresywnym bieżniku i dobrze napompowane nie stawiają (wyraźnie) większych oporów toczenia niż szosowe, ale stawiają większy opór powietrza. Tak... do 25 km/h nie ma to znaczenia, ale powyżej 30 - to jakby hamulec trzymał.

Udostępnij ten post


Link to postu

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Wczytywanie...
Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...