Milling Opublikowano 10 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2020 Witam. Posiadam rower kross evado 5.0 z 2018 i chciałbym zmienić opony z dętka na szosowe i czy w ogóle da radę zmienić czy muszę wymienić całe koło wraz z obręczą oto specyfikacja Mitas V84 Gripper (28"x1,6", reflex) obecnie jakie mam. Trochę jestem laikiem, liczę na wasza pomoc. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 10 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2020 Wymienić się da, chociaż nie wiem czy jesteś pewien że rzeczywiście chcesz opony szosowe, czyli np. o szerkości 28 mm. Podejrzewam, że chcesz raczej po prostu trochę węższe niż masz teraz i o gładszym bieżniku. Jeśli tak, to możesz wymienić na opony trekingowe, ale przeznaczone do jazdy po asfalcie. Np. https://www.rowertour.com/p/19303/schwalbe-marathon-racer-28-rg-ls-opona-rowerowa-drutowa-reflex#rozmiar-28-x-1.35 Obręczy nie musisz w tym przypadku wymieniać. Dętek też raczej nie (chociaż można na takie przeznaczone to węższych opon). Odnośnik do komentarza
pablo007 Opublikowano 16 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2020 Podepne się, ja chciałbym zmienić nie na szosowe ale na węższe bo jeżdżę tylko ścieżkami i asfaltem. Mam rower Cube Nature Pro i teraz mam opony Schwalbe Smart Sam, Active 44x622. Podobaja mi się te które proponuje pepe(Schwalbe marathon racer). Jaką szerokość powinienem wybrać ? 1.35 czy 1.5 ? Czy na rower crossowy 1.35 to nie za mało ? Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 17 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2020 Jedne i drugie będą ok. 1.5 będą lepsze w przypadku gdyby trafiło się trochę piasku, jakieś większe przerwy w kostce brukowej itp. Komfort będzie też trochę większy. 1.35 będą trochę lżejsze i nie co szybsze. W sumie zależy jakie masz preferencje. Jeżeli nastawiasz się na szybkość i duża przewaga asfaltu, to raczej te węższe. Jeśli teren trochę bardziej mieszany i bardziej zalezy Ci na komforcie to raczej te szersze. Ja w gravelu mam 38 mm, czyli 1,5 . Daje radę nawet jak jest trochę piasku i w średnim terenie. Na asfalt wybrałbym raczej nieco węższe. Odnośnik do komentarza
janciowodnik Opublikowano 17 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2020 Różni ludzie mają różne doświadczenia. Po szutrach, ubitych ścieżkach, z odcinkami piaszczystymi o głębokości do 2 cm i błotnistymi do 5 cm przejeżdżam na 25C. W konkretnej piaskownicy kopię się na 1 i 3/4". Gdybym obniżył ciśnienie do 1,5 - 2 bar, to może bym przejechał, ale nie jestem zwolennikiem takiego rozwiązania. Wolę przeprowadzić 100 - 200 m. Szerokie opony o niezbyt agresywnym bieżniku i dobrze napompowane nie stawiają (wyraźnie) większych oporów toczenia niż szosowe, ale stawiają większy opór powietrza. Tak... do 25 km/h nie ma to znaczenia, ale powyżej 30 - to jakby hamulec trzymał. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się