Skocz do zawartości

Ciekawy rower


Rekomendowane odpowiedzi

Nawet oglądałem ten rower bo szukam nowej szosy lub przełaja dla syna ale dla nas prosta kierownica odpada. Wygląda ciekawie. W 8kg absolutnie nie wierzę. Moja szosa full carbon na lekkich kołach i karbonowej kierze waży 7,9. No i sprzedający nówka sztuka więc przez neta bym nic od niego nie kupił. Nie wiem do czego ten rower potrzebujesz. Trochę dziwoląg. Korba 175 mm do tego wzrostu się słabo nadaje, powinna być 170mm. Napęd kompaktowy szosowy więc do jazdy off-roadem też się nie nadaje, raczej tylko na szosę. Z tym że wymiana tarczy 50 na mniejszą, np 46 lub 48 kosztuje 100 zł więc to jest prosta przeróbka ale zwiększa cenę. Kaseta szosowa bez dużych koronek więc też raczej do jazdy po płaskim. Mam mieszane odczucia co tego roweru. Akurat dziś sprzedaję koledze trochę podobny rower do jazdy po szosie utwardzonych drogach typu gruntówki i szutry. Mój waży 9,8. A ile masz zwrostu? Bo to rower tak gdzieś na 165 max.

Odnośnik do komentarza

Dzięki za odpowiedź. Ja mam 175 cm (i raczej krótsze nogi niż dłuższe), myślałem, że ten rozmiar będzie dla mnie. I wydaje mi się, że przełaj z prostą kierownicą jest dla mnie dobrym rozwiązaniem. Chcę jeździć do pracy po asfalcie i rekreacyjnie po lesie. A przy tym, chcę lekki rower. Też podejrzliwie patrze na te 8 kg ale to można by dopytać. 

Odnośnik do komentarza

Też mam 175, przekrok 83,5. Przy tym wzroście optymalne ramy cross/mtb to 17,5 albo 19 cali. Na szosie optymalna rama dla mnie to 54. Ale ja mam długie nogi, krótszy tułów. 50 w ogóle nie wchodzi w grę. Dla syna który ma 165 i rośnie szukam 52. Problem jaki będziesz miał przy zbyt małej ramie jest taki że będziesz musiał wyciągnąć sztycę podsiodłową tak wysoko że będzie to groziło złamaniem ramy w okolicy zacisku. Natomiast generalna koncepcja roweru na dojazdy jest ok chociaż moim zdaniem rower cross/trekking z amortyzatorem jest lepszym wyborem. po lesie taki rower będzie szybki ale bardzo mało komfortowy. Dlatego też sprzedaję swojego. W mieście wolałem jeździć trekkingiem, w lesie mtb, na szosie trekkingiem lub szosówką więc na tym jeździłem bardzo mało. Jakbym miał mieć jeden rower do wszystkiego, a kiedyś tak miałem, to był by to trekking.

Odnośnik do komentarza

Trekking/cross to bardzo zbliżone rowery. Cross to w zasadzie trekking minus błotniki, bagażnik i oświetlenie. Są też trekkingi wyprawowe, długodystansowe nie z prostą kierownicą tylko z kierownica typu motylek ale nie takie mam na myśli. Typowy trekking o jakim mówię to Specialized Crossover a typowy cross to Specialized Crosstrail który obecnie użytkuję.

Odnośnik do komentarza

@RemarSport - a do fitnessa czy crosa jaką ramę doradzasz? Mam przekrok ok. 81 przy 175 cm. Już to przerabiałem na tym forum, ale teraz wracam do tematu, bo będę sprzedawał swojego fitnesa bo raz - jest za duży (52,5 cm), a dwa to raczej będę celował w rower na lekką jazdę terenową. Choć fitness nie jest też zły do tego. 

Odnośnik do komentarza

@RemarSport

Nie zgadzam się z Tobą. Przy 175 wzrostu i przekroku 81 jest się na granicy ram 17,5 i 19 cali. Nie ma czegoś takiego jak uniwersalna wielkość ramy. Ramy są różne u różnych producentów i różnią się wymiarami rur. Mam 175 wzrostu i przekrok 83,5. Jeździłem wiele lat na niemieckim trekkingu Bulls, 19 cali i rozmiar ten był dla mnie idealny. Jeździłem też jakiś czas na fitnessie Spec Sirrus L, 19 cali. Rama ta była na mnie dobra na wysokość ale za długa na długość. Teraz mam Speca Crosstrail, rozmiar M, 17,5 cala. To jest rama, które jest dobra na mnie na długość ale trochę za niska na wysokość. Mam sztycę podsiodłową 350mm, którą mam wyciągniętą 5mm poza zakres maksymalnej dozwolonej wysokości co nie jest dobre. Wybrałem taką ramę świadomie bo ten rower służy mi do jazdy relaksacyjnej a nie do ostrego napierania. Tomek przy tym samym wzroście ma dłuższy tułów. Wybierając ten sam model roweru co ja, mógłby spokojnie wybrać 19 cali, L, gdzie na wysokość byłby na granicy przekroku a na długość swobodnie by się mieścił. Większa rama oznacza też rower bardziej stabilny i bardziej komfortowy przy jeździe długodystansowej ale mniej zwrotny. Przy wyborze wielkości ramy trzeba też wziąć pod uwagę sposób użytkowania a w związku z tym pozycję, rekreacyjną czy też bardziej agresywną oraz giętkość kręgosłupa i mięśni dwugłowych.

 

Polecam się też dokładnie pomierzyć na tym kalkulatorze wielkości ramy:

http://www.competitivecyclist.com/Store/catalog/fitCalculatorBike.jsp

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...