Skocz do zawartości

Projekt "Korona" - pierwsze pytania


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od dłuższego czasu chodzi mi po głowie złożenie własnego roweru, a ze względu na obecną sytuację mam dużo wolnego czasu i myślę, że to dobry moment, żeby podejść do tego projektu. 

Tutaj pojawiają się pierwsze pytania. Co sądzicie o takim "startowym" zestawie zakupowym: 

 

  • Rama Procaliber AL
  • Amortyzator ROCK SHOX Recon TK - 879,99 PLN
  • Obręcz DT SWISS X 392  - 179,99 PLN sztuka
  • Szprych DT SWISS - jeszcze nie dobrane 
  • Piasta przód - Shimano HB-M7110 15x110  E-Thru - 152,99 PLN

       lub

  • Piasta przód - Shimano HB-M8110 E-Thru - 173,99 PLN
  • Piasta tył - Shimano FH-M7110 148x12mm E-Thru  - 244,99 PLN

       lub

  • Piasta tył -Shimano FH-M8110  148x12mm E-Thru  - 305,99 PLN

W późniejszym czasie myślę o zakupie sterów sztycy itp oraz napędu SHIMANO 1x12.

 

Czekam na wasze porady ? 

Odnośnik do komentarza

Musisz od razu zdecydowac czy chcesz naped 1x12 czy 1x11 bo bebenek pod 1x12 ma mocowanie microspline. Jesli kupisz ta piaste o ktorej piszesz, to zalozysz kasete 12 rzedowa shimano a 11 rzedowa juz nie. Możesz tez kupic piaste innej firmy (np. DT) w ktorej mozesz wymienic bebenek na inny, ale to nie ma sensu bo wyjdzie cie drozej niz gdybys od razu zdecydowal sie na 1x12.

Napisz cos wiecej co planujesz na tym rowerze robić? I co z pozostalymi komponentami?

Odnośnik do komentarza

A w ogóle to co to za projekt? Ściganie czy bardziej rekreacja?

Procaliber, dobra rama, tylko ciężka, 2kg. Rozumiem że masz namiar na jakąś tańszą?
Recon Silver TK ogólnie przyzwoity amor aczkolwiek w wersji TK trochę gorszy niż z tłumikiem Motion Control. No i trochę ciężki bo golenie ze stali. Ale fakt że cena niewysoka.
Piasty Shimano niedrogie, nie lekkie ale w miarę wytrzymałe i porządne. Czy z tego wyjdą koła lepsze niż DT Swiss X 1900 Spline nie wiem. Kupisz je gotowe za ok. 1000 zł. A za 1250-1500 w zależności jak znajdziesz DT Swiss X 1700 już do ścigania


 

Odnośnik do komentarza

Decyzja jest podjęta, że będzie założony od początku napęd Shimano M7100, może będzie M8100 przerzutka tył. 

Myślałem właśnie nad piastami DT SWISS, ale w nich by trzeba było wymienić bębenek, więc na razie będą Shimano. Natomiast jeśli chodzi o sztyce, mostek itp dalej się rozglądam. Rower będzie służył, że tak powiem do ogólnego XC ?

Odnośnik do komentarza

Sugeruję żebyś się nie nastawiał że napęd musi być homogeniczny. Bo manetka XTR i tylna przerzutka SLX da zapewne lepsze rezultaty, niż całość na XT. Manetka jest ważniejsza niż tylna przerzutka bo ona determinuje kulturę pracy. Tylna przerzutka przesuwa tylko wózek o tyle ile wskaże manetka. Różnica między tylną przerzutką SLX i XT w 11 rzędów był znikoma. Różniły się jakością sprężyny. Nie wiem czy tak samo jest w 12x. Natomiast manetka XT od SLX różnie się znacznie. Posiada funkcje Instant Release czyli zmiana biegu rozpoczyna się po wciśnięciu przycisku bez czekania na jego powrót jak w SLX. Oraz Multi release czyli po kilka biegów na raz.

Taki trochę niekonsekwentny setup. Bo rama i amor ciężkie a napęd w kierunku lekkości. Wolałbym do takiego roweru napęd 2x10 albo 2x11 bo tańszy w eksploatacji i bardziej elastyczny.

Odnośnik do komentarza

Aktualnie posiadam rower 2x11 na XT, a ten złożony przez siebie widziałbym 1x12. Jeśli chodzi o amor to pewnie w przyszłości bym coś wymienił, tutaj bardziej mi chodzi o to czy taki jak to nazwałem "zestaw startowy" współgra ze sobą nie patrząc na wagę. Z manetką to w sumie masz rację, że ona robi większą robotę. 

 

A powiedz mi jaki Ty byś widział amortyzator? 

Odnośnik do komentarza

Jak drugi rower to inny temat. Z amorami to w ogóle jest problem. Zmieniłem Foxa Float Evolution 2014 na Rebę i niestety nie jestem zadowolony. Jako amor do ścigania jest ok. Jest w miarę lekki i pancerny. Sztywniejsze lagi niż w Foxie. Ale straciłem low speed compression. Możesz sobie kręcić tłumieniem powrotu ile chcesz i ustawiać ciśnienie jakie chcesz ale nie tłumi małych nierówności. Natomiast zyskuje się sztywniejsze lagi i tańszy serwis. Więc pytanie co kto potrzebuje. Przegadałem na ten temat godzinę z szefem jednego z najbardziej znanych serwisów w Polsce. No i tak za bardzo nie ma amora takiego jaki bym chciał, czyli czułego i nie wymagającego zbyt częstego serwisu. Najbliżej znajdują się tu Foxy z tłumikiem GRIP.  Jeden z kolegów twierdzi, że ma SIDa, który ma dużo lepsze tłumienie niż Reba bo ma inną komorę DebonAir i tłumik Charger.

Jakbym kupił dla siebie ramę Procalibera to po żeby uzyskać większy komfort. Wtedy być może do przodu dałbym Recona olejowo-sprężynowego. Zaletą byłoby lepsze wybieranie nierówności przy odpowiednim dobraniu sprężyny pod wagę, bo ta wersja ma bardziej liniową charakterystykę pracy a powietrzny ma zawsze progresywną. No i serwis takiego amora kosztuje grosze.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

W kwestii kół napisałbym do tego sprzedającego: https://allegro.pl/oferta/kola-dt-swiss-x1900-29-15x110-12x148-40-8744163877

może udałoby się wynegocjować zmianę bębenka na Microspline, bo cena jest bardzo kusząca i dostaniesz fajne koła DT Swissa na łożyskach maszynowych.
A w razie czego bębenek to ok. 240 zł, a zdjęty od razu z koła pod Shimano możesz sprzedać.

Tylko przy takim komplecie trzeba będzie wybrać amortyzator pod oś 110 mm, bo przednie koło (tak jak tylne) jest w standardzie Boost, czyli z piastą o szerokości zwiększonej do 110 mm. Np. RockShox Judy: https://allegro.pl/oferta/rock-shox-judy-29-15x110-boost-100-mm-poplock-8702443656

Odnośnik do komentarza
  • 2 miesiące temu...

Dziękuję bardzo za odpowiedzi, rower został ukończony już jakiś czas temu, ale nie było czasu żeby napisać.

 

Rama: Trek Procaliber AL

Amortyzator: ROCK SHOX Judy RL GOLD

Obręcz: DT SWISS XR391 

Opony: Schwalbe Nobby nic

Piasta przód: DT SWISS 

Piasta tył: DT SWISS 350

Napęd: 1x12

Kaseta: Shimano SLX CS - M7100 10 - 51

Korba: Shimano SLX FC - M7100 - 1 175mm

Łańcuch: Łańcuch Shimano SLX CN-M7100

Tarcza korby: Shimano SM-CRM75 SLX FC-M7100 32 zęby

Przerzutka tył: Shimano Deore XT RD-M8100

Manetka lewa: Shimano Deore XT SL-M8100

Hamulec przód: Hamulec Shimano SLX BR-M7100

Pedały: Shimano SPD PD-M540

Siodełko: SELLE ITALIA X1 X-Cross Plus

Wspornik siodła: RACE FACE Evolve

 

Rower ze względu na swój wygląd dostał imię Venom :)

20200607_173613_copy_1600x1200.jpg

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...