NiebieskoCzarny Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Witam, Od dłuższego czasu chodzi mi po głowie złożenie własnego roweru, a ze względu na obecną sytuację mam dużo wolnego czasu i myślę, że to dobry moment, żeby podejść do tego projektu. Tutaj pojawiają się pierwsze pytania. Co sądzicie o takim "startowym" zestawie zakupowym: Rama Procaliber AL Amortyzator ROCK SHOX Recon TK - 879,99 PLN Obręcz DT SWISS X 392 - 179,99 PLN sztuka Szprych DT SWISS - jeszcze nie dobrane Piasta przód - Shimano HB-M7110 15x110 E-Thru - 152,99 PLN lub Piasta przód - Shimano HB-M8110 E-Thru - 173,99 PLN Piasta tył - Shimano FH-M7110 148x12mm E-Thru - 244,99 PLN lub Piasta tył -Shimano FH-M8110 148x12mm E-Thru - 305,99 PLN W późniejszym czasie myślę o zakupie sterów sztycy itp oraz napędu SHIMANO 1x12. Czekam na wasze porady ? Odnośnik do komentarza
skraburski Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Musisz od razu zdecydowac czy chcesz naped 1x12 czy 1x11 bo bebenek pod 1x12 ma mocowanie microspline. Jesli kupisz ta piaste o ktorej piszesz, to zalozysz kasete 12 rzedowa shimano a 11 rzedowa juz nie. Możesz tez kupic piaste innej firmy (np. DT) w ktorej mozesz wymienic bebenek na inny, ale to nie ma sensu bo wyjdzie cie drozej niz gdybys od razu zdecydowal sie na 1x12. Napisz cos wiecej co planujesz na tym rowerze robić? I co z pozostalymi komponentami? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2020 A w ogóle to co to za projekt? Ściganie czy bardziej rekreacja? Procaliber, dobra rama, tylko ciężka, 2kg. Rozumiem że masz namiar na jakąś tańszą? Recon Silver TK ogólnie przyzwoity amor aczkolwiek w wersji TK trochę gorszy niż z tłumikiem Motion Control. No i trochę ciężki bo golenie ze stali. Ale fakt że cena niewysoka. Piasty Shimano niedrogie, nie lekkie ale w miarę wytrzymałe i porządne. Czy z tego wyjdą koła lepsze niż DT Swiss X 1900 Spline nie wiem. Kupisz je gotowe za ok. 1000 zł. A za 1250-1500 w zależności jak znajdziesz DT Swiss X 1700 już do ścigania Odnośnik do komentarza
NiebieskoCzarny Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Decyzja jest podjęta, że będzie założony od początku napęd Shimano M7100, może będzie M8100 przerzutka tył. Myślałem właśnie nad piastami DT SWISS, ale w nich by trzeba było wymienić bębenek, więc na razie będą Shimano. Natomiast jeśli chodzi o sztyce, mostek itp dalej się rozglądam. Rower będzie służył, że tak powiem do ogólnego XC ? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Sugeruję żebyś się nie nastawiał że napęd musi być homogeniczny. Bo manetka XTR i tylna przerzutka SLX da zapewne lepsze rezultaty, niż całość na XT. Manetka jest ważniejsza niż tylna przerzutka bo ona determinuje kulturę pracy. Tylna przerzutka przesuwa tylko wózek o tyle ile wskaże manetka. Różnica między tylną przerzutką SLX i XT w 11 rzędów był znikoma. Różniły się jakością sprężyny. Nie wiem czy tak samo jest w 12x. Natomiast manetka XT od SLX różnie się znacznie. Posiada funkcje Instant Release czyli zmiana biegu rozpoczyna się po wciśnięciu przycisku bez czekania na jego powrót jak w SLX. Oraz Multi release czyli po kilka biegów na raz. Taki trochę niekonsekwentny setup. Bo rama i amor ciężkie a napęd w kierunku lekkości. Wolałbym do takiego roweru napęd 2x10 albo 2x11 bo tańszy w eksploatacji i bardziej elastyczny. Odnośnik do komentarza
NiebieskoCzarny Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Aktualnie posiadam rower 2x11 na XT, a ten złożony przez siebie widziałbym 1x12. Jeśli chodzi o amor to pewnie w przyszłości bym coś wymienił, tutaj bardziej mi chodzi o to czy taki jak to nazwałem "zestaw startowy" współgra ze sobą nie patrząc na wagę. Z manetką to w sumie masz rację, że ona robi większą robotę. A powiedz mi jaki Ty byś widział amortyzator? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Jak drugi rower to inny temat. Z amorami to w ogóle jest problem. Zmieniłem Foxa Float Evolution 2014 na Rebę i niestety nie jestem zadowolony. Jako amor do ścigania jest ok. Jest w miarę lekki i pancerny. Sztywniejsze lagi niż w Foxie. Ale straciłem low speed compression. Możesz sobie kręcić tłumieniem powrotu ile chcesz i ustawiać ciśnienie jakie chcesz ale nie tłumi małych nierówności. Natomiast zyskuje się sztywniejsze lagi i tańszy serwis. Więc pytanie co kto potrzebuje. Przegadałem na ten temat godzinę z szefem jednego z najbardziej znanych serwisów w Polsce. No i tak za bardzo nie ma amora takiego jaki bym chciał, czyli czułego i nie wymagającego zbyt częstego serwisu. Najbliżej znajdują się tu Foxy z tłumikiem GRIP. Jeden z kolegów twierdzi, że ma SIDa, który ma dużo lepsze tłumienie niż Reba bo ma inną komorę DebonAir i tłumik Charger. Jakbym kupił dla siebie ramę Procalibera to po żeby uzyskać większy komfort. Wtedy być może do przodu dałbym Recona olejowo-sprężynowego. Zaletą byłoby lepsze wybieranie nierówności przy odpowiednim dobraniu sprężyny pod wagę, bo ta wersja ma bardziej liniową charakterystykę pracy a powietrzny ma zawsze progresywną. No i serwis takiego amora kosztuje grosze. Odnośnik do komentarza
NiebieskoCzarny Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2020 No to nic to zostaje w takim razie taki zestaw i będę się starał nie bieżąco wklejać jakieś nowe wiadomości. Chętnie wysłucham jeszcze innych opinii Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 27 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2020 W kwestii kół napisałbym do tego sprzedającego: https://allegro.pl/oferta/kola-dt-swiss-x1900-29-15x110-12x148-40-8744163877 może udałoby się wynegocjować zmianę bębenka na Microspline, bo cena jest bardzo kusząca i dostaniesz fajne koła DT Swissa na łożyskach maszynowych. A w razie czego bębenek to ok. 240 zł, a zdjęty od razu z koła pod Shimano możesz sprzedać. Tylko przy takim komplecie trzeba będzie wybrać amortyzator pod oś 110 mm, bo przednie koło (tak jak tylne) jest w standardzie Boost, czyli z piastą o szerokości zwiększonej do 110 mm. Np. RockShox Judy: https://allegro.pl/oferta/rock-shox-judy-29-15x110-boost-100-mm-poplock-8702443656 Odnośnik do komentarza
NiebieskoCzarny Opublikowano 12 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2020 Dziękuję bardzo za odpowiedzi, rower został ukończony już jakiś czas temu, ale nie było czasu żeby napisać. Rama: Trek Procaliber AL Amortyzator: ROCK SHOX Judy RL GOLD Obręcz: DT SWISS XR391 Opony: Schwalbe Nobby nic Piasta przód: DT SWISS Piasta tył: DT SWISS 350 Napęd: 1x12 Kaseta: Shimano SLX CS - M7100 10 - 51 Korba: Shimano SLX FC - M7100 - 1 175mm Łańcuch: Łańcuch Shimano SLX CN-M7100 Tarcza korby: Shimano SM-CRM75 SLX FC-M7100 32 zęby Przerzutka tył: Shimano Deore XT RD-M8100 Manetka lewa: Shimano Deore XT SL-M8100 Hamulec przód: Hamulec Shimano SLX BR-M7100 Pedały: Shimano SPD PD-M540 Siodełko: SELLE ITALIA X1 X-Cross Plus Wspornik siodła: RACE FACE Evolve Rower ze względu na swój wygląd dostał imię Venom :) Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się