Skocz do zawartości

Trek vs Unibike.


Rekomendowane odpowiedzi

47 minut temu, Bogusz10 napisał:

Unibike Shadow to dolna półka rowerów Unibike z kołami 29.

Jakość gwarantowana,gwarancja na ramę 5 lat.Do jazdy rekraacyjnej się nada,ale lepiej dołóż do 

Unibike Fusion 29

https://www.rowerzysta.pl/rowery-twenty-niner-29/rower-gorski-unibike-fusion-29-2019.html.

Porządna maszyna.

 

Nadal Indianka lepsza.

Odnośnik do komentarza
Dnia 8.04.2020 o 07:44, thalcave napisał:

Nadal Indianka lepsza.

Tylko Indianka kosztuje prawie 2800 zł a Unibike Fusion 29 2277,czyli ponad 500 zł mniej.

Na osprzęt typu przerzutki nie ma co patrzeć jeżeli są wyżej niż Deore,czyli np XT.

Deore jest ostatnią grupą do jazdy nie wyczynowej,czyli rekraacyjnej.Innymi słowy np.jezdząc

nie sportowo nie odczujesz czy masz Alivio czy np XT. Ta druga jest lżejsza,bardziej wytrzymała,odporna

na piach,błoto itp.

Wszystko zależy do jakiej jazdy chcesz rower.Pod tym kątem wybierasz z poszczególnych modeli.

Większość firma ma kilka modeli do wyboru.

Odnośnik do komentarza

I tak i nie. Deore jest pierwszą grupą przeznaczoną do regularnej eksploatacji terenowej. Nie jest pozycjonowane jako grupa rekreacyjna. Altus/Acera/Alivio to grupy rekreacyjne kategorii entry level. I to widać w jakości wykonania i użytych materiałach. O ile w jeździe rekreacyjnej, szczególnie po płaskim, różnice są niewielkie,  o tyle w jeździe w terenowej, zmianie biegów pod obciążeniem zaczynają być odczuwalne. A tylną przerzutkę dostajemy już ze sprzęgłem napinającym łańcuch, zabezpieczając go przed spadnięciem. Zwykle ze wzrostem ceny dostajemy bardzo dużo lepszych, lżejszych elementów o lepszej jakości wykonania i trwałości.

W modelu Fusion mamy atrapę amortyzatora ważąca ok. 3kg. W detalu Suntour XCM kosztuje 150 zł, wartość realna maks 100 zł. Kawałek stalowej sprężyny z elastomerem. W Indianie przyzwoity amor olejowo-sprężynowy bardzo ładnie amortyzujący i tani w utrzymaniu. Chodzi po 600 w detalu i 500-600 jest wart.

Manetki Fusion Alivio, Indiana Deore
Przerzutki Fusion Alivio, Indiana Deore
Korba Fusion Acera, Indiana Deore
Kaseta Fusion Altus, Indiana Deore
Piasty Fusion Tourney, Indiana Deore
Hamulce to samo, Alivio MT-400

Tu porównywałem Indiana X-Pulser 5.9 za 2499. Gdzie użytkownik dostaje lepszy osprzęt o wartości ok. 700 zł
W modelu X-Pulser 6.9 dostajemy amor powietrzny RockShox 30 Silver TK Solo Air z manetką blokady zdalnej Pop Lock o wartości ok. 900-1000 zł i tylną przerzutkę XT. Do rekreacji model 5.9 w pełni wystarczy, pod warunkiem że ktoś nie waży więcej niż ok. 90 kg.

Odnośnik do komentarza

OK.Zaciekawiłeś mnie tym amorem.Ja mam Unibike Evo 27,5 z Sr Suntour XCR, hydrauliczna blokada skoku z manetką na kierownicy , o skoku 100 mm

i jeżdzę nie wyczynowo.Jakoś specjalnie na narzekam na jego pracę i ciekawi mnie czy zauważył bym różnicę w samym tłumieniu nierówności.

Tu dochodzi jeszcze opona i ciśnienie na jakim się jeżdzi.

Przerzutki  Deore/Deore M-610 Shadow i też jest OK.

 

Odnośnik do komentarza

Trzeba wziąć inny rower i spróbować. Jak patrzę jak pracował olejowo-sprężynowy RockShox Judy mojego kumpla, mający 10 lat to byłem w szoku. Bujał cały czas. Z XCR miałem do czynienia w rowerze koleżanki. Za mało ważyła żeby się ugiął. Przy jej 50 kg uginał się może 2cm w porywach. Na podobnej zasadzie pracuje amor crossowy Suntoura NCX. Miałem takie dwa. Były beznadziejne. Ledwo się uginały mimo mojej słusznej wagi.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...