Skocz do zawartości

Zmiany w specyfikacji roweru - czy warto i na jaką klasę?


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie :)

W związku z tym że jestem właściwie laikem w sprawach osprzętu , poza wiedzą teoretyczną nabytą mieędzy innymi na blogu Łukasza.

Posiadam rowerek Romet Rambler 8.0 (specyfikacja poniżej) , jednak nie dokońca spełnia już moje oczekiwania. Posiadam go od niecałych 3 miesięcy i na początku wydawało mi się że nic więcej mi nie potrzeba, jeżdżę chyba dyżo bo od nowości przejechałem 2879km z czego 80% to miasto reszta w terenie do którego coraz bardziej mnie ciągnie(góry), obecnie ten procent sie zwieksza :)
 

Nie jestem zbytnio zadowolony z precyzji działania napędu, wolna zmiana przełożeń czasami wręcz senna, hamulce na zjazdach wydają mi się bardzo słabe co powoduje głęboką asekurację ;)

I stąd moje pytanie czy zmiana napędu i hamulców conajmniej na grupe deore da znaczną poprawę ,czy lepiej uderzyć w coś wyższego, budżet nie ma tu zbyt dużego znaczenia, chcę zrobić rowerek na którym jazda będzie przyjemnością :)

Jeśli możecie proszę o przykłady modyfikacji lub argumenty czemu tego nie robić :P

 

Specyfikacja :

  • Rozmiar ramy 21
  • Rama Alu T6061 T6
  • Widelec Suntour XCM RL 26 100mm z hydrauliczną blokadą na kierownicy
  • Tylny amortyzator brak
  • Kierownica Romet Components 640mm
  • Mostek --
  • Sztyca Romet Components
  • Siodło Active 5034
  • Pedały VP-467
  • Manetki Simano SL-M310
  • Przerzutka przednia FD-M190
  • Przerzutka tylna Shimano Alivio RD-M430
  • Hamulce Hamulce hydrauliczne SHIMANO BR-M 395
  • Dźwignie hamulca SHIMANO BL-M 395
  • Kaseta/wolnobieg Shimano CS-HG31-8 11-34T
  • Łańcuch KMC Z7
  • Korba SHIMANO Altus FC-M311 (42x32x22)
  • Suport SHIMANO BB-UN26
  • Obręcze SDR Sport 26
  • Piasty JOYTECH Disc, aluminiowe, czarne
  • Szprychy srebrne, nierdzewne
  • Opony SCHWALBE Rocket Ron 2.25"
  • Dętki --
  • Rogi --
  • Linki/pancerze --
  • Zacisk sztycy --
  • Top Cap --
  • Stery zintegrowane
Odnośnik do komentarza

Nie wiem czy bym nie wystawił go na sprzedaż zamiast modyfikować. Po mojemu do zmiany byłby calusieńki napęd, czyli suport, korby, kaseta łańcuch. Przerzutki też byś pewnie chciał szybsze więc do zmiany obie łącznie z manetkami (brałbym pod uwagę deore lub slx, a jeśli budżet pozwoli to nawet przynajmniej częściowo xt. Hamulce jeśli za słabe na slx na metalicznych klockach z tarczami 180 (przynajmniej przednia). Sama modyfikacja poprawi szybkość zmiany i komfort jazdy (10 rzędowa kaseta), a hamulce bezpieczeństwo. Pytanie tylko czy koszt jest wart tego by pakować kasę w ten rower.

Odnośnik do komentarza

Nie wiem czy bym nie wystawił go na sprzedaż zamiast modyfikować. Po mojemu do zmiany byłby calusieńki napęd, czyli suport, korby, kaseta łańcuch. Przerzutki też byś pewnie chciał szybsze więc do zmiany obie łącznie z manetkami (brałbym pod uwagę deore lub slx, a jeśli bużet pozwoli to nawet przynajmniej częściowo xt. Hamulce jeśli za słabe na slx na metalicznych klockach z tarczami 180 (przynajmniej przednia). Sama modyfikacja poprawi szybkość zmiany i komfort jazdy (10 rzędowa kaseta), a hamulce bezpieczeństwo. Pytanie tylko czy koszt jest wart tego by pakować kasę w ten rower.

Miałem podobny dylemat, jednak stwierdziłem że chce go zmodyfikować ze względu że niedługo wsiądzie na niego mój syn, który też zaraził sie jazdą na rowerku po górach ,ja planuję zmianę na przyszły sezon -nie wiem jeszcze na co ,w odpowiedznim czasie pewnie pomożecie mi w wyborze ;)

Odnośnik do komentarza

Miałem podobny dylemat, jednak stwierdziłem że chce go zmodyfikować ze względu że niedługo wsiądzie na niego mój syn, który też zaraził sie jazdą na rowerku po górach ,ja planuję zmianę na przyszły sezon -nie wiem jeszcze na co ,w odpowiedznim czasie pewnie pomożecie mi w wyborze ;)

Jak chcesz jeździć po górach, to ważniejszy niż napęd jest amortyzator. XCM się nie nadaje i prędzej czy później stanie się coś złego. Jak chcesz to zalinkuje Ci sklep gdzie kupiłem RS Rebę w dobrej cenie

Co do reszty. Hamulce możesz mieć poprostu zapowietrzone od nowości (serio, zdarza się, sam widziałem) Mam póki co te same w Cubie i nawet w górach sobie radzą, mimo mojej wielkiej wagi sporo ponad 100kg :) z tym że tarcze mam 180/203 i metaliczne klocki.  napęd - najlepiej deore xt z tylną przerzutką shadow - jest gigantyczna różnica w kulturze pracy... no i tak nie odstaje od ramy, a to ważne w terenie. Załóż też dobre, szczelne pancerze - błoto strasznie upośledza pracę zwyklaków. Polecam Jagwire. Zwróć też uwagę na jakość kół... chwila nieuwagi i mogą skończyć jak puszka po piwie. Do górskiej jazdy fajnie byłoby się porozglądać za nową sztycą i mostkiem. No i coś niepozornego... nowe chwyty - skręcane :) te nakłądane przy sporej temperaturze potrafią zjeżdzać. na łagodnej trasie to co najwyżej denerwuje, jak mucha nad głową gdy zasypiasz... przy zjeździe 50km/h robi się niebezpiecznie

Odnośnik do komentarza

Jak chcesz jeździć po górach, to ważniejszy niż napęd jest amortyzator. XCM się nie nadaje i prędzej czy później stanie się coś złego. Jak chcesz to zalinkuje Ci sklep gdzie kupiłem RS Rebę w dobrej cenie

Co do reszty. Hamulce możesz mieć poprostu zapowietrzone od nowości (serio, zdarza się, sam widziałem) Mam póki co te same w Cubie i nawet w górach sobie radzą, mimo mojej wielkiej wagi sporo ponad 100kg :) z tym że tarcze mam 180/203 i metaliczne klocki.  napęd - najlepiej deore xt z tylną przerzutką shadow - jest gigantyczna różnica w kulturze pracy... no i tak nie odstaje od ramy, a to ważne w terenie. Załóż też dobre, szczelne pancerze - błoto strasznie upośledza pracę zwyklaków. Polecam Jagwire. Zwróć też uwagę na jakość kół... chwila nieuwagi i mogą skończyć jak puszka po piwie. Do górskiej jazdy fajnie byłoby się porozglądać za nową sztycą i mostkiem. No i coś niepozornego... nowe chwyty - skręcane :) te nakłądane przy sporej temperaturze potrafią zjeżdzać. na łagodnej trasie to co najwyżej denerwuje, jak mucha nad głową gdy zasypiasz... przy zjeździe 50km/h robi się niebezpiecznie

 

Kaktus, zostawiłeś mu tylko ramę  :D

Odnośnik do komentarza

Tak jak pisze Marek, ja też zastanowiłbym się nad tym, czy warto inwestować w ten rower robiąc w nim duże przeróbki. Ale to Twoja kasa :) Trzeba byłoby wymienić w nim zbyt wiele elementów, by zaczął pracować tak jak chcesz. A jak wymienisz napęd i hamulce, nagle dojdziesz do wniosku, że amortyzator już Ci nie wystarcza, a potem pójdą koła :)

Odnośnik do komentarza

Amorek, wlaśnie reba już do mnie jedzie ;) , czyli w hamulcach wytarczy zmienić tarcze ,tylko żeby założyć większe muszę chyba posiadać jakiś adapter , bo w orginale sie nie zmieszczą ,co do chwytów masz całkowitą rację wymieniłem je juz je po kilku dniach na Odi Rogue Lock-On są drogie ale warte swej ceny.

Co do przerzutki którą proponujesz jest kilka modeli którą wybrać i co dalej do tego :)

http://allegro.pl/listing/listing.php?fuzzy=1&order=m&string=deore+xt+shedow&bmatch=seng-ps-mp-p-sm-isqm-1-default-0615&fallback=fuzzy

Odnośnik do komentarza

Kaktus, zostawiłeś mu tylko ramę  :D

 

Narzeczona przed moim pierwszym wyjazdem w góry zadała mi bardzo celne pytanie... "ufasz na tyle tej kupie żelastwa (tu moje oburzenie "aluminium i magnezu!!!") na tyle, żeby powierzyć jej swoje zdrowie?" 

 

ah! zapomniałem o pedałach :p hamulce zostawiłem! ja naprawdę uwazam, że są ok. 

Odnośnik do komentarza

Tak jak pisze Marek, ja też zastanowiłbym się nad tym, czy warto inwestować w ten rower robiąc w nim duże przeróbki. Ale to Twoja kasa :) Trzeba byłoby wymienić w nim zbyt wiele elementów, by zaczął pracować tak jak chcesz. A jak wymienisz napęd i hamulce, nagle dojdziesz do wniosku, że amortyzator już Ci nie wystarcza, a potem pójdą koła :)

jak juz pisałem Amorka mam już w drodzę ,

Ok to jaki rowerek polecicie aby spełnił moje oczekiania

Odnośnik do komentarza

Amorek, wlaśnie reba już do mnie jedzie ;) , czyli w hamulcach wytarczy zmienić tarcze ,tylko żeby założyć większe muszę chyba posiadać jakiś adapter , bo w orginale sie nie zmieszczą ,co do chwytów masz całkowitą rację wymieniłem je juz je po kilku dniach na Odi Rogue Lock-On są drogie ale warte swej ceny.

Co do przeżutki którą proponujesz jest kilka modeli którą wybrać i co dalej do tego :)

http://allegro.pl/listing/listing.php?fuzzy=1&order=m&string=deore+xt+shedow&bmatch=seng-ps-mp-p-sm-isqm-1-default-0615&fallback=fuzzy

 

 

z ciekawości.. ile za rebe?

Ja mam wersję 786, polecam z czystym sumieniem. Do tego kaseta, support, korba, manetki i przednia przerzutka. Ja przednia mam deore m600coś. wystarczy i tak rzadko uzywam :)

 

W sprawie roweru który spełni Twoje oczekiwania.. ja mam Cube attention, rocznik 2014. wymieniłem amortyzator, korbę i kasetę. z tym, że te dwa ostatnie dopiero jak się zużyły. stosunkowo niedrogi bardzo fajnie skonfigurowany rower. znam sklep, gdzie można go kupic za niecale 3tys. Skoro reba i tak do Ciebie idzie... :)

Odnośnik do komentarza

Amorek, wlaśnie reba już do mnie jedzie ;) , czyli w hamulcach wytarczy zmienić tarcze ,tylko żeby założyć większe muszę chyba posiadać jakiś adapter , bo w orginale sie nie zmieszczą ,co do chwytów masz całkowitą rację wymieniłem je juz je po kilku dniach na Odi Rogue Lock-On są drogie ale warte swej ceny.

Co do przeżutki którą proponujesz jest kilka modeli którą wybrać i co dalej do tego :)

http://allegro.pl/listing/listing.php?fuzzy=1&order=m&string=deore+xt+shedow&bmatch=seng-ps-mp-p-sm-isqm-1-default-0615&fallback=fuzzy

 

No nie, tarcze to jedno i nie zagwarantują ci mocy hamowania, jeśli wymiana to tarcze + hamulce. Konieczne będą adaptery na ramę i widelec. W specyfikacji reby sprawdź czy można jej założyć tarczę 180 mm (pewnie tak, może nawet 203 wytrzyma). Przerzutkę na 100% do napędów 10-rzędowych, nie ma najmniejszego sensu pchać się w przestarzałe 9 rzędów, skoro już wydajesz kasę wydawaj z głową :D Proponuję np. tą http://rowertour.com/shimano-xt-rd-m786-sgs-shadow-plus-przerzutka-tylna-czarna.htmlSam jej używam i jest genialna. Kaseta też 10 rzędów i pewnie conajmniej deore :D I do tego przednia przerzutka też na 10 rzędów 2-3 blaty.

Odnośnik do komentarza

No nie, tarcze to jedno i nie zagwarantują ci mocy hamowania, jeśli wymiana to tarcze + hamulce. Konieczne będą adaptery na ramę i widelec. W specyfikacji reby sprawdź czy można jej założyć tarczę 180 mm (pewnie tak, może nawet 203 wytrzyma). Przerzutkę na 100% do napędów 10-rzędowych, nie ma najmniejszego sensu pchać się w przestarzałe 9 rzędów, skoro już wydajesz kasę wydawaj z głową :D Proponuję np. tą http://rowertour.com/shimano-xt-rd-m786-sgs-shadow-plus-przerzutka-tylna-czarna.htmlSam jej używam i jest genialna. Kaseta też 10 rzędów i pewnie conajmniej deore :D I do tego przednia przerzutka też na 10 rzędów 2-3 blaty.

te hamulce wystarczy zalać na nowo, wsadzić w nie dobre klocki i dają radę :) Reba 203mm bez problemu. tak przynajmniej jest w instrukcji. 

 

 

Pozdrowerek

 

skoro prezent to jesteś pewien, że przyjaciel kupił dobrą wersję? tj rozmiar rury sterowej i mocowanie koła?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...