Pozdrowerek Opublikowano 24 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 Witajcie :) W związku z tym że jestem właściwie laikem w sprawach osprzętu , poza wiedzą teoretyczną nabytą mieędzy innymi na blogu Łukasza. Posiadam rowerek Romet Rambler 8.0 (specyfikacja poniżej) , jednak nie dokońca spełnia już moje oczekiwania. Posiadam go od niecałych 3 miesięcy i na początku wydawało mi się że nic więcej mi nie potrzeba, jeżdżę chyba dyżo bo od nowości przejechałem 2879km z czego 80% to miasto reszta w terenie do którego coraz bardziej mnie ciągnie(góry), obecnie ten procent sie zwieksza :) Nie jestem zbytnio zadowolony z precyzji działania napędu, wolna zmiana przełożeń czasami wręcz senna, hamulce na zjazdach wydają mi się bardzo słabe co powoduje głęboką asekurację ;) I stąd moje pytanie czy zmiana napędu i hamulców conajmniej na grupe deore da znaczną poprawę ,czy lepiej uderzyć w coś wyższego, budżet nie ma tu zbyt dużego znaczenia, chcę zrobić rowerek na którym jazda będzie przyjemnością :) Jeśli możecie proszę o przykłady modyfikacji lub argumenty czemu tego nie robić :P Specyfikacja : Rozmiar ramy 21 Rama Alu T6061 T6 Widelec Suntour XCM RL 26 100mm z hydrauliczną blokadą na kierownicy Tylny amortyzator brak Kierownica Romet Components 640mm Mostek -- Sztyca Romet Components Siodło Active 5034 Pedały VP-467 Manetki Simano SL-M310 Przerzutka przednia FD-M190 Przerzutka tylna Shimano Alivio RD-M430 Hamulce Hamulce hydrauliczne SHIMANO BR-M 395 Dźwignie hamulca SHIMANO BL-M 395 Kaseta/wolnobieg Shimano CS-HG31-8 11-34T Łańcuch KMC Z7 Korba SHIMANO Altus FC-M311 (42x32x22) Suport SHIMANO BB-UN26 Obręcze SDR Sport 26 Piasty JOYTECH Disc, aluminiowe, czarne Szprychy srebrne, nierdzewne Opony SCHWALBE Rocket Ron 2.25" Dętki -- Rogi -- Linki/pancerze -- Zacisk sztycy -- Top Cap -- Stery zintegrowane Odnośnik do komentarza
Marek Opublikowano 24 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 Nie wiem czy bym nie wystawił go na sprzedaż zamiast modyfikować. Po mojemu do zmiany byłby calusieńki napęd, czyli suport, korby, kaseta łańcuch. Przerzutki też byś pewnie chciał szybsze więc do zmiany obie łącznie z manetkami (brałbym pod uwagę deore lub slx, a jeśli budżet pozwoli to nawet przynajmniej częściowo xt. Hamulce jeśli za słabe na slx na metalicznych klockach z tarczami 180 (przynajmniej przednia). Sama modyfikacja poprawi szybkość zmiany i komfort jazdy (10 rzędowa kaseta), a hamulce bezpieczeństwo. Pytanie tylko czy koszt jest wart tego by pakować kasę w ten rower. Odnośnik do komentarza
Pozdrowerek Opublikowano 24 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 Nie wiem czy bym nie wystawił go na sprzedaż zamiast modyfikować. Po mojemu do zmiany byłby calusieńki napęd, czyli suport, korby, kaseta łańcuch. Przerzutki też byś pewnie chciał szybsze więc do zmiany obie łącznie z manetkami (brałbym pod uwagę deore lub slx, a jeśli bużet pozwoli to nawet przynajmniej częściowo xt. Hamulce jeśli za słabe na slx na metalicznych klockach z tarczami 180 (przynajmniej przednia). Sama modyfikacja poprawi szybkość zmiany i komfort jazdy (10 rzędowa kaseta), a hamulce bezpieczeństwo. Pytanie tylko czy koszt jest wart tego by pakować kasę w ten rower. Miałem podobny dylemat, jednak stwierdziłem że chce go zmodyfikować ze względu że niedługo wsiądzie na niego mój syn, który też zaraził sie jazdą na rowerku po górach ,ja planuję zmianę na przyszły sezon -nie wiem jeszcze na co ,w odpowiedznim czasie pewnie pomożecie mi w wyborze ;) Odnośnik do komentarza
kaktus Opublikowano 24 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 Miałem podobny dylemat, jednak stwierdziłem że chce go zmodyfikować ze względu że niedługo wsiądzie na niego mój syn, który też zaraził sie jazdą na rowerku po górach ,ja planuję zmianę na przyszły sezon -nie wiem jeszcze na co ,w odpowiedznim czasie pewnie pomożecie mi w wyborze ;) Jak chcesz jeździć po górach, to ważniejszy niż napęd jest amortyzator. XCM się nie nadaje i prędzej czy później stanie się coś złego. Jak chcesz to zalinkuje Ci sklep gdzie kupiłem RS Rebę w dobrej cenie Co do reszty. Hamulce możesz mieć poprostu zapowietrzone od nowości (serio, zdarza się, sam widziałem) Mam póki co te same w Cubie i nawet w górach sobie radzą, mimo mojej wielkiej wagi sporo ponad 100kg :) z tym że tarcze mam 180/203 i metaliczne klocki. napęd - najlepiej deore xt z tylną przerzutką shadow - jest gigantyczna różnica w kulturze pracy... no i tak nie odstaje od ramy, a to ważne w terenie. Załóż też dobre, szczelne pancerze - błoto strasznie upośledza pracę zwyklaków. Polecam Jagwire. Zwróć też uwagę na jakość kół... chwila nieuwagi i mogą skończyć jak puszka po piwie. Do górskiej jazdy fajnie byłoby się porozglądać za nową sztycą i mostkiem. No i coś niepozornego... nowe chwyty - skręcane :) te nakłądane przy sporej temperaturze potrafią zjeżdzać. na łagodnej trasie to co najwyżej denerwuje, jak mucha nad głową gdy zasypiasz... przy zjeździe 50km/h robi się niebezpiecznie Odnośnik do komentarza
Marek Opublikowano 24 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 Jak chcesz jeździć po górach, to ważniejszy niż napęd jest amortyzator. XCM się nie nadaje i prędzej czy później stanie się coś złego. Jak chcesz to zalinkuje Ci sklep gdzie kupiłem RS Rebę w dobrej cenie Co do reszty. Hamulce możesz mieć poprostu zapowietrzone od nowości (serio, zdarza się, sam widziałem) Mam póki co te same w Cubie i nawet w górach sobie radzą, mimo mojej wielkiej wagi sporo ponad 100kg :) z tym że tarcze mam 180/203 i metaliczne klocki. napęd - najlepiej deore xt z tylną przerzutką shadow - jest gigantyczna różnica w kulturze pracy... no i tak nie odstaje od ramy, a to ważne w terenie. Załóż też dobre, szczelne pancerze - błoto strasznie upośledza pracę zwyklaków. Polecam Jagwire. Zwróć też uwagę na jakość kół... chwila nieuwagi i mogą skończyć jak puszka po piwie. Do górskiej jazdy fajnie byłoby się porozglądać za nową sztycą i mostkiem. No i coś niepozornego... nowe chwyty - skręcane :) te nakłądane przy sporej temperaturze potrafią zjeżdzać. na łagodnej trasie to co najwyżej denerwuje, jak mucha nad głową gdy zasypiasz... przy zjeździe 50km/h robi się niebezpiecznie Kaktus, zostawiłeś mu tylko ramę :D Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 24 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 Tak jak pisze Marek, ja też zastanowiłbym się nad tym, czy warto inwestować w ten rower robiąc w nim duże przeróbki. Ale to Twoja kasa :) Trzeba byłoby wymienić w nim zbyt wiele elementów, by zaczął pracować tak jak chcesz. A jak wymienisz napęd i hamulce, nagle dojdziesz do wniosku, że amortyzator już Ci nie wystarcza, a potem pójdą koła :) Odnośnik do komentarza
Pozdrowerek Opublikowano 24 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 Amorek, wlaśnie reba już do mnie jedzie ;) , czyli w hamulcach wytarczy zmienić tarcze ,tylko żeby założyć większe muszę chyba posiadać jakiś adapter , bo w orginale sie nie zmieszczą ,co do chwytów masz całkowitą rację wymieniłem je juz je po kilku dniach na Odi Rogue Lock-On są drogie ale warte swej ceny. Co do przerzutki którą proponujesz jest kilka modeli którą wybrać i co dalej do tego :) http://allegro.pl/listing/listing.php?fuzzy=1&order=m&string=deore+xt+shedow&bmatch=seng-ps-mp-p-sm-isqm-1-default-0615&fallback=fuzzy Odnośnik do komentarza
kaktus Opublikowano 24 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 Kaktus, zostawiłeś mu tylko ramę :D Narzeczona przed moim pierwszym wyjazdem w góry zadała mi bardzo celne pytanie... "ufasz na tyle tej kupie żelastwa (tu moje oburzenie "aluminium i magnezu!!!") na tyle, żeby powierzyć jej swoje zdrowie?" ah! zapomniałem o pedałach :p hamulce zostawiłem! ja naprawdę uwazam, że są ok. Odnośnik do komentarza
Pozdrowerek Opublikowano 24 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 Tak jak pisze Marek, ja też zastanowiłbym się nad tym, czy warto inwestować w ten rower robiąc w nim duże przeróbki. Ale to Twoja kasa :) Trzeba byłoby wymienić w nim zbyt wiele elementów, by zaczął pracować tak jak chcesz. A jak wymienisz napęd i hamulce, nagle dojdziesz do wniosku, że amortyzator już Ci nie wystarcza, a potem pójdą koła :) jak juz pisałem Amorka mam już w drodzę , Ok to jaki rowerek polecicie aby spełnił moje oczekiania Odnośnik do komentarza
kaktus Opublikowano 24 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 Amorek, wlaśnie reba już do mnie jedzie ;) , czyli w hamulcach wytarczy zmienić tarcze ,tylko żeby założyć większe muszę chyba posiadać jakiś adapter , bo w orginale sie nie zmieszczą ,co do chwytów masz całkowitą rację wymieniłem je juz je po kilku dniach na Odi Rogue Lock-On są drogie ale warte swej ceny. Co do przeżutki którą proponujesz jest kilka modeli którą wybrać i co dalej do tego :) http://allegro.pl/listing/listing.php?fuzzy=1&order=m&string=deore+xt+shedow&bmatch=seng-ps-mp-p-sm-isqm-1-default-0615&fallback=fuzzy z ciekawości.. ile za rebe? Ja mam wersję 786, polecam z czystym sumieniem. Do tego kaseta, support, korba, manetki i przednia przerzutka. Ja przednia mam deore m600coś. wystarczy i tak rzadko uzywam :) W sprawie roweru który spełni Twoje oczekiwania.. ja mam Cube attention, rocznik 2014. wymieniłem amortyzator, korbę i kasetę. z tym, że te dwa ostatnie dopiero jak się zużyły. stosunkowo niedrogi bardzo fajnie skonfigurowany rower. znam sklep, gdzie można go kupic za niecale 3tys. Skoro reba i tak do Ciebie idzie... :) Odnośnik do komentarza
Marek Opublikowano 24 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 Amorek, wlaśnie reba już do mnie jedzie ;) , czyli w hamulcach wytarczy zmienić tarcze ,tylko żeby założyć większe muszę chyba posiadać jakiś adapter , bo w orginale sie nie zmieszczą ,co do chwytów masz całkowitą rację wymieniłem je juz je po kilku dniach na Odi Rogue Lock-On są drogie ale warte swej ceny. Co do przeżutki którą proponujesz jest kilka modeli którą wybrać i co dalej do tego :) http://allegro.pl/listing/listing.php?fuzzy=1&order=m&string=deore+xt+shedow&bmatch=seng-ps-mp-p-sm-isqm-1-default-0615&fallback=fuzzy No nie, tarcze to jedno i nie zagwarantują ci mocy hamowania, jeśli wymiana to tarcze + hamulce. Konieczne będą adaptery na ramę i widelec. W specyfikacji reby sprawdź czy można jej założyć tarczę 180 mm (pewnie tak, może nawet 203 wytrzyma). Przerzutkę na 100% do napędów 10-rzędowych, nie ma najmniejszego sensu pchać się w przestarzałe 9 rzędów, skoro już wydajesz kasę wydawaj z głową :D Proponuję np. tą http://rowertour.com/shimano-xt-rd-m786-sgs-shadow-plus-przerzutka-tylna-czarna.htmlSam jej używam i jest genialna. Kaseta też 10 rzędów i pewnie conajmniej deore :D I do tego przednia przerzutka też na 10 rzędów 2-3 blaty. Odnośnik do komentarza
Pozdrowerek Opublikowano 24 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 z ciekawości.. ile za rebe? Szczerze dokładnie nie wiem , to jest prezent od przyjaciela ,pewnie sporo taniej niż w PL skoro wybrał przesyłkę z Kanady ;) Na rowerki zaraz zerknę Odnośnik do komentarza
kaktus Opublikowano 24 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 No nie, tarcze to jedno i nie zagwarantują ci mocy hamowania, jeśli wymiana to tarcze + hamulce. Konieczne będą adaptery na ramę i widelec. W specyfikacji reby sprawdź czy można jej założyć tarczę 180 mm (pewnie tak, może nawet 203 wytrzyma). Przerzutkę na 100% do napędów 10-rzędowych, nie ma najmniejszego sensu pchać się w przestarzałe 9 rzędów, skoro już wydajesz kasę wydawaj z głową :D Proponuję np. tą http://rowertour.com/shimano-xt-rd-m786-sgs-shadow-plus-przerzutka-tylna-czarna.htmlSam jej używam i jest genialna. Kaseta też 10 rzędów i pewnie conajmniej deore :D I do tego przednia przerzutka też na 10 rzędów 2-3 blaty. te hamulce wystarczy zalać na nowo, wsadzić w nie dobre klocki i dają radę :) Reba 203mm bez problemu. tak przynajmniej jest w instrukcji. Pozdrowerek skoro prezent to jesteś pewien, że przyjaciel kupił dobrą wersję? tj rozmiar rury sterowej i mocowanie koła? Odnośnik do komentarza
Pozdrowerek Opublikowano 24 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 skoro prezent to jesteś pewien, że przyjaciel kupił dobrą wersję? tj rozmiar rury sterowej i mocowanie koła? tak jestem pewien , specjanie wysyłałem pełną specyfikację roweru otrzymaną od Rometa Odnośnik do komentarza
dns Opublikowano 24 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 polecam hamulce slx.na prawdę dają radę a cena nie jest z kosmosu.wg bike radaru zostały uznane za najlepsze w klasie http://www.bikeradar.com/mtb/gear/article/best-mountain-bike-disc-brakes-33540/ Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się