jajacek Opublikowano 28 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2020 Tak dla porównania cross vs mtb, podjeżdżaliśmy dziś z kolegą pod stromy hopek. On na wąskich oponach na swoim crossie, ja na 2,3 cala mtb. On gleba i rozerwane spodnie bo mu zabrakło przyczepności na stromiźnie, ja bez problemu. Więc powtarzam że cross się kompletnie nie nadaje w urozmaiconym, leśnym, piaszczysto-korzenistym terenie. Jest to rower do jazdy po asfalcie i okazjonalnego wjazdu w teren, pod warunkiem ze jest utwardzony i bez korzeni. Odnośnik do komentarza
Woytek Opublikowano 29 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2020 A czy myślisz, że jego "właściwość terenowe" poprawiły by się gdybym zmienił opony na większe o szerokości np. 2.0 z bardziej agresywnym bieżnikiem, jak np continental race king? Edit. Teraz mam opony schwalbe cx com 28x 1.5, więc myślę że każda większa zwiększała by jego terenowość ? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 29 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2020 Zgadza się. Robiłem takie ćwiczenie z crossem i z oponami 2.0 można spokojnie dawać rade w terenie. Robiłem kiedyś też testowanie opon w Górach Świętokrzyskich i z testów wynikło że dopiero od szerokości 1,75-1,8 cala pojawia się przyczepność i względny komfort. Z tym że mam takie uwagi że opony nie muszą być zbyt agresywne w suchych warunkach. No i raczej nie należy kupować opon, które mają race w nazie bo zwykle są to opony wyścigowe z miękkiej mieszanki o niskiej wadze ale co za tym idzie niskiej odporności na przebicia i niskiej żywotności. Dobrze tez stosować oponę z niższymi klockam i ewentualnie węższą na tył jako napędową i ciut szerszą na przód z ciut większymi klockami jako przyczepnościową. W crossie miałem do jazdy w mieszanym terenie z tyłu Specialized Renegade lub Fast Trak 1,8 cala z tyłu i Fast Trak 2.0 z przodu. Najpopularniejszy zestaw do jazdy w płaskich maratonach mtb to RaRa + RoRo. Czyli Racing Ralph + Rocket Ron ze Schwalbe Z tym że do Crossa by się przydał w wersji wzmocnionej żeby też się nadał na asfalt. Nie jestem ze Schwalbe na bieżąco ale wersja wzmocniona ma chyba Evo w nazwie. No i ciśnienie to klucz do przyczepności. W mtb mam z tyłu 1,8 bara, 1,5 z przodu na oponach 2.1/2.3. Jak opona węższa to odrobinę wyżej. np. 1.8/2.0. Ma się uginać ale nie może dobijać do obręczy. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się