gonzo22223 Opublikowano 9 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2020 Cześć, posiadam rower Cube Nuroad z 2018. Po 2 latach jazdy postanowiłem coś w nim zmienić. Rower gravelowy to jest to, co mi najbardziej odpowiada - w miarę szybka jazda szosą z możliwością zjazdu na leśne dukty i inne szutry. No właśnie, co sądzicie na temat przede wszystkim ramy, jej geometrii? Opis w linku (rozmiar 53). Czy jest sens wkładać kasę w nowy osprzęt (myślałem o hamulcach hydraulicznych, nowych kołach, może napęd) i tę zostawić ramę, czy lepiej kupić nowy rower? Czy opłaca się zostawić tę ramę. Nowy osprzęt, to jednak tańsze rozwiązanie, co nie ukrywam jest dla mnie ważne. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 9 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2020 Ten Cube ma jak na gravela dość agresywną geometrię, dość duży reach i mały stack. Przymierzałem się do niego w sklepie i jak dla mnie pozycja była zbyt pochylona. Ale to oczywiście kwestia preferencji. Jeśli taka geometria ci odpowiada, to raczej nie ma sensu zmieniać ramy, chyba że chcesz karbonową, ale w tym przypadku to lepiej byłoby raczej cały rower wymienić. Odnośnie innych upgradów, to zależy co jest dla ciebie istotniejsze. Jeśli szybkość, to pewnie można by pomyśleć o lżejszych kołach plus przejście na bezdentki z dobrej klasy oponami. Jeśli bardziej jazda po bezdrożach, to można by pomyśleć o wymianie napędu na coś w stylu GRX, czyli z miększymi przełożeniami niż masz obecnie. Ale to w sumie byłoby dość kosztowne i wskazane tylko wtedy jeżeli obecne zestopniowanie napędu Ci nie wystarcza. W sumie, to chyba najsensowniejszym upgradem byłaby właśnie wymiana kół. Nie wiem jaka jest specyfikacja tych w Cube, ale w tym przedziale cenowym, to pewnie dali dość ciężkie. To byłby chyba najbardziej uniwersalny upgrade przydatny w każdym scenariuszu. Można też pomyśleć o takich upgradach zwiększających komfort jak karbonowa sztyca czy kierownica, z tym że koszt jest wysoki. Hamulców raczej bym nie ruszał, trzeba by od razu wymieniać klamki, a to są duże koszty. Chyba że bardzo ci przeszkadza trochę mniejsza siła hamowania tarczówek mechanicznych (dla mnie np. nie jest to żadnym problemem). Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 10 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2020 Na FB jakby coś ktoś wystawił hamulce TRP Hy-Rd takie jak w Tribanie za 350. Niestety nie ma roweru do wszystkiego. Jak bedzie miał być szybki na lekkich kołach to nie powininen być na gravelowych oponach. A jak ma zostać na gravelowych oponach to szybki nie będzie i wtedy zakup lekkich kół stoi pod znakiem zapytania. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się