Pitek2222 Opublikowano 2 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2020 Cześć wszystkim, w 2018 kupiłem rower Kross Level 8.0 29". Amortyzator, który jest w tym rowerze od początku to Rock Shox Recon RL 100mm. Teraz chciałem zmienić go na Rock Shox Reba RL 100mm (a może jak finanse pozwolą na SIDa) i tu pojawia się problem. Offset mojego Recona wynosi 46mm, a obecnie wszystkie Reby (oraz SIDy), które oglądałem w sklepach rowerowych mają offset 51mm. Czy zmiana offsetu z 46 na 51 mocno zmieni zwrotność roweru? Nie chcę wydawać kasy w granicach 2000 zł po to żeby pogorszyć zwrotność roweru. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 3 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2020 Nie sądzę żeby to miało duże znaczenie. Był jakiś odcinek GMBN niedawno w którym zmieniali offset i było to mało odczuwalne. Natomiast co do amorów. Nie wiem po co chcesz zmieniać Recona. Różnica między Reconem i Rebą jest głownie w wadze. SID jest amorem wyścigowym. Lżejszym ale stosunkowo sztywnym z innym tłumikiem i w niektórych wersjach z inną komorą powietrzną. Rozmawiałem ostatnio pół godziny z szefem jednego z najlepszych serwisów amorów w PL, który serwisuje czołowe grupy mtb. Też mi chodziło po głowie żeby zmienić Rebę na SIDa. Odradzał. Mówił że SID jest niestety awaryjny, puszcza powietrze i rdzewieje mu szybko zdalna blokada. Ja akurat szukam komfortu pracy amora, takiego jak miałem w poprzedni Fox Evolution. No i według jego słów w RS go nie znajdę. Za cenę SIDa można kupić FOxa w wersji wyścigowej z tłumikiem FIT4 albo w wersji bardziej komfortowej z tłumikiem GRIP. Jedne i drugie można znaleźć w przedziale 500-600 Euro. Nie wiem jaki upgrade robiłeś w tym rowerze ale masz podłe koła i podłe heble. Więc jeśli jeszcze nie odpowiada Ci amor to bym go sprzedał i kupił coś co ma lepszy amor, heble i koła i lżejszą ramę. Bo ta jeśli się nie mylę waży ok. 2,2 kg. Odnośnik do komentarza
Pitek2222 Opublikowano 3 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2020 Dzięki za odpowiedź. Rzeczywiście z SIDem nie będę się bawił. Ale chcę odchudzić rower. Teraz waży ok. 13 kg. Opony bezdętkowe, nowy amor, hamulce by w tym pomogły. Nowy rower, to jednak chyba za duży wydatek teraz. Krossa sprzedałbym pewno za jakieś 2000 i gdybym chciał do tego dołożyć kasę, którą teraz mam na amortyzator (nieco ponad 2000zł) wyszłoby 4000 z hakiem. Wydaje mi się, że nie kupię teraz lepszego roweru za takie pieniądze. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 3 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2020 Zawsze wszystko zależy od budżetu. Dla mnie upgrade ma sens, kiedy mamy dobrą bazę. A dobrą bazę stanowi dobra rama i amor. Ta rama jest bardzo przeciętna jednak jeśli Ci bardzo odpowiada pod względem geometrii to ok. Recon jest całkiem przyzwoitym amorem. Ale nie przeinwestowywałbym w ten rower. Co byś nie wsadził, to konia wyścigowego trudno z niego zrobić. Hamulce są do wymiany. Ale wymieniłbym na MT-501 (sam na takich jeżdżę) za 300 jak te zajedziesz albo na początku sezonu kwiecień-maj. Koła i opony to najłatwiejsze odchudzenie, które nie musi kosztować drogo. Dopiero co sprzedałem fajne koła Speca na dobrych piastach i sztywnych osiach z boost zza 500 zł. Nie były to koła wyścigowe, bo ważące 2kg ale z pewnością znacznie lepsze niż te co masz. Znajdziesz takie koła za 500-700 zł. Czasem z niezłymi oponami w komplecie. Twoje opony jak się domyślam to ciężkie drutówki. Na kołach i oponach i ewentualnie bezdętkach pewnie oszczędzisz spokojnie 1kg. No i Kross jest firmą która oszczędza na wszystkim czego nie widać. Więc warto żeby mechanik sprawdził stery i suport. Odnośnik do komentarza
Pitek2222 Opublikowano 3 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2020 Przekonałeś mnie.. Przemyślałem sprawę. Pojeżdżę tym co mam jeszcze jakiś czas bez żadnego upgrade'owania i doskładam trochę kaski. Sprzedam Krossa i coś innego kupię. Mógłbyś mi jeszcze poradzić jaka rama/jaki rower (myślę, że w granicach 5000-5500 byłoby realne) są warte swojej ceny? Tak naprawdę trudno coś znaleźć. Może coś takiego, ale ale w jednym i drugim także amor chyba do wymiany.. 1. Specialized Chisel Comp 2. Merida Big Nine 500 Lite Tutaj też tylko Recon https://www.cube.eu/pl/2020/bikes/mountainbike/hardtail/reaction/cube-reaction-pro-blacknflashyellow-2020/ Odnośnik do komentarza
thalcave Opublikowano 4 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2020 Chisel Comp > Big.Nine Lite > Reaction Spec i Merida to geometria sportowa (wyścigowa), Cube raczej rekreacyjna więc to dwa różne segmenty. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 4 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2020 Nie ma lepszego aluminiowego hardtaila niż Spec Chisel Expert. Ma ramę bijącą na głowę wszystkich producentów. W rozmiarze M waży 1350 gramów. Nowego Experta 2018 lub 2019 można kupić za 5.5-6k. Od razu dostajemy też dobre koła w standardzie boost, dobre hamulce MT-501 i dobry napęd. Opłaca się też kupić używanego w dobrym stanie bo model ten ma raptem 2 lata więc jeśli ktoś nie ścigał się w wyścigach to zwykle jest bardzo mało wyeksploatowany. Występuje zarówno w wersji 1x jak i 2x. W obu waży poniżej 12kg. Jego jedynym konkurentem, jest kosztujący 5k, XC 500 z Decathlonu, ktory występuję tylko w wersji 1x ma jednak gorszą i cięższą ramę. Wątek Chisela:https://roweroweporady.pl/f/topic/2586-specialized-chisel-nowy-aluminiowy-wyścigowy-ht/?tab=comments#comment-18753 Odnośnik do komentarza
Florian Opublikowano 4 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2020 Jak powyżej napisano. Szukaj Chisela experta na wyprżedaży lub używki. Z tych trzech co podlinkowałeś zdecydowanie Spec. Merida też fajna, ale heble do wymiany :) Cube to nieporozumienie. Dla picu napęd Xt, brak sztywnych osi i ta waga. Masz obecnie lepszy sprzęt moim zdaniem :)Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza
Pitek2222 Opublikowano 4 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2020 Dzięki jeszcze raz za pomoc ;) Zmieniło się myślenie. Poczekam kilka miesięcy. Cel, to właśnie Expert 2x. Mam nadzieję, że znajdę odpowiedni rozmiar. Nie mam, gdzie sprawdzić rozmiarówki, bo przynajmniej na tę chwilę w Łodzi brak tego roweru. Podejrzewam, że przy 179cm wzrostu, nodze 82cm pasował mi będzie rozmiar M (wolę zwrotniejszy rower dlatego, gdy jestem na granicy rozmiarów wybieram mniejszy). Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 5 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2020 Zgodnie z tabela Speca powinienes miec L. Ale moj mlody jak wygrywal Mistrzostwo Polski Szkolek Sportowych mial 179 i scigal sie na Specu w rozmiarze L tylko dlatego ze M nie byl dostepny. Specjalista od mtb tez mu M doradzal wiec moze cos w tym jest. Byc moze mogi Ci przymiarke do M zalatwic. Kolega z Glowna jezdzi na ustawki do ladow lagiewnickich. Spytam czy moge dac kontakt do niego. Moze umowisz sie z nimi na ustawke. Odnośnik do komentarza
Pitek2222 Opublikowano 6 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2020 Dzięki, jednak znalazłem w Łodzi Experta 1x, ale przecież rama ta sama co w 2x. Pojadę i się przymierzę do niego. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się