Jablonson Opublikowano 8 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2019 Witajcie, W tym roku wkręciłem się w jazdę na rowerze, kupiłem pierwszego crossa (Romet Orkan 4m) i robiłem na nim średnio 400 km/miesiąc. Niestety we wrześniu mój rower został skradziony i ponownie stanąłem przed tą niezwykle ważną decyzją dotyczącą kupna nowego sprzętu. Z Rometa byłem zadowolony, choć nie w 100% bo pozycja była dla mnie trochę zbyt wyprostowana i czułem, że rower ogranicza mój styl jazdy który polegał na zapieprzaniu przed siebie. Satysfakcje sprawiała mi jazda dopiero powyżej 30km/h, w dodatku bardzo szybko pojąłem dlaczego o amortyzatorach sprężynowych SR Santour mówi się uginacz ? Zbędna masa której nie chcę. Wobec tego rozpocząłem poszukiwania roweru początkowo fitnessowego, jednak gdzieś na jakimś forum wyczytałem, że fitness to jest półśrodek i szosa będzie naturalną konsekwencją tego wyboru, dlatego chcąc oszczędzić czas i pieniądze od razu poszukuję szosy! Budżet ok. 3000 zł, a oto obiekty moich rozważań: Scott Speedster 30 2016 rok https://www.scott.pl/produkt/235/1398/Rower-Speedster-30/?fbclid=IwAR1XwqQQdvw7OyWzNlS3PNZyZ_culvPf2EIBLNndWL7rJfcviVA0gFYnMao Merida Scultura 300 2017 rok (wizualnie +) https://www.rowerymerida.pl/produkt1279/scultura-300-rower-merida.html Kross Vento 4.0 2018 rok https://www.kross.pl/pl/2019/road/vento-4-0 Proszę o radę, ewentualnie wskazanie ciekawszych propozycji. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 8 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2019 Zgadzam się że fitness to ni pies ni wydra. Miałem nie sprawdził się jako rower do szybkiej jazdy. Jeśli nie zamierzasz się ścigać w wyścigach ani jeździć w ostrych szosowych ustawkach to nie kupowałbym szosy typu race. Nie jest ona wygodna i wymusza bardzo agresywną pozycję. Takie właśnie są Speeder i Scultura. Ze Sculturą są jeszcze inne problemy związane z jakością wykonania. Kross Vento to szosa będąca w połowie miedzy race a wygodniejszą endurance. Proponuje tez Triban 520 RC, który jest bardzo uniwersalnym i świetnym rowerem z lepszym osprzętem niż Vento 4, z bardziej komfortową pozycją, możliwością założenia szerszych opon na szutry czy na zimę i błotników. Odnośnik do komentarza
Jablonson Opublikowano 8 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2019 No ścigać się nie zamierzam, aczkolwiek zastanawiam się jak bardzo pozycja na rowerze typu race wpływa na osiągane prędkości względem typu endurance? Czy jest to odczuwalna różnica? Triban mocny zawodnik, zastanawiałem się nad RC 500, pytanie czy warto dopłacać 800 zł do 105? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 8 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2019 Rower race to nie tylko niższa pozycja. To sztywniejsza konstrukcja niż endurance, krótsza baza kół, inna budowa ramy i widelca. Generalnie rower stworzony po to żeby przekazywać energię wkładaną w pedały na ruch do przodu z jak najmniejszymi stratami. Czyli kosztem komfortu. Na prędkość wpływa w 75% opór czołowy zawodnika, czyli im człowiek węższy/chudszy i z plecami bardziej równolegle do ziemi tym szybszy. Pozostałe opory to jakieś 25%. Pytanie tylko jak długo dasz radę jechać w pozycji aero. A różnica między samą ramą race a endurance w prędkości oceniam na 0,5-1 km/h. W wyścigu ma to znaczenie. A jak się jedzie z samemu czy paroma kumplami? IMO niewielkie. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się