krzychuwu Opublikowano 30 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2019 Siema Jesień się zbliża to i człowiek za rowerami zaczyna się rozglądać Myślę nad nową szosą. I oczywiście pojawia się dylemat. Czy brać rower starszy 2017r na poprzedniej 105 czyli 5800 ale za to na tarczach, czy może jednak nowszy sprzęt 2019r. na nowej 105 /R7000 na klasycznych hamulcach. Obydwa rowery to pełen karbon. Co Wy byście wybrali? Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 30 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2019 Jeśli nie jeździsz regularnie w górach i/lub deszczu, to moim zdaniem tarcze w szosie nie są koniecznie potrzebne (dla jasności: hamować będą lepiej od obręczowych - napisano o tym w internetach tony stron - pytanie tylko, czy to wykorzystasz). No i w starszych generacjach napedów (właśnie tak do 2017/2018) klamki obsługujące tarcze wyglądają tragicznie, jak rączki od taczek... Nowsza stopiątka będzie odrobinę lepsza i z tego co pamiętam, z długim wózkiem z tyłu obsłuży sporo większy zakres (bodaj od 11 do 34T). Odnośnik do komentarza
krzysiekw Opublikowano 30 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2019 Właśnie z myślą o jeździe po górach patrzę w kierunku tarcz. Do tej pory co prawda dawałem radę na klasycznych hamulcach, ale kilka razy już ręce bolały od hamowania :) Tak w ogóle to patrzę aktualnie na te rowery: http://skleprower.pl/fuji-gran-fondo-23-disc-2017-shimano-105-2x11-wyprzedaz-p-46.html http://skleprower.pl/fuji-gran-fondo-classico-13-2019-nowa-shimano-105-r7000-2x11-p-235.html ewentualnie jeszcze ten http://skleprower.pl/fuji-sportif-13-d-2019-nowa-shimano-105-r7000-2x11-ham-hydrauliczne-p-212.html Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 30 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2019 Dla mnie ważną cechą klasycznych hamulców jest prostota zdejmowania i montowania kół. Mając tarcze, jeśli często ściągasz koła, może być konieczne lekkie regulowanie położenia kół/hamulców po ściągnięciu. W klasycznych hamulcach taki problem nie występuje. Odnośnik do komentarza
krzychuwu Opublikowano 30 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2019 Akurat mam MTB na tarczach, na zwykłych zaciskach i nigdy nie było potrzeby ponownej regulacji po zdjęciu koła. A przy sztywnych osiach tym bardziej mamy powtarzalność zakładania. Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 30 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2019 Sportif moim zdaniem trochę ciężki - niby waga w szosie nie tak ważna, ale 10 kg to sporo. No i w górach te dodatkowe kilogramy jednak pewnie się w jakimś stopniu odczuje. W GF 2017 kaseta może być za twarda na góry, a że z tyłu masz krótki wózek, to wymiana kasety na większą będzie wymagać zmiany tylnej przerzutki. No i te klamki ? - zobacz, jakie one paskudne w porównaniu do tych w Sportif 2019 ? Jakbym musiał wybrać któryś z tych trzech, to chyba GF 2019. Ale jakbym nie musiał, albo koniecznie potrzebował czegoś na tarczach, to poszukałbym czegoś innego. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się