Skocz do zawartości

Mtb FUSION 29 vs Cross VIPER DISC GTS


Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie , w większosci będę  sie poruszał ścieżkami rowerowymi  asfaltowymi , brukowymi ,   ale również drogami leśnymi  utwardzonymi . No i zamierzam tak ok 50 km dziennie pokonywać czasem trochę więcej  ,  i mam kłopot w wyborze .No różnica w cenie nie jest za duża , ale jakoś bardziej podoba mi się mtb , w osprzęcie tez trochę różnicy , ale jestem laikiem w tym temacie wiec proszę o radę .

https://www.unibike.pl/fusion29.html

https://www.unibike.pl/vipergts.html

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, jajacek napisał:
To nie jest amortyzator w Fusion. Jest to kompletny chłam. Spójrz na X-Pulser 6.9 i 5.9 z Media Expert. Oczywiście że mtb bardziej uniwersalny. Pod warunkiem jednak że ma amortyzator a nie atrapę jak w tym przypadku.

 


Czyli żaden z tych co podałem nie nadają się ?
A te Indiany co to za twory są ? Gdzie ja taki rower będę serwisował ? W media expert ? Najbliższy serwis  to ze 30 km  odemnie 


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Odnośnik do komentarza
6 minut temu, 314ter napisał:

Przyglądałem się tym dwóm modelom, pozycja na Viperze znacznie wygodniejsza i bardziej "konfigurowalna", jeśli drogi leśne, utwardzone nie mają nie wiadomo jakich przepiętrzeń i głazów skierowałbym się ku Viperovi - znacznie lepsze hamulce, no i całość na Deorce.

No właśnie , bo kolega jajacek troche tutaj mi teraz zamieszał z tą indianą 

Odnośnik do komentarza

Kolega jajacek patrzy na rower przez pryzmat bakcyla MTB i ponieważ jest parę lat świetlnych przez statystycznym Kowalskim, jeśli chodzi o sposób wykorzystania jednośladu doradza rozwiązania sensowne, a nie ekonomiczne z punktu widzenia maksymalizacji satysfakcji z użytkowania roweru. Ja spojrzałem realnie na swoje potrzeby i odcinki nieutwardzone są równie rzadkie, co śnieg w sierpniu, więc przestałem kombinować nawet z rekreacyjnym MTB typu Cube i pozostałem przy opcji cross. Viper ma opony 1,6, w razie czego zmienisz na 1,75 i też zjedziesz z asfaltu. Jedyne, co można mu zarzucić to nieszczęsny amortyzator, ale pytanie ile Ty ważysz? Jeśli do 75-80 kg, to też bym sobie głowy nie zawracał. Chyba, że chcesz lub planujesz pójść w kierunku jazdy bardziej terenowej to wtedy faktycznie pomyśl o rowerze typu XC. Ja kupiłem na tradycyjnym trójblacie z przodu i bez problemu rozpędzam się na asfalcie do prędkości nieosiągalnych dla wiekszości MTB, no ale mam takie, a nie inne potrzeby.

Odnośnik do komentarza

Masz dużo racji z jednym wyjątkiem. Typowy napęd montowany obecnie w mtb to korby 36/22. Zębatka 36 jest znacznie mniejsza niż w crosach, gdzie wrzucane zwykle jest 48/38/28. Ten blat 36 z MTB w połączeniu z najmniejszą zębatką na kasecie 11, pozwala jednak na uzyskanie prędkości około 40 km/h przy jeździe z kadencją 90 (http://ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB=22,36&RZ=11,12,14,16,18,21,24,28,32,36&UF=2328&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=teeth)  . Pokaż mi amatora dla którego będzie to mało, no chyba że z dużej górki. Jeżeli trafią się natomiast strome i długie podjazdy, do tego jeszcze z nierówną nawierzchnią, to najmniejsza zębatka 28 z crossa może nie wystarczyć na uzyskanie miekkiego biegu. W mtb nie ma tego problemu. Krótko mówiąc 29ery mają sensowniej skonfigurowany napęd dla potrzeb typowego amatora. (Mam obydwa typy rowerów jakby co). Gdyby kogoś ciągnęło do uzyskiwania większych prędkości na asfalcie, to cross się do tego i tak nie nadaje, pozycja jest zbyt wyprostowana, rower zbyt ciężki. W takim przypadku lepiej wybrać model fitness albo rower szosowy.

Odnośnik do komentarza

pepe masz rację, choć specjalnie napisałem, że oceniam przez pryzmat subiektywnych potrzeb. Wsiadam na swojego Phanatica i zanim nacisnę pedał, już wydaje mi się że jadę. Dla mnie to przyjemność, a wybrałem akurat ten model ze względu na fajną geometrię, w miarę lekką konstrukcję, dobry osprzęt i hamulce, które Cube zaczyna stosować powyżej 7000 zł ?

Odnośnik do komentarza

Każdy ma inne potrzeby. Większosć nie wie jakie, dopóki nie przećwiczy kilka rowerów i nie przejedzie kilkanaście/kilkadziesiąt tysięcy km. Wiele lat jeździłem a rowerach trekking/cross i przejechałem na nich blisko 100 tys km. Jak dla mnie są to rowery wyłącznie na asfalt z możliwością okazjonalnego zboczenia z niego. Ich jedyną zaletą w stosunku do mtb jest korba trkkingowa np. 48x38x28, pod warunkiem, że taka jest zamontowana. Pozwala rozwijać spore prędkości. W każdym innym przypadku mtb jest lepszy. Więc powiedziałbym że cross jest dla kogoś kto zamierza spędzać 95% na asfalcie. A jak jest to 75% i 25% terenie to mtb jest lepszym wyborem. W Polsce i krajach ościennych jest obecnie tworzone dziesiątki tysięcy tras rowerowych. Często bardzo malowniczych ale głównie terenowych. I tam już na crossie raczej wygodnie i bezpiecznie nie pojeździmy. Słynne trasy w Świeradowie, Sudetach czy Karkonoszach w których właśnie byłem. Jeśli chodzi o pozycję na rowerze to kokpit jest modyfikowalny tanim kosztem i jeśli komuś nie odpowiada to co dał producent może to zmienić w kilkanaście minut za kilkadziesiąt złotych i uzyskać bardziej wyprostowaną czy bardziej sportową pozycję, w zależności od potrzeby.

Natomiast trzeba też powiedzieć że im lepszy rower tym większa przyjemność z jazdy ale też wyższe koszty utrzymania.

Odnośnik do komentarza

Dostałeś wszystkie odpowiedzi. Z tych Unibików pierwszy to mtb, drugi cross. Co wybierzesz to już Twoja decyzja, w postach powyżej masz podane różnice pomiędzy crossem i mtb. Do tego możesz wybrać mtb 29era proponowanego pzez Jacka :https://www.mediaexpert.pl/rowery-mtb/rower-gorski-mtb-indiana-x-pulser-6-9-m19-czarno-brazowy,id-1272956  . Moim zdaniem będzie to najlepszy wybór z powyżej wymienionych. Jeżeli jednak wolisz 29era Unibike, to też nie będzie dramatu, chociaż osprzętowo wypada gorzej.

Odnośnik do komentarza
16 minut temu, pepe napisał:

Moim zdaniem będzie to najlepszy wybór z powyżej wymienionych. Jeżeli jednak wolisz 29era Unibike, to też nie będzie dramatu, chociaż osprzętowo wypada gorzej.

No właśnie wolałbym z lepszym mniej awaryjnym  osprzetem wiadomo ,  wypada lepiej jednak ten indiana chociaż oba są w tej samej cenie odziwo, tylko jest problem  bo nie ma możliwości przetestowania go  manualnie , mozna tylko sobie poogladac zdjecia ? Inaczej jest w przypadku Unibike .

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...