atkin2 Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Jak w temacie , w większosci będę sie poruszał ścieżkami rowerowymi asfaltowymi , brukowymi , ale również drogami leśnymi utwardzonymi . No i zamierzam tak ok 50 km dziennie pokonywać czasem trochę więcej , i mam kłopot w wyborze .No różnica w cenie nie jest za duża , ale jakoś bardziej podoba mi się mtb , w osprzęcie tez trochę różnicy , ale jestem laikiem w tym temacie wiec proszę o radę . https://www.unibike.pl/fusion29.html https://www.unibike.pl/vipergts.html Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2019 To nie jest amortyzator w Fusion. Jest to kompletny chłam. Spójrz na X-Pulser 6.9 i 5.9 z Media Expert. Oczywiście że mtb bardziej uniwersalny. Pod warunkiem jednak że ma amortyzator a nie atrapę jak w tym przypadku. Odnośnik do komentarza
atkin2 Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2019 2 godziny temu, jajacek napisał: To nie jest amortyzator w Fusion. Jest to kompletny chłam. Spójrz na X-Pulser 6.9 i 5.9 z Media Expert. Oczywiście że mtb bardziej uniwersalny. Pod warunkiem jednak że ma amortyzator a nie atrapę jak w tym przypadku. Czyli żaden z tych co podałem nie nadają się ? A te Indiany co to za twory są ? Gdzie ja taki rower będę serwisował ? W media expert ? Najbliższy serwis to ze 30 km odemnie Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Indiany są to rowery złożone przez Kross dla firmy Media Expert i serwisowane gwarancyjnie w punktach Krossa. Trochę gorsze ramy niż ramy Kross ale to są z grubsza te same poziomy co Unibike czy Romet czyli tanie ramy z Chin. Odnośnik do komentarza
314ter Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Przyglądałem się tym dwóm modelom, pozycja na Viperze znacznie wygodniejsza i bardziej "konfigurowalna", jeśli drogi leśne, utwardzone nie mają nie wiadomo jakich przepiętrzeń i głazów skierowałbym się ku Viperovi - znacznie lepsze hamulce, no i całość na Deorce. Odnośnik do komentarza
atkin2 Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2019 5 minut temu, jajacek napisał: Indiany są to rowery złożone przez Kross dla firmy Media Expert i serwisowane gwarancyjnie w punktach Krossa Ktoś może potwierdzic tę informacje ? Odnośnik do komentarza
314ter Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Tak właśnie jest. Odnośnik do komentarza
atkin2 Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2019 6 minut temu, 314ter napisał: Przyglądałem się tym dwóm modelom, pozycja na Viperze znacznie wygodniejsza i bardziej "konfigurowalna", jeśli drogi leśne, utwardzone nie mają nie wiadomo jakich przepiętrzeń i głazów skierowałbym się ku Viperovi - znacznie lepsze hamulce, no i całość na Deorce. No właśnie , bo kolega jajacek troche tutaj mi teraz zamieszał z tą indianą Odnośnik do komentarza
314ter Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Kolega jajacek patrzy na rower przez pryzmat bakcyla MTB i ponieważ jest parę lat świetlnych przez statystycznym Kowalskim, jeśli chodzi o sposób wykorzystania jednośladu doradza rozwiązania sensowne, a nie ekonomiczne z punktu widzenia maksymalizacji satysfakcji z użytkowania roweru. Ja spojrzałem realnie na swoje potrzeby i odcinki nieutwardzone są równie rzadkie, co śnieg w sierpniu, więc przestałem kombinować nawet z rekreacyjnym MTB typu Cube i pozostałem przy opcji cross. Viper ma opony 1,6, w razie czego zmienisz na 1,75 i też zjedziesz z asfaltu. Jedyne, co można mu zarzucić to nieszczęsny amortyzator, ale pytanie ile Ty ważysz? Jeśli do 75-80 kg, to też bym sobie głowy nie zawracał. Chyba, że chcesz lub planujesz pójść w kierunku jazdy bardziej terenowej to wtedy faktycznie pomyśl o rowerze typu XC. Ja kupiłem na tradycyjnym trójblacie z przodu i bez problemu rozpędzam się na asfalcie do prędkości nieosiągalnych dla wiekszości MTB, no ale mam takie, a nie inne potrzeby. Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Masz dużo racji z jednym wyjątkiem. Typowy napęd montowany obecnie w mtb to korby 36/22. Zębatka 36 jest znacznie mniejsza niż w crosach, gdzie wrzucane zwykle jest 48/38/28. Ten blat 36 z MTB w połączeniu z najmniejszą zębatką na kasecie 11, pozwala jednak na uzyskanie prędkości około 40 km/h przy jeździe z kadencją 90 (http://ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB=22,36&RZ=11,12,14,16,18,21,24,28,32,36&UF=2328&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=teeth) . Pokaż mi amatora dla którego będzie to mało, no chyba że z dużej górki. Jeżeli trafią się natomiast strome i długie podjazdy, do tego jeszcze z nierówną nawierzchnią, to najmniejsza zębatka 28 z crossa może nie wystarczyć na uzyskanie miekkiego biegu. W mtb nie ma tego problemu. Krótko mówiąc 29ery mają sensowniej skonfigurowany napęd dla potrzeb typowego amatora. (Mam obydwa typy rowerów jakby co). Gdyby kogoś ciągnęło do uzyskiwania większych prędkości na asfalcie, to cross się do tego i tak nie nadaje, pozycja jest zbyt wyprostowana, rower zbyt ciężki. W takim przypadku lepiej wybrać model fitness albo rower szosowy. Odnośnik do komentarza
314ter Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2019 pepe masz rację, choć specjalnie napisałem, że oceniam przez pryzmat subiektywnych potrzeb. Wsiadam na swojego Phanatica i zanim nacisnę pedał, już wydaje mi się że jadę. Dla mnie to przyjemność, a wybrałem akurat ten model ze względu na fajną geometrię, w miarę lekką konstrukcję, dobry osprzęt i hamulce, które Cube zaczyna stosować powyżej 7000 zł ? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Każdy ma inne potrzeby. Większosć nie wie jakie, dopóki nie przećwiczy kilka rowerów i nie przejedzie kilkanaście/kilkadziesiąt tysięcy km. Wiele lat jeździłem a rowerach trekking/cross i przejechałem na nich blisko 100 tys km. Jak dla mnie są to rowery wyłącznie na asfalt z możliwością okazjonalnego zboczenia z niego. Ich jedyną zaletą w stosunku do mtb jest korba trkkingowa np. 48x38x28, pod warunkiem, że taka jest zamontowana. Pozwala rozwijać spore prędkości. W każdym innym przypadku mtb jest lepszy. Więc powiedziałbym że cross jest dla kogoś kto zamierza spędzać 95% na asfalcie. A jak jest to 75% i 25% terenie to mtb jest lepszym wyborem. W Polsce i krajach ościennych jest obecnie tworzone dziesiątki tysięcy tras rowerowych. Często bardzo malowniczych ale głównie terenowych. I tam już na crossie raczej wygodnie i bezpiecznie nie pojeździmy. Słynne trasy w Świeradowie, Sudetach czy Karkonoszach w których właśnie byłem. Jeśli chodzi o pozycję na rowerze to kokpit jest modyfikowalny tanim kosztem i jeśli komuś nie odpowiada to co dał producent może to zmienić w kilkanaście minut za kilkadziesiąt złotych i uzyskać bardziej wyprostowaną czy bardziej sportową pozycję, w zależności od potrzeby. Natomiast trzeba też powiedzieć że im lepszy rower tym większa przyjemność z jazdy ale też wyższe koszty utrzymania. Odnośnik do komentarza
atkin2 Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Tak więc nie dowiedziałem się za bardzo , który z tych dwóch rowerów jest godny uwagi ? także jako fachowcy i znawcy tematu może byście zaproponowali mi jakieś modele rowerów jednak chyba MTB tak do 2.5 k. nadmieniam iż jestem totalnym amatorem ? . Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Dostałeś wszystkie odpowiedzi. Z tych Unibików pierwszy to mtb, drugi cross. Co wybierzesz to już Twoja decyzja, w postach powyżej masz podane różnice pomiędzy crossem i mtb. Do tego możesz wybrać mtb 29era proponowanego pzez Jacka :https://www.mediaexpert.pl/rowery-mtb/rower-gorski-mtb-indiana-x-pulser-6-9-m19-czarno-brazowy,id-1272956 . Moim zdaniem będzie to najlepszy wybór z powyżej wymienionych. Jeżeli jednak wolisz 29era Unibike, to też nie będzie dramatu, chociaż osprzętowo wypada gorzej. Odnośnik do komentarza
atkin2 Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2019 16 minut temu, pepe napisał: Moim zdaniem będzie to najlepszy wybór z powyżej wymienionych. Jeżeli jednak wolisz 29era Unibike, to też nie będzie dramatu, chociaż osprzętowo wypada gorzej. No właśnie wolałbym z lepszym mniej awaryjnym osprzetem wiadomo , wypada lepiej jednak ten indiana chociaż oba są w tej samej cenie odziwo, tylko jest problem bo nie ma możliwości przetestowania go manualnie , mozna tylko sobie poogladac zdjecia ? Inaczej jest w przypadku Unibike . Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się