FilipEngel Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Witam juz drugi raz. Mam pytanie bo nie mogę o tym przestać mysleć. Wczoraj wybrałem się na wycieczkę rowerową (60km) na całe szczęscie miałem od domu nie cały 1km (przejechane 59 km). Gdy nagle usłyszałem głośny trzask. Na początku myslałem, że na jakiś patyk najechałem, a on strzelił. Niestety tak nie było. gdy zszedłem z rowera zauważyłem, że na tynym kle widac szwy oraz przebitą dętkę. Byłem zmuszony ciągnąć rower za sobą. Miałem nadzieję, że to tylko to strzeliło jednak sie okazało jak doszedłem do domu, że przednia dętka jest pęknięta, a najdziwniejsze jest to, że opona nia została naruszona. Czyli z tego wynika, że nie wiadomo jak przebiłem dwie dętki i jedną oponę. Jak ktoś byłby chętny napisać co było przyczyną to byloby mi miło. (opony 26" x 2,25) PS. podesłałby ktos link do jakiś opon do 100 zł? Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza
thalcave Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2019 6 minut temu, FilipEngel napisał: przednia dętka jest pęknięta, a najdziwniejsze jest to, że opona nia została naruszona No to tak chyba na ogół się dzieje - wbija się małe coś w oponę przebijając detkę. Dętka nadaje się do naprawy/wymiany, z oponą nic się nie robi. Jeśli dętki są stare to same z siebie mogą już nie trzymać powietrza (wentyl także). Może miałeś za mało powietrza i po najechaniu na przeszkodę dokonał się tak zwany sneakbite. Obręcz przycięła dętkę. Z tylnym kołem mogłeś wjechać na ostry kamień albo opona ze starości pękła. Jeśli masz rower 26" to podejrzewam, że rower jest już wiekowy. warto wymienić dętki (teraz i tak musisz) i obie opony. 11 minut temu, FilipEngel napisał: PS. podesłałby ktos link do jakiś opon do 100 zł? Oponę trzeba dostosować do terenów w jakich się poruszasz. Odnośnik do komentarza
FilipEngel Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Teren typowo górski, a rower ma nie całe 2 lata, zmieniłem z opon 29'' na 26", ponieważ źle mi się jeździło na 29". Na całe szczęście nic sie nie stało z felgami bo są praktycznie nowe (5 miesięcy) bo wydałem na nie 900 zł Odnośnik do komentarza
thalcave Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2019 A ładujesz w dętki odpowiednie ciśnienie? Na oponach jest wypisany ich zakres zarówno w barach jak i PSI. Może za słabo je pompujesz... ja (odpukać) nie pamiętam kiedy ostatni raz przebiłem dętkę. Odnośnik do komentarza
FilipEngel Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Na dętce było napisane 6 Barów to tyle wpakowałem u wulkanizatora. Odnośnik do komentarza
thalcave Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2019 13 minut temu, FilipEngel napisał: 6 Barów ILE??? Nie pamiętam jak jest z crossem mojej żony ale moje oba rowery MTB 26" i 29" przyjmują powietrze do 50 PSI (3.4 bara jeśli wierzyć kalkulatorowi na Google) na koło. Więc ja się nie dziwie, że oponę Ci rozerwało. Odnośnik do komentarza
FilipEngel Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2019 14 minut temu, thalcave napisał: ILE??? Nie pamiętam jak jest z crossem mojej żony ale moje oba rowery MTB 26" i 29" przyjmują powietrze do 50 PSI (3.4 bara jeśli wierzyć kalkulatorowi na Google) na koło. Więc ja się nie dziwie, że oponę Ci rozerwało. ja z takim cisnieniem bardzo długo jeździłem. A na dętce było napisane "6 BAR" Odnośnik do komentarza
thalcave Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2019 8 minut temu, FilipEngel napisał: ja z takim cisnieniem bardzo długo jeździłem. A na dętce było napisane "6 BAR" A co masz na oponie napisane? Odnośnik do komentarza
FilipEngel Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2019 1 minutę temu, thalcave napisał: A co masz na oponie napisane? " MAX 7 BAR"------------> na oponie " 6 BAR"-------------> na dętce Odnośnik do komentarza
thalcave Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2019 No to moja wiedza jest zbyt mała by Ci pomóc doradzić. Nie sądziłem, że do opon MTB można takie ciśnienie ładować. Co innego szosa. Odnośnik do komentarza
FilipEngel Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2019 2 minuty temu, thalcave napisał: No to moja wiedza jest zbyt mała by Ci pomóc doradzić. Nie sądziłem, że do opon MTB można takie ciśnienie ładować. Co innego szosa. Sam się zdziwiłem jak pojechałem do wulkanizatora, że aż takie duże ciśnienie może wejść do tych opon. Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Dla opon 2,25 pompuje się w teren 2-2,5 bara. Max to 3,5 . 6 barów to jakiś kosmos nie tylko z uwagi na wytrzymałość dętek i opon, ale nawet wygodę jazdy. O szybkości na wybojach nie wspominając. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się