Skocz do zawartości

Cross do +/- 3500zł :)


Rekomendowane odpowiedzi

Dla mnie temat jest bardzo prosty. Bierz.

Mam ten sam model. Nie mam do niego żadnych zastrzeżeń. Nie wymieniłem ani jednego elementu co rzadko mi się zdarza. Dokupiłem specową nóżkę za 50 zł a dziś przyszły dla mnie błotniki takie jak modelu crossover. Cena niestety 200.

Nie sądzę żebyś przepłacał. Cena wyjściowa była 5500. Od tego czasu trochę go obniżyli a potem dolar podrożał i obecnie wszystkie Spece z roku 2016 poszły w górę. Oczywiście możesz dostać w podobnej cenie rower na pełnym XT ale nie będzie to Spec.Dużo niższe modele Elite i Comp chodzą używane po 2500-3200.

Mam ten rower krótko ale jeździłem nim zimą na szosie i w lekkim terenie po lesie. Zamierzam mu jeszcze założyć jakieś grubsze opony i sprawdzić jak sobie radzi w cięższym terenie. Napęd działa bardzo dobrze, hamulce też.

 

A w innym wątku, koleś kupił Crosstraila Comp 2015 za 3600 co uznaliśmy wspólnie za świetny deal.

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Dzień dobry. To i ja się podpinam.

 

Mój pierwszy post i prośba o poradę.

Miałem tygodniową rozkminę czy MTB/Cross zwłaszcza że od niepamiętnych czasów jeżdżę na Sign DS Krossa.

 

Padło na Crossa - tutaj wielkie dzięki za tego bloga, bo dowiedziałem się, że rower mogę wziąć na firmę.

 

Chce kupić Cube cross Pro z 2015 - cena 4 000. Cena jest niedużo wyższa niż Crossa tegorocznego, ale zyskuję powietrzny amortyzator.

 

Jestem na etapie zaraz kupuję, ale postanowiłem się Was jeszcze dopytać.

 

Nie będę ukrywał - że dużą role gra u mnie wygląd. Po prostu Cube nature, cross bardzo mi się podobają : ).

 

Jestem otwarty na wszelkie propozycje i krytykę tego modelu. Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza

No właśnie nie jestem do końca pewien czy amor powietrzny w takim rowerze to źle czy dobrze. Powietrzny oznacza że rower będzie zwykle trochę lżejszy w stosunku do takiego ze stalową sprężyną. Natomiast czy amortyzacja jest lepsza w powietrznym czy w olejowym przy tak małym skoku i widelca i tak prostej konstrukcji to już kwestia sporna. Powietrzny oznacza też że trzeba bardziej o niego dbać i utrzymywać golenie i uszczelki w czystości. No i serwis olejowego z tej serii praktycznie można nie robić latami a powietrznego trzeba chyba jednak zrobić co rok i będzie to coś tam kosztowało. No i jak coś mu się stanie w trasie to jesteś uziemiony. A na olejowym zablokujesz i pojedziesz. No i jeśli rower miałby byc jeżdżony zimą to też chyba sprężynowy praktyczniejszy, nie trzeba co chwile czyścić. Trzeba by się na tym przejechać żeby zobaczyć czy jest różnica. Sam nawet kiedyś rozważałem zakup takiego widelca do poprzedniego trekkinga ale stanęło na olejowym i jeździłem na nim kilka lat bez potrzeby jakiegokolwiek serwisowania. Z perspektywy czasu to trzeba było kupić po prostu Suntoura od MTB, powietrznego (Raidon, Epicon), z małym skokiem, 80mm i miałbym rower który byłby dobry i na jazdę po utwardzonym terenie i po lekkim off-roadzie. Sam się dziwię że takich nie sprzedają. Natomiast cała reszta tego Cube jest bardzo fajna.

 

Doczytałem że NCX-E jest lepszy od NCX-D bo ma chromowane golenie.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...