Skocz do zawartości

Wybór roweru - 4 propozycje.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Proszę o poradę w wyborze roweru - zdecydowałem się na rower marki Merida. Sprzęt będzie wykorzystywany na twardych asfaltowych drogach głównie do dojazdu do pracy, ale od czasu do czasu planuję wjeżdżać w las. Poniżej cztery propozycje rowerów - po dwie pary - proszę o szczerą ocenę i podpowiedź.

 

Pozdrawiam

 

Pierwsza para:

 

Merida BIG NINE 100 vs Merida CROSSWAY 100

 

RAMA RAMA Big 9 TFS BC ROZMIAR RAMY 17", 19", 21", 23" KOLOR MATT BLACK (SIGNAL RED/GREY) WIDELEC SR SUNTOUR 29 XCM HLO 100 NAPĘD PRZEŁOŻENIA 27 PRZERZUTKA P Shimano M3000 PRZERZUTKA T Shimano Alivio MANETKA P/T Shimano Altus rapidfire KORBA SR SUNTOUR XCM 40-30-22 CG KASETA Shimano CS-HG200-9 11-34 ŁAŃCUCH KMC X9 KOŁA ROZMIAR KÓŁ 29" PIASTA P/T Alloy Disc/Alloy Disc cassette OBRĘCZE Merida Big Nine comp D SZPRYCHY Black stainless DĘTKI Ultralite-29 OPONA P/T Maxxis Ikon 29er 2.2 fold KOMPONENTY HAMULEC P/T Tektro Auriga hydraulic 180/160 KIEROWNICA Merida pro OS 680 R12 MOSTEK Merida Comp OS 6 SIODŁO Merida Sport 5 SZTYCA Merida comp SB12 27.2 PEDAŁY XC pro alloy WAGA (kg)

13,7

 

vs

 

RAMA RAMA Crossway TFS-D ROZMIAR RAMY 46 cm, 48 cm, 52 cm, 55 cm, 58 cm KOLOR MATT BLACK (YELLOW/GREY) WIDELEC SR SUNTOUR NEX HLO 63 NAPĘD PRZEŁOŻENIA 27 PRZERZUTKA P Shimano M371 48 PRZERZUTKA T Shimano Alivio MANETKA P/T Shimano Altus rapidfire KORBA SR SUNTOUR XCR 48-36-26 CG KASETA Shimano CS-HG200-9 11-34 ŁAŃCUCH KMC X9 KOŁA ROZMIAR KÓŁ 700C PIASTA P/T Alloy Disc/Alloy Disc cassette OBRĘCZE Merida comp D SZPRYCHY Black stainless DĘTKI Ultralite OPONA P/T Merida Speed 40 ref KOMPONENTY HAMULEC P/T Tektro Vela hydraulic 160 KIEROWNICA Merida comp OS 660 R25 MOSTEK Regulowany Pro OS A-Head SIODŁO Cross Sport SZTYCA Suspension One D 27.2 PEDAŁY Comfort Alloy triple WAGA (kg) 13,5

 

Druga para:

 

MERIDA BIG NINE 300 VS MERIDA CROSSWAY 300

 

RAMA RAMA Big 9 TFS BC ROZMIAR RAMY 15", 17", 19", 21", 23" KOLOR MATT MET. BLACK (WHITE/GREEN) WIDELEC SR SUNTOUR 29 XCR air LOR 100 NAPĘD PRZEŁOŻENIA 27 PRZERZUTKA P Shimano Alivio PRZERZUTKA T Shimano Deore-9 MANETKA P/T Shimano Alivio rapidfire KORBA Shimano M4000 octa 40-30-22 CG KASETA Shimano CS-HG200-9 11-34 ŁAŃCUCH KMC X9 KOŁA ROZMIAR KÓŁ 29" PIASTA P/T Formula Disc/Disc Cassette OBRĘCZE Merida Big Nine comp D SZPRYCHY Black stainless DĘTKI Ultralite-29 OPONA P/T Maxxis Ikon 29er 2.2 fold KOMPONENTY HAMULEC P/T Tektro Auriga hydraulic 180/160 KIEROWNICA Merida pro OS 680 R12 MOSTEK Merida Comp OS 6 SIODŁO Merida Sport 5 SZTYCA Merida comp SB12 27.2 PEDAŁY XC pro alloy WAGA (kg) 13,2

 

vs

 

RAMA RAMA Crossway TFS-D ROZMIAR RAMY 46 cm, 48 cm, 52 cm, 55 cm, 58 cm KOLOR MATT BLACK (RED/GREY) WIDELEC SR SUNTOUR NCX-D LO 63 NAPĘD PRZEŁOŻENIA 27 PRZERZUTKA P Shimano Alivio PRZERZUTKA T Shimano Deore-9 MANETKA P/T Shimano Alivio rapidfire KORBA Shimano T4010 octa 48-36-26 CG KASETA Shimano CS-HG200-9 11-34 ŁAŃCUCH KMC X9 KOŁA ROZMIAR KÓŁ 700C PIASTA P/T Formula Disc/Disc Cassette OBRĘCZE Merida comp D SZPRYCHY Black stainless DĘTKI Ultralite OPONA P/T Merida Speed 40 ref KOMPONENTY HAMULEC P/T Tektro Vela hydraulic 160 KIEROWNICA Merida comp OS 660 R25 MOSTEK Regulowany Pro OS A-Head SIODŁO Cross Sport SZTYCA Suspension One D 27.2 PEDAŁY Comfort Alloy triple WAGA (kg) 13,0

Odnośnik do komentarza

Jak agresywnie zamierzasz jeździć po lesie? Odpowiedź na to pytanie jest ważna, bo być może lepszym wyborem dla Ciebie będzie rower z grupy fitness.

 

 

Jak agresywnie zamierzasz jeździć po lesie? Odpowiedź na to pytanie jest ważna, bo być może lepszym wyborem dla Ciebie będzie rower z grupy fitness.

Po lesie to będzie spokojna jazda, po ścieżkach leśnych, bez trudnego terenu czy agresywnych zjazdów/najazdów.

Odnośnik do komentarza

To w takim razie zdecydowanie polecam rower z grupy fitness. To co w szczególności odróżnia rowery fitness od crossowych to sztywny widelec. Dzięki temu rower fitness lepiej spisuje się na asfalcie, energia nie ucieka na "bujanie" (wkurza na podjazdach jak cholera) no i rower ze sztywnym widelcem jest lżejszy. Co do pozostałych elementów takich jak geometria ramy, napęd, hamulce to w zależności od producenta podejścia są różne. Zazwyczaj są to pomieszane cechy roweru szosowego, trekingowego i crossowego. Polecam przeczytać poniższe artykuły. Myślę, że pomogą w podjęciu ostatecznej decyzji.

https://roweroweporady.pl/rower-typu-fitness-hybryda-co-to-za-rower/

https://roweroweporady.pl/cube-sl-road-pro-test-roweru/

Odnośnik do komentarza

Jazda po lesie znaczy że wśród drzew. A jak są drzewa to są i korzenie. No i niestety tu jest pies pogrzebany że na rowerze ze sztywnym widelcem trudno będzie znaleźć komfort w jeździe po lesie po korzeniach. Lepszy byłby tu rower z amortyzatorem. Z kolei na szosie dobry widelec karbonowy tłumi nierówności drogi podobnie jak trekkingowy amortyzowany a jest lżejszy i mniej skomplikowany w obsłudze. Są więc opcje rower sztywny typu fitness, trekking z amortyzatorem o małym skoku i jeszcze ostatnia rower górski 29er. Ten ostatni będzie mułem na szosie chyba że założysz ciensze opony które mocno napompujesz. Z kolei w lesie zdecydowanie wygrywa z pozostałymi. Niestety rower do wszystkiego to trudny temat.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...