Skocz do zawartości

Odnowienie starego roweru


Rekomendowane odpowiedzi

Bardziej  doswiadczonych kolegow prosze o podpowiedz – mam zamiar odswiezyc stary rower szosowy i przywrocic go do zycia. Jest to produkt Charkowskiej Farbryki Rowerow – Tourist. Obecnie ma zalozone kola 27” i opony 27x1 ¼, mocowane na sruby, nie QR, naped to 6 biegowy wolnobieg, 1 blat z przodu, przerzutka Shimano SIS (zadnych innych oznaczen), hamulce szczękowe. Moje pytanie do Was brzmi – czy warto szukac mozliwosci konwersji kol i napędu do bardziej aktualnych standardow czy pozostac przy tym co jest? Jesli to pierwsze – to co polecacie jako sprawdzone rozwiazania – rower bedzie sluzyl do jezdzenia po szosie, w zaleznosci od czasu ok 300 – 400 km tygodniowo.

Zastanawiam sie nad

-          Pozostawieniem dotychczasowego rozmiaru kol I zakupu nowych kol 27 calowych, lub

-          Zmiana rozmiaru kol na 28 calowe zbudowane w oparciu o obrecze, np: https://www.centrumrowerowe.pl/obrecz-alexrims-r450-pd10689/ lub https://www.centrumrowerowe.pl/obrecz-alexrims-ace18-pd10222/.

-          Pozostawieniem napedu – wolnobiegu i jedynie serwis przerzutki (wymiana kolek) – ostatecznie wymiana na ktorys z modeli Shimano Altus na 7 / 8 biegow

-          Wymiana przedniego hamulca na https://www.bike-project.pl/pl/p/Szczeka-hamulcowa-H-CA-SACCON-Sencro-II-7292/3851, ewentualnie cos lepszego – moze Sora?

-          Oczywiscie wymiana lancucha, linek i pancerzy

-          Opony - Continental Tour Ride

Generalnie planuje nie rozbijac banku i nie wkladac komponentow od Campagnolo, chcialbym sie zmiescic w ograniczonym budzecie max 400 pln (zdaje sobie sprawe ze kola + opony to prawie caly budzet, jednak wiem ze nie ma co pakowac sie w najtansze rozwiazania – wybieram poziom ekonomiczny ?

 

 

Odnośnik do komentarza

Może lepiej doprowadzić do ładu tak jak jest, sprzedać jako zabytek i kupić inny? Teraz są chętni na takie stare rowery. Dziś byłem w zaprzyjaźnionym sklepie i ktoś przyprowadził rower z lat 80-tych i okazuje się że można za niego dostać 2k bo to zabytek a jest w bardzo dobrym stanie.

Odnośnik do komentarza

Dzięki za podpowiedź. Wiesz,  myślałem o tym, jednak poprzedni własciciel (a może i wcześniejszy) zdekompletował bądź zmienił sporą część oryginalnych elementów: zdemontował przednią przerzutkę, lampy, tylny hamulec i na pewno zmienil przedni blat (z dwóch w oryginale jest jeden).  Odnalezenie oryginalnych elementów potrwa i nie będzie proste ze względu choćby na to, ze takich rowerów nie ma dużo u nas i nie widziałęm też aby ktoś sie nimi interesował - to nie Peugeot czy coś innego ciekawego/rzadkiego ale produkt  "sdiełano w
USSR" (co sprawia że nie jest to gorący towar)  - jednak to jest jakiś pomysł ?

Będę szukał oryginalnych  elementów a do tego czasu wprowadzę jedynie niezbędne zmiany aby móc na nim jeździć.

Kupno innego  - mtb jest w planach w czasie wyprzedażowym (śledzę wątki o polecanych modelach) ?

Mając ten jeden egzemplarz nie chcę na razie kupować dwóch. Niestety obecnie jest szczyt sezonu w serwisach i znaleźć specjalistę, który poświęci chwile na podpowiedź nie jest tak prostą sprawą - stąd moje pytanie do Was.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...