zibih Opublikowano 20 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2016 Witam Wiele już zostało napisane na temat wyboru rowerów Większość przeczytałem więc interesują mnie wybrane modele SCOTT Scale 760, SCOTT Aspect 710 oraz 730 no GIANT Talon 1 27,5 Co z tego wybrać ??? A może coś innego ??? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 20 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2016 Jak ktoś pisze "a może coś innego" to dla mnie znaczy że nie jest przekonany jakie będzie zastosowanie roweru. Pytanie więc podstawowe gdzie i jak chcesz na rowerze jeździć? Odnośnik do komentarza
zibih Opublikowano 20 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2016 Dokładnie wiem raz w teren raz na szose Nie jestem zawodowcem więc jak jadę w teren to i drogą kilkanaście km Rower ma być rekreacyjny ale dobrej klasy Większość czasu na rowerze spędzam w terenie. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 20 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2016 Jeśli dobrze zrozumiałem to chcesz po prostu jeździć rekreacyjnie off-roadem. Rower turystyczny to dla mnie rower pod bagażnik i sakwy lub torbę bagażnikową. Rozumiem że to nie to zastosowanie? Ja akurat też jeżdżę w terenie rekreacyjnie. Do takiej jazdy najważniejszy jest dla mnie komfort a dopiero potem szybkość. Jeździłem na rowerach 26, 27,5 i 29 cali. Zdecydowanie największy komfort jest na 29. Jest on troche mniej zwrotny ale ze względu na objętość powietrza i większy obwód koła lepiej wybiera nierówności drogi. Więc jeśli jesteś co najmniej średniego wzrostu (ja mam 175) to imho inny wybór niż 29 nie wchodzi w grę. Amortyzator powietrzno olejowy ustawiony pod Twoją wagę da ci dodatkowy komfort i lepsze wybieranie nierówności drogi. Za ok 4000 można już celować w osprzęt Deore a jeszcze lepiej Deore SLX. Im bardziej wyścigowy będzie model tym zwykle lepszy osprzęt ale rower będzie mniej komfortowy ze względu na geometrię. Rowery wyścigowe mają zwykle geometrię X+X+1 czyli rura pionowa jest na przykład w rozmiarze M ale górna w rozmiarze L przez co jest się bardziej wyciągniętym. To jest dobre w wyścigu ale niedobre przy jeździe rekreacyjnej. A do jazdy asfaltem każdy rower się nada przy czym MTB najmniej. Nie ma rowerów które jednocześnie są dobre w teren i na szosę. Wszystko co możesz zrobić to napompować duże ciśnienie na asfalt, upuścić po dojeździe do terenu i znowu napompować wracając z powrotem. W teren pompuje się zwykle ok. 20 PSI. Jazda na takim ciśnieniu po asfalcie to jak jazda traktorem w porównaniu do osobówki. No i zdalna blokada skoku jest również bardzo przydatna przy jeździe po asfalcie i długich, prostych odcinkach. Odnośnik do komentarza
zibih Opublikowano 21 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 Dzięki za odpowiedź Rozumiem z tego że wcześniej wypisane przeze mnie rowerki są kiepskie bo są na kołach 27.5 więc może konkretnie polecisz jakiś rower może dwa. Ja jestem zwolennikiem marek SCOTT i GIANT i wśród nich szukam roweru dla siebie Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 21 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 W Scott z tej półki cenowej jest w zasadzie tylko jeden sensowny model, Aspect 910. Na stronie Scotta piszą też że uruchamiają imprezy testowe. Ja bym na Twoim miejscu skorzystał przed zakupem: http://www.scott.pl/testy/ W Giant nic nie znalazłem. Nie są to moje ulubione firmy a i strony internetowe tych producentów są beznadziejne więc nie wiem czy dobrze szukałem. Odnośnik do komentarza
zibih Opublikowano 21 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 Niestety testów w mojej okolicy nie ma więc trudno by mi było skorzystać Będę się skłaniał przy wyborze Aspect 910 Dzięki Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się