lukasz.przechodzen Opublikowano 30 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2019 To jeden z tych rowerów, które niezbyt chętnie odsyłam do producenta po testach, po prostu jego charakterystyka bardzo mi pasowała - bardziej nastawiona na wygodniejszą turystykę, niż hardkorowe ściganie :)https://roweroweporady.pl/rose-count-solo-2-test-uniwersalnego-roweru-mtb/ Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 30 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2019 Firma Rose sprawiała na mnie zawsze dobre wrażenie. Czytałem wiele pozytywnych review ich rowerów. Nie przypominam sobie żadnych negatywnych komentarzy odnośnie jakości produktów czy obsługi. Znajomi mieli też ich rowery i nie mieli żadnych zastrzeżeń. Więc w kwestii jakość/gwarancja z pewnością bardzo dobra firma. Waga ramy 1800 gram, gdyby była w rozmiarze 17,5 cala na kołach 29 cali, byłaby wagą dobrą. Firmy Kellys. Kross, Unibike, Romet czy Cube mają problem żeby zbliżyć się do tej wagi w rowerach, które są konkurencyjne. Natomiast po spawach widać że jest to rama przeciętna, bez zaawansowanego hydroformingu. Nie wierzę więc że jest to 1,8 kg przy kołach 29 w rozmiarze M. Dziwi mnie że zrezygnowano od 2 lat z tylnej osi, którą model 2016 czy 2017 miał. Sądzę że jest to podyktowane pozycjonowaniem produktów w którym rower alu ze sztywną osią zagrażał sprzedaży modeli karbonowych ze sztywną osią. Czyli jak chcesz u nas sztywną oś to kup karbon. Nie podoba mi się również puszczenie całego pancerza luzem wewnątrz ramy. Pytanie czy stuka w czasie jazdy? Zwykle tak. Na plus stożkowa główka rury sterowej i otwory montażowe pod błotniki i bagażnik. W kwestii wyboru osprzętu to prawie nie mam zastrzeżeń. Jednym z nielicznych "przyoszczędzeń" jet brak sztywnej osi w amorze dobrej klasy jakim jest Recon Gold RL. Ale za to dano Remote Lockout. SLX. manetki i przerzutki z pozagrupową, przyzwoitą korbą. Na plus przyzwoite hamulce Deore MT500 poprzedniej generacji z tarczami SLX. Na kolejny plus przyzwoite firmowe koła Mavic i dobre opony. Ogólnie bardzo przyzwoity rower do "rekreacji plus" na którym można nawet okazyjnie się ścignąć. Cena 4600 na dzisiaj. Warto go porównać do konkurencji Cube Acid 2019. Cena SRP 4600 Rama podobna ze stożkową główką rury sterowej, otworami montażowymi Gorszy amor, RS Recon Silver TK z Remote Lockout bez sztywnej osi Napęd ciut lepszy. Pełny SLX 2x11 z tylną przerzutką XT Kiepskie hamulce Shimano MT-200 Kiepskie koła na piastach Deore Gorsze opony Cube Acid vs Rose Count Solo 2. Rose wygrywa Kross Level 7.0 2019. Cena SRP 4499 Rama wyższej klasy z dobrym hydroformingiem i stożkową główką rury sterowej. Sztywna oś z tyłu, brak otworów montażowych. Amor RockShox Recon Silver RL czyli z Remot Lockout. Trochę gorszy niż w Rose ale ze sztywną osią. Napęd gorszy bo Deore M6000 2x10 z pozagrupową korbą MT500 Kiepskie hamulce Shimano MT-400 Kiepskie koła na piastach Deore ale ze sztywnymi osiami Kiepskie opony Schwalbe Rapid Rob No i kto wygrywa? Lepsza rama i sztywne osie na Reconie TK, Deore i gorszych hamulcach czy gorsza rama, lepszy amor, lepszy osprzęt i hamulce? Jak dla mnie remis. W wolnej chwili zrobię kontynuację porównań bo ta półka do 5k coraz częściej się pojawia. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 30 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2019 Kellys Gate 50. Cena SRP 4699 Przeciętna rama z Alu 6061 bez zaawansowanego hydroformingu (wbrew temu co pisze producent) ze stożkową główką rury sterowej, z wewnętrznym prowadzeniem linek. Ze sztywną osią w standardzie Boost 148. Standard otworu sztycy podsiodłowej 30,9mm. Suport Press Fit Amor RockShox Recon Silver TK RL z Remote Lockout ze sztywną osią i szybkozamykaczami RockShox Maxle Lite (sam komplet szybkozamykaczy kosztuje ponad 300 zł) Napęd SLX 2x11, tylna przerzutka XT, korba Deore 2x Kiepskie hamulce Shimano MT-400 Koła składaki na piastach Novatec i Shimano. O ile mi wiadomo kowadła Kiepskie opony Schwalbe Rapid Rob No i co w porównaniu do konkurencji? Remis z lekkim wskazaniem na Kellys ze względu na sztywne osie i boost. Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 30 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2019 Bardzo fajne porównania! Tak sobie teraz myślę, że w każdym rowerze da się znaleźć coś ciekawego, a i znajdą się elementy gdzie przyoszczędzono (wiadomo, budżet nie jest z gumy). Mnie nadal smuci łączenie w wielu rowerach przerzutki (czasem przerzutek) XT z manetkami SLX, przez co nie wykorzystuje się pełnego potencjału przerzutek, bo dopiero z manetkami XT działa to tak, jak trzeba w 100%. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 30 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2019 Cieszę się że wciągasz się w MTB, dzięki czemu będziemy mogli przedyskutować więcej tematów. Wiadomo że każdy producent na czymś oszczędza. Natomiast konsument rzadko ma wiedzę za co płaci i co mu jest potrzebne a co nie. Sprawy komplikują dodatkowo różne standardy sztywnych osi oraz dopiero co wypuszczone grupy SLX/XT 1x12. Warto też wiedzieć jaka jest waga roweru bez kół, czego producenci nigdy nie podają. Najbardziej nierozpoznana przez użytkowników strefa to chyba opony mtb, mieszanki i ciśnienia. W tej sferze jest kompletny dramat. Nieustająco trzeba czytać Michała Lalika z 1enduro.pl. On jest kopalnią wiedzy. Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 1 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2019 O tak, czytałem i czytam u niego sporo tekstów ? A 1x12 u Shimano to krok w dobrą stronę, można by rzec - nareszcie! Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się