Skocz do zawartości

[Napęd 3x9] przerzutka m4000 zmiana na m592 lub m662


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pytanie odnośnie zmian w napędzie. Posiadam manetki m4000, przód fd m610, korba fc mt200, tył m4000, kaseta cs hg200 11-36. Mam pytanie, czy zmiana na przód fd m4000, korba fc m4050 tył  RD m592 lub RD m662 i ewentualnie manetki(na slx) oraz kaseta na cs hg50-9 lub hg400 bądź hg200 ale 11-34 będą korzystne dla jakości i precyzji pracy? Regulacja i zmiana linek i pancerzy na lepsze również wchodzi w grę. 

Dziękuję

Odnośnik do komentarza

Jakość zaczyna się od Deore. Zmiana poniżej tego poziomu ma znikomy sens. Sugeruję dobre pancerze, linki i regulację. Chyba, ze jest to rower do innych celów niż turystyka. Za kulturę pracy odpowiadają w przeważającym stopniu manetki. Ponieważ masz system 9-biegowy, zmiana na wyższy 10-biegowy to duży koszt, być może mało uzasadniony. Zależy od roweru. Poszukałbym ewentualnie starych i sprawdzonych leżaków magazynowych Deore XT i Deore LX, 9-biegowych.

Odnośnik do komentarza

Hej, pytanie czemu chcesz zmieniać przednią przerzutkę? Coś jest z nią nie tak? Co z resztą komponentów, też szwankują? Chyba, że masz dokumentnie zmaltretowany cały napęd i chcesz go całościowo wymienić.

Przy całkowitej wymianie, włącznie z manetkami, zastanowiłbym się nad założeniem Shimano Deore M6000 (z przednią przerzutką FD-M611, bo FD-M6000 ma boczny ciąg linki i może być problem z jej założeniem). Koszt to ok. 850 zł (kwestia poszperania, może da się skompletować taniej) i masz wtedy dobrej klasy napęd z przerzutką ze sprzęgłem (czego nie dostaniesz w 9. rzędowych przerzutkach).

Odnośnik do komentarza

Dziękuję za porady. Na razie manetki i przednia może bym pozostawiła, zastanawiam się nad którymi korbami m610 i m6000, serwis zrobię, z przerzutkami typu XT ciężko mi znaleźć starsze jak RD m772 np. używanych się być je, że zużyte, jakos napęd 3x10..nie wiem czy to nie za dużo kombinacji? I wydatek na manetki, przerzutkę tył i łańcuch, bo kasetę i tak zmienię. 

Sprzęt jest w ok, może kiepsko wyregulowany. 

Co do sposobu użycia roweru, choć to MTB, to sposób jak.. .cross, asfalt, ścieżki utwardzone , trochę polnych drog, wiem, ktoś powie po co mi taki , ale miałam tamte typy i źle się z nimi czułam. 

Dziękuję za pomoc. 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza

Mam  taki rower mtb na napędzie 10-rzędowym, korba dwurzędowa. Osprzęt mam trochę miks bo lewa SLX (lewa praktycznie nie ma znaczenia, mogłaby być i Deore) a prawa XTR SL-M980 (ta ma kluczowe znaczenie), przednia przerzutka XTR FD-M981, tylna XT RD-M786. Wszystko chodzi idealnie. Wcześniej miałem SLX. Zmieniłem prawą manetkę dlatego, że ma funkcje których pożądałem. Głownie Instant Release, która jest w XT i XTR a która zmienia biegi dwa razy szybciej niż Deore/SLX. Tylna przerzutka jest ze sprzęgłem, bo ona gwarantuje odpowiednie napięcia łańcucha na wyboistych i korzenistych leśnych singletrackach, którymi jeżdżę w szybkim tempie. Jeśli nie planujesz takich tras i/lub większych prędkości to nie potrzebujesz przerzutki ze sprzęgłem albo nie musi go na takich trasach włączać. Korbę mam SLX bo jest równie dobra jak XT ale nie obłazi z farby jak XT. Nowe korby Deore M6000 są również bardzo dobre. Tylna przerzutka XT ma trochę mocniejszą sprężynę niż SLX. Ma to znaczenie w agresywnej jeździe. Do bardziej rekreacyjnej w pełni wystarczy Deore. Przednia przerzutka XTR ma stalową, bardzo twardą klatkę i najsilniejszą sprężynę. to równie ma znaczenie w agresywnej jeździe, do rekreacji lub rekreacji plus w pełni wystarczy Deore.

Posuwając się w górę łańcucha komponentów mamy trochę lżejsze i trochę lepsze części. Ale taki Deore M6000 to już naprawdę bardzo dobra grupa. Natomiast co do regulacji to zależy to od tego czy prosty jest hak przerzutki, mamy w miarę świeże pancerze i linki oraz dokonaną prawidłową regulację. Jak patyk wpadnie w tylną przerzutkę i spowoduje on skrzywienie haka przerzutki, to od razu kąt tylnej przerzutki w stosunku do kasety się zmieni i szlag trafi regulację. Więc tego trzeba pilnować. Same się raczej nie rozregulowują. Chyba że nastąpi degradacja linek i pancerzy w wyniku zużycia lub  zanieczyszczenia. Trzeba też pilnować zużycia łańcucha i kasety i wymieniać je na czas.

Odnośnik do komentarza

Nie. Mój serwis kalkuluje to zawsze tak: bez gwarancji -30%, używane kolejne -30%. Czyli jak coś kosztowało 1300, to mamy 910 za bez gwarancji i za używane -30% więc 637. Więc ten zestaw startuje z poziomu ponad 1300. Bzdura. Za 870 zł masz nowe Deore M6000 z gwarancją:
https://www.cyklomania.pl/shimano-grupa-deore-m6000-2x10rz,id9586.html
Z korbą która jest warta chyba ponad 300!!!

Odnośnik do komentarza

Dziękuję

, Fakt. używane, ile nie wiem, tak tylko zapytałam, bo nowe by ok 1300-1400 by wyszło. Każdy powie że mało używane, ale jak to bywa, ludzie powiedzą jedno a prawda inna. a ja, nie znając nie zobaczę, nie ocenie stanu. 

Jeśli dojdę rzeczywiście do etapu wymiany, to ta korba mi pasuje z posiadanym suportem, w przednia też, ewentualnie  fc m610 też jest ok, tył też może z tej serii i wiadomo reszta elementów. Tylko że 3x10, b ten duży jest u mnie w użyciu. 

Muszę dobrze to przemyśleć i przeliczyć, może coś na sprzedaży obecnych części dostanę, bo gdzieś tam myśl o lepszym amortyzatorze świta, ergonomiczne chwyty, ergon gp3, wiem drogie,  więc muszę na spokojnie. Może o amortyzator też tu kiedyś zapytam, bo się boje trochę o powietrznym myśleć a chciałabym ciut lepszy i lżejszy niż mam.

Dziękuję serdecznie za pomoc.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...