MaTT Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 Witam, od jakiegos czasu mam luzy na tylniej oponie czym to moze byc spowodowane ? piasta z lozyskami do wymiany ? czy po prostu słabo dokrecona, bede wdzieczny za odpowiedz. Odnośnik do komentarza
MaciejRutecki Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 Kole, czy oponie? Złap ręką za koło i szarpnij na boki, patrząc co się rusza, a nie powinno. Zerknij na śruby mocujące oś do ramy, czy są dokręcone (ślady zarysowań na ramie mogą świadczyć, że nie). Zdejmij koło i zobacz czy sama oś nie ma luzów względem koła. Może wystarczy skasować luz na konusach. W każdym bądź razie im mniej jeździsz z takimi luzami tym lepiej dla roweru, szczególnie łożysk. A jak już zajmiesz się za kasację luzu na piaście, to zerknij do środka czy nie trzeba posmarować. Opisów, wraz z filmikami jest od groma w Internecie. Odnośnik do komentarza
Wooyek Opublikowano 9 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2016 Zdejmij koło i zobacz czy sama oś nie ma luzów względem koła. Kiepski pomysł, bo prawidłowo wyregulowana piasta z konusami (tzn. nie na sztywną oś i nie z łożyskami maszynowymi) musi mieć minimalny luz "poza rowerem". Po skręceniu śrubami/szybkozamykaczem konusy lekko się dociskają i dopiero wtedy luz powinien zniknąć. Po dokręceniu konusów tak, żeby nie było luzu przed dokręceniem, będą one skręcone zbyt mocno i koło nie będzie się swobodnie obracać (o bardzo przyspieszonym zużyciu łożysk nie wspominając). Jest z tym trochę zachodu, w dodatku wymaga kluczy do konusów, a w przypadku tylnej piasty, również do kasety/wolnobiegu. Biorąc to pod uwagę, oraz fakt że autor wątku nie odróżnia koła od opony ;) sugerowałbym raczej skorzystanie z pomocy serwisu rowerowego. Odnośnik do komentarza
MaTT Opublikowano 9 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2016 Kole, czy oponie? Złap ręką za koło i szarpnij na boki, patrząc co się rusza, a nie powinno. Zerknij na śruby mocujące oś do ramy, czy są dokręcone (ślady zarysowań na ramie mogą świadczyć, że nie). Zdejmij koło i zobacz czy sama oś nie ma luzów względem koła. Może wystarczy skasować luz na konusach. W każdym bądź razie im mniej jeździsz z takimi luzami tym lepiej dla roweru, szczególnie łożysk. A jak już zajmiesz się za kasację luzu na piaście, to zerknij do środka czy nie trzeba posmarować. Opisów, wraz z filmikami jest od groma w Internecie. Luz jest jak lapie opone z felgą czyli całe kolo minimalne ale jest, wydaje sie jak by sama piasta miala luzy rower byl serwisowany bylo to juz robione jezdzil dobrze ostatatnio jezdze dosc duzo i po roznych terenach, ale prawdoodobnie po prostu musze wyczyscic sama piaste i wymienic łozyska nie widze innej opcji. Nie bede dokrecac na konusach bo sie na tym nie znam chcialem sie tylko dowiedziec czym to jest spowodowane czy to od jazdy sie moze samo poluzowac w jakis sposob ? o łozyska sie nie przejmuje bo i tak bedą wymieniane ale czy moge jezdzic i czy nie peknie mi piasta na takich minimalnych luzach. Odnośnik do komentarza
Wooyek Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Luz jest jak lapie opone z felgą czyli całe kolo minimalne ale jest, wydaje sie jak by sama piasta miala luzy rower byl serwisowany bylo to juz robione jezdzil dobrze ostatatnio jezdze dosc duzo i po roznych terenach, ale prawdoodobnie po prostu musze wyczyscic sama piaste i wymienic łozyska nie widze innej opcji. Nie bede dokrecac na konusach bo sie na tym nie znam chcialem sie tylko dowiedziec czym to jest spowodowane czy to od jazdy sie moze samo poluzowac w jakis sposob ? o łozyska sie nie przejmuje bo i tak bedą wymieniane ale czy moge jezdzic i czy nie peknie mi piasta na takich minimalnych luzach. Musisz wiedzieć, że są dwa rodzaje piast: 1. Na "łożyskach maszynowych" - takich standardowych, przemysłowych, które kupujesz w sklepie z łożyskami za kilka złotych. => Jazda z luzami skończy się co najwyżej totalnym zajechaniem łożysk, które i tak w całości wymienisz. 2. Na "łożyskach kulkowych" - regulowanych konusami ("maszynowe" też są kulkowe, no ale takie nazewnictwo już się przyjęło...) => Wymienić można w nich kulki i konusy, ale bieżnie w korpusie piasty są niewymienne, a jazda z luzami może doprowadzić do ich zniszczenia i konieczności wymiany piasty. Więc na wszelki wypadek podrzuć rower do serwisu ;) Odnośnik do komentarza
MaciejRutecki Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Kiepski pomysł, bo prawidłowo wyregulowana piasta z konusami (tzn. nie na sztywną oś i nie z łożyskami maszynowymi) musi mieć minimalny luz "poza rowerem". Po skręceniu śrubami/szybkozamykaczem konusy lekko się dociskają i dopiero wtedy luz powinien zniknąć. [...] A prawda, drobny luz musi być. Ale autorowi jednak polecam wizytę w ulubionym serwisie. Koszt nie będzie duży (chyba że piasta się sypie i będzie do wymiany). Odnośnik do komentarza
MaTT Opublikowano 13 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 A prawda, drobny luz musi być. Ale autorowi jednak polecam wizytę w ulubionym serwisie. Koszt nie będzie duży (chyba że piasta się sypie i będzie do wymiany). pół roku temu wymienilem na nową.. bo ta od nowosci pekła.. i co znowu kolejna do wymiany? bez jaj panowie ;) Odnośnik do komentarza
Wooyek Opublikowano 13 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 pół roku temu wymienilem na nową.. bo ta od nowosci pekła.. i co znowu kolejna do wymiany? bez jaj panowie ;) A co to za piasta? Może do Twojej jazdy potrzebujesz czegoś porządniejszego? ;) Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się