Skocz do zawartości

stosunek jakości do ceny i kilka podstawowych pytań (1000 - 2000 zł)


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

Szukam roweru cross/ fittnes. Początkowo myślałem o wydaniu kwoty 1000 zł, teraz myślę o większych kwotach (1500-2000) ze względu na wczytanie się w temat rowerowy.

Styl jazdy:

Zazwyczaj będę jeździł na krótkie trasy 3-6 km do sklepu najczęściej po pracy, zdarzą się wyjazdy nad zalew, jeśli wkręcę się to wiadomo może być kilka dni pod rząd w zależności od czasu i kondycji (10 km łącznie z powrotem do domu) droga nad zalew różna wyboista ale dawałem sobie jakoś radę na starym składaku.  W przyszłości jeśli sprzęt by dawał radę zamierzałbym raz dwa razy do roku gdzieś dalej pojechać ( do babciów - 40 km). Rozumiem że trzeba prawidłowo dbać o rower, konserwować, sprawdzać łańcuch, osprzęt, oczyszczać, nie krzyżować łańcucha.

Moje wymagania co do roweru:

- Rama aluminiowa,

- widelec sztywny (nie wiem czy aluminowy, nie chce serwisować taniego amorka wolę sztywniaka nawet stalowego),

- waga (tu mam dylemat wiem że czym mniej tym lepiej więc 13 kg <= x, myślę również o przednim jednorzędzie (z powodu wygody, odpadają linki, przednia przerzutka, jedna manetka mniej i nie ma motania się),

- kaseta!, (serwisowanie lepsze)

- hamulce v - brake (jakoś jestem sceptycznie nastawiony na tarcze, źle mi się kojarzą),

- osprzęt (tu mam dylemat w najtańszych rozwiązaniach są tourneye podejrzewam że wypadałoby mieć chociaż Acere albo lepiej grupe Alivio),

- wygodna pozycja (chyba bardziej wyprostowana, nie jestem kolarzem), przyjaźniejsza rama do wsiadania (kiedyś jeździłem damką :D 170 cm wzrostu)

Jakie miałem początkowo rowery na oku:

A. Decathlon: riverside 120 b'twin - (800zł) - kusi mnie z podowu ramy (fajnie schodzi w dół) jednorzęd z przodu, kaseta, wadą jest waga: 15kg (stalowa rama) Link: https://www.decathlon.pl/rower-trekkingowy-riverside120-id_8405304.html

B. Cross Kands STV 700 (800zł) - waga 13,5, natomiast osprzęt wiadomo.. LInk: https://allegro.pl/oferta/rower-28-szybki-cross-kands-stv-700-lekki-alu-2018-7376749490

C. Lazaro Aero V2 (1150zł) - waga, osprzęt lepszy bo Acery, Link: https://allegro.pl/oferta/nowosc-szosowy-lazaro-aero-v2-acera-kaseta-19sel-8078783974

D. i inne typu urban mistral Rometa ale stwierdziłem że nie będzie za wygodny (poziom siodełko- kierownica).

Moje pytania:

1. czy na jednorzędzie z przodu łańcuch bardziej się nie kosi?

2. na jaki osprzęt zwrócić uwagę w tym przedziale cenowym?

3. Jeśli ktoś jest z lubelszczyzny lub ma w kupowaniu roweru doświadczenie to gdzie mam szukać pod moje wymagania zbliżonego układu?

4. Jakie marki szukać, jakie ramy wybierać?, na co zwrócić uwagę pod takim kontem.

Wiem że pewnie są pobliskie artykuły czy linki modelów dlatego jeśli coś macie to proszę podrzucać mi linki odnośnie modeli ale bardziej proiłbym o opinię i o pomoc.

Odnośnik do komentarza

Ogólnie dobrze kombinujesz. Wagą roweru bym się za bardzo nie przejmował chyba że przewidujesz jazdę w górach albo wnoszenie gdzieś roweru. Przy jeździe na prostej waga nie ma większego znaczenia. Z propozycji które wybrałeś najbardziej sensownie wygląda Lazaro. Decathlon i Kands mają jak dla mnie za słaby osprzęt. 

Nawiasem mówiąc to że założyłeś że ma być sztywny widelec i hamulce v-brake ogranicza dość mocno wybór głównie do rowerów typu fitness przeznaczonych raczej do szybkiej jazdy po asfalcie niż po drogach polnych. Wśród bardziej znanych marek znajdziesz takie propozycje jak : https://www.goride.pl/rowery/merida-speeder-100-2019-odbior-osobisty albo https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-crossowe/rowery-fitness/fx/fx-2/p/17455/ . Z tym że stosunek jakości do ceny będzie w przypadku tych marek taki sobie.

Odnośnik do komentarza

Dziękuję pepe, wnioskuje po twojej wypowiedzi że do jazdy po "polnych drogach" może być amortyzator i hamulce tarczowe. Po prostu z opinii "internetów" wywnioskowałem że w niskim przedziale cenowym nie opłaca się zakładać amora a potem mieć z nim problem (no i waga) i serwisem tak samo z hamulcem tarczowym. Proszę o opinie. Tez myślałem ze stalowa rama możne mniej przenosić hałas na polnej drodze. 

Odnośnik do komentarza

Raczej chodzi o to, że większość fitnessów jest robiona tak, że to szosy z prostą kierownicą. Na te "polne drogi" przydałaby się szersze opony i napęd chociaż trekingowy, a nie typowo szosowy. Ja jeżdżę Giantem Escape, który jest takim crossem ze sztywnym widelcem. Na polnych drogach daje radę (napęd trekingowy). Jednakże Giant za te pieniądze to tylko Tourney.

Odnośnik do komentarza
57 minut temu, Dzalmen napisał:

Po prostu z opinii "internetów" wywnioskowałem że w niskim przedziale cenowym nie opłaca się zakładać amora a potem mieć z nim problem (no i waga) i serwisem tak samo z hamulcem tarczowym.

To może nie jest do końca tak. Tanie amortyzatory są słabe, ale serwisu nie wymagają. W moim rowerze wytrzymał dobrych kilka lat bez absolutnie żadnego serwisu. Przy jeździe po płaskim te 2 kg więcej też nie robią większej różnicy. Tak więc jeżeli masz robić przebiegi po kilka km dziennie, to ten tani amortyzator ani ci nie pomoże ani nie zaszkodzi. A jest tak, że większość sprzedawanych crossów ma jednak ten amortyzator zamontowany.

Z hamulcami tarczowymi też nie ma tragedii. Faktem jest że dużo łatwiej jest zatłuścić klocki niż w v-breakach. Jeżeli jednak będziesz z tym uważał, to też nie jest wymagany bardzo częsty serwis. Oczywiście jeżeli nie trafisz na jakiś felerny egzemplarz np. z cieknącymi tłoczkami.

Krótko mówiąc, do Twojego stylu jazdy nie wymagałbym, żeby koniecznie był sztywny widelec i hamulce v-brake. Gdy pominiesz te założenia, będziesz miał większy wybór.

13 minut temu, Dzalmen napisał:

W jednym sklepie u siebie widziałem takiego gianta escape (ciemnoniebieski), właśnie nie bardzo wiem jaki to ma być napęd i czym się ma charakteryzować. 

Chodzi o to, że jeżeli chcesz mieć bardziej uniwersalny rower z większym zakresem przełożeń, również do jazdy w terenie, lepszy będzie napęd cross, czyli grupy mtb : Tourney, Accera, Alivio, Deore w połączeniu z korbami 48/38/28 (czasami 48/36/26). Większość rowerów cross takie ma. 

Napęd szosowy to grupy : Claris, Sora, itp., z korbami 50/34 (brak miękkich przełożeń),  takie grupy są montowane często w rowerach fitness (choć nie zawsze),

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...