Gość Tarpon Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Witam, Po kilku latach zostałem zmuszony do zmiany roweru. Chciałbym pozostać przy rowerze crossowym. Po wizytach w sklepach rowerowych rozważam zakup z pomiędzy następujących rowerów: - Unibike Viper GTS (rok 2018) - http://www.unibike.pl/unibike2018/viperdiscgts.html - Cube Nature Pro (2019) - https://cube.pl/2019/rowery/trekking/tour/nature/cube-nature-pro-blacknred-2019/ - Specialized Crosstrail (2019) - https://sprint-rowery.pl/rower-crossowy-specialized-crosstrail-hydraulic-disc-2019 Najtańszy jest Spec (2600), Viper po przecenie to 2649, zaś Cube 2759 zł. Proszę o poradę, który z nich jest najlepszym wyborem. Jeśli widzielibyście jeszcze jakąś inną opcję, to proszę o wskazanie - cena do 2800 zł. Z góry dziękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza
Gość MaciekKw Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2019 To ja chciałem się podpiąć pod pytanie, przy czym dodając kilka innych opcji (cena do ok. 3k po uwzględnieniu rabatów z tytułu wyprzedaży 2018 rocznika): * Merida Crossway 500 - pojedyncze sztuki za 3,0 - 3,1k -> z tego co rozumiem to dość dobra tylnia przerzutka (niski profil), więc najbardziej na ten moment mi się podoba * Kross Evado 6.0 - już od 2,5k. Dodatkowo czy opłaca się dopłacić 300 zł (do 2,8k) do modelu 7.0? Osprzęt Shimano Decore, ale przerzutka niestety T6000 (bez sprzęgła), * Kelly's Phanatic 50 - od 2,8k. Trudno jest mi ocenić czy różni się jakoś od Kross Evado 7.0... * Author Airline - dostępny od 3,0k, natomiast nie podoba mi się to, że nawet na stronie producenta opis specyfikacji jest słaby. Przerzutki Simano Deore, ale czy ze sprzęgłem? /wersja M6000 czy T6000, czy inna?/ * wspomniany już wyżej Unibike Viper Disc GTS, od 2,7k * czy jednak B’Twin Riverside 920 (3k bez wyprzedaży) - nie potrafię ocenić jakości osprzętu w stosunku do Shimano. Wiem, że rower polecany w opisie rowerów do 3k, ale trzy rowery z tych powyżej występowały w kategorii rowerów do 4k patrząc na ceny nominalne. Będę wdzięczny za próbę ustawienia powyższych w kolejności, bo dostępność modeli z 2018 r. jest mocno ograniczona, i może nie być już mojego rozmiaru dla pierwszego wyboru. Odnośnik do komentarza
thalcave Opublikowano 29 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2019 Siedziałeś na tych rowerach? Nie ma czegoś takiego jak najlepszy rower np. crossowy do ceny 3000PLN. Inaczej po prostu byłby temat 'Rowery crossowe' za 2000PLN: za 3000PLN: itd. Najważniejszy jest feeling roweru. Jak się na nim czujesz, czy Ci się podoba. I tak, jasne, że wszystko można dopasować wymieniając kierownice, siodełko, sztyce, itd. Ale w rowerach do jakieś kwoty się tego nie robi. Czemu? Bo to nie ma sensu. Takie zabiegi robi się w rowerach za 5000PLN+ kiedy wybierasz rower ze względu na jego ramę, konstrukcję, technologie i bierzesz pod uwagę wydania często nie małej kwoty na poprawki roweru aby to był rower dopasowany do Ciebie. W tańszych konstrukcjach raczej podrzodzi się do tego w sposób "Nie pasuje mi Kross, sprawdzę Kellysa albo Unibike'a albo Treka". Tak więc usiądź na rower, przejedź się i potem wybieraj z tych, na których czułeś się najlepiej. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 29 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2019 Sprzęgło w tylnej przerzutce służy napinaniu łańcucha podczas agresywnej jazdy w terenie. Ponieważ rower crossowy/trekkingowy do takiej jazdy się nie nadaje i nie ma odpowiedniego amortyzatora do jazdy terenowej, taka przerzutka nie jest z nim potrzebna. Jeśli chodzi jazdę w terenie, to takie rowery nadają się tylko do rekreacyjnej jazdy po nim. Więc jeśli kto chce mieć rower na wszystkie nawierzchnie to powinien kupić rower mtb, który ma ramę, która może być bardziej katowana i ma amor przeznaczony do jazdy terenowej. Cross/trekking to rower do jazdy 95% po asfalcie i zjechania okazjonalnie w lekki teren. Nie ma potrzeby żeby posiadał osprzęt wyższy niż Deore. Ale też dobrze żeby nie miał osprzętu niższego niż Alivio. Te atrapy amorków takie jak Suntour NEX czy NVX to śmiech na sali. W zasadzie nie służą do niczego poza ozdobą. Poza tym jednym z nielicznych powodów dla których wybrałbym rower crossowy jest potrójna korba trekkingowa, np. 48/38/28. Bo pozwala rozwijać duże prędkości na asfalcie i nadaje się też na ciężkie podjazdy. Jedyne przyzwoite rowery wymienione w tym wątku to Merida Crossway 500 i Author Airline. W podobnej cenie jest jeszcze bardzo dobry Radon Scart 7.0 Reszta to chłamy na mojej skali jakości. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się