Aras Opublikowano 23 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 Czym sie kierowac przy zakupie amortyzatora Tylnego ( Dampera ) Wiem juz ze dlugosc montazowa jest wazna Dodam ze jezdze czesto po nierownych drogach przydal by sie jakis nie za sztywny Jakie polecacie ?? Odnośnik do komentarza
Marek Opublikowano 23 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 sztywność w każdym damperze jest regulowana - w powietrznym ciśnieniem, w mechanicznym wstępnym napięciem sprężyny. Pytanie jak chcesz wykorzystywać zawieszenie. Czy damper ma minimalizować drgania przenoszone z drogi na twoje.. siedzenie :) czy spełniać swoją podstawową funkcję czyli dbać o przyczepność. Producentów jest kilku. Wśród najpopularniejszych znajdziesz foxa, rock shoxa, marzocchi, xfusion czy dt swiss. Wybierałbym z dwóch pierwszych. Może napisz więcej co to za rower, i co znaczy "nierówna droga" bo droga drodze nierówna :D Odnośnik do komentarza
Aras Opublikowano 23 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 Rower Kross na amortyzowanej ramie piszac nie rowna mialem na mysli polne czy lesne drogi co do amortyzatora dampera chcialbym zeby tlumil choc czesc tych nierownosci Odnośnik do komentarza
Marek Opublikowano 23 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 Masz na myśli któregoś fulla od Krossa? zakładam, że nie chodzi Moona, ale raczej o serię Earth. Trudno mi jednak wywnioskować czy nie chodzi może o jakiś jeszcze inny model. Im więcej informacji przekażesz, tym łatwiej będzie odpowiedzieć na twoje pytanie :( Czy masz w rowerze damper? Jeśli tak to jaki? Być może wystarczy go ustawić do twojej wagi i po problemie? Odnośnik do komentarza
Aras Opublikowano 23 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 teraz mam krossa montane nie jest to nie wiadomo co ale chce go zrobic a co do dampera to nie mam z tulu zadnego amortyzatora chce kupic jakis i nie wiem jaki chodzi mi o cos nie zbyt drogiego a w miare taki zeby byl miekki cos w tym stulu Odnośnik do komentarza
Marek Opublikowano 23 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 nie kojarzę montany od Krossa, być może chodzi ci o firmę Cross - może jakiś link wrzuć. To dwóch różnych producentów. Nie bardzo rozumiem "nie mam z tyłu żadnego amortyzatora" czyli rower jest w ogóle niesprawny, bo stary amortyzator został wymontowany? Podstawowowa sprawa to długość montażowa dampera, czyli odległość pomiędzy osiami otworów, w które montuje się sworznie. Zmierz ją i dopiero wówczas można szukać dampera. Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 23 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 Chodzi Ci o coś tego typu? Odnośnik do komentarza
Aras Opublikowano 23 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 o cos o o takiego mi chodzi a dlugosc montazowa juz znam, a co do dampera to nie bylo jak dostalem rower czy wiecie moze o co chodzi w oznaczeniu np 750 lbs na amortyzatorze damperze pozatym rower jest w bardzo dobrym stanie jak i sam naped caly jest w bardzo dobrym stanie Odnośnik do komentarza
Marek Opublikowano 23 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 750 lbs, to maksymalne obciązenie w funtach, ale to tutaj to 350 kg! Jakby baaardzo dużo. Co do samego dampera, nie montowałbym w tym rowerze niczego drogiego, poszukaj damperów o właściwej długości w ofercie xfusion czy DT swiss, są raczej rańsze niż RS czy Fox np http://www.bikecs.com/Kategorie/CZESCI/Amortyzatory Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 23 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 Po pytaniu o 750 lbs wnioskuję, że kolega szuka raczej czegoś takiego: Czyli uginacza, a nie dampera. Nie wiem czy opłaca się wkładać do takiego roweru coś od DT Swissa, bo to podniesie wartość roweru o 100%. Odnośnik do komentarza
Marek Opublikowano 23 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 Czyli uginacza, a nie dampera. Nie wiem czy opłaca się wkładać do takiego roweru coś od DT Swissa, bo to podniesie wartość roweru o 100%. No to samo miałem na myśli, ale nie chciałem wprost :D dobrze by było gdyby kolega określił pułap cenowy w którym może się obracać. Powiem szczerze, że nie wychodziłbym ponad 100 zł, co może oznaczać albo marnej jakości amor NO NAME, albo jakąś używkę. Odnośnik do komentarza
Aras Opublikowano 23 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 co kupic nie chodzi mi zeby rower byl wart niewiadomo ile tylko cos odpowiedniego to takiego roweru Co do ceny to tak do 200 zl Odnośnik do komentarza
Marek Opublikowano 23 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 popatrz na te http://allegro.pl/czesci-amortyzatory-16686?buyNew=1&offerTypeBuyNow=1&order=qd&a_enum%5B316%5D%5B10%5D=10 Swoją drogą nie wydałbym na damper do tego roweru 200 zł, max może 50. Gra nie warta świeczki, nie ma co inwestować w coś, co nie jest rozwojowe. Z punktu widzenia jakości jazdy i sterowności znacznie ważniejszy jest widelec, ale w przypadku twojego roweru również nie ma sensu inwestować w nierozwojową ramę. Tym bardziej nie warto w zawieszenie tylne. Powiedzmy 50 zł żeby można było rowerka uzywać. Odnośnik do komentarza
Aras Opublikowano 24 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 Nierozwojowa rame co masz na mysli ? Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 24 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 Tego typu rowery nie nadają się do żadnej poważnej jazdy w terenie. To miejskie bujacze do rekreacyjnej jazdy. Taka rama przy mocniejszym traktowaniu momentalnie złamie Ci się w pół. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się