Skocz do zawartości

Który z nich byście wybrali ?


Rekomendowane odpowiedzi

A ile masz wzrostu? i czy będziesz jeździł po pagórach?

Wzrost jest potrzebny do ramy a pagóry celują w nexusa 8, brak w Nexusa 7.

Foltę skreślam od razu chyba że masz mało kasy, Art Noveau ma Nexusa 8 ale kilka części nie nazwanych (np amortyzowany widelec noname), Trans jest najlepiej "ponazywany" (w sensie idzie rozpoznać jakiej klasy to osprzęt i producent się tego nie wstydzi), części są bardzo zrównoważone - ogólnie gdybym miał wskazać cokolwiek bez wnikania w szczegóły to Transa 6 - a dlaczego? bo tak ? widzi i czuje moje ucho ...

Poza tym dlaczego z planetarką? - wyjaśnij - być może Twój kaprys wyboru TYCH 3 konkretnych rowerów nie jest właściwy - dlaczego? bo najprościej odpowiada na konkretne pytania a obszerne wyjaśnienia rodzą kolejne objaśnienia które rodzą ... i nic  z nich nie wynika dla laika "krótko  i wprost".

 

Odnośnik do komentarza

Wzrost 185 , teren płaski (górki bardzo rzadko, bo to Żuławy), chciałem jakiś miejski bo ostatnio miałem górala, (Giant Chicago, zabytek już...) i nie chce już zgiętej pozycji, podobają mi się także trekkingi. Planetarka  dlatego że nigdy takiego nie miałem , nawet jak miałem kasetę to i tak bardzo rzadko zmieniałem biegi, wymyśliłem sobie że chcę rower z "automatem" oraz pełną osłoną łańcucha i wyprostowaną pozycją, obowiązkowo dynamo w piaście.Jesteś drugą osobą która wskazuje Transa. Co ciekawe napisałem do jakiegoś sprzedawcy odnośnie Rometa Art 8, ten stwierdził że już sprzedał, ale może mi zaproponować Transa w nieco tylko większej cenie, bo rzekomo ten model to klasa wyżej niż Romet, a w ogóle Romet to "chińszczyzna". Dlaczego nie Folta ? akurat wizualnie podoba mi się najbardziej...Może zapodacie inne modele w cenie ok. 2000zł, z :"automatem" dynamem w piaście, pełną osłoną łańcucha niekoniecznie z amortyzatorem, ale z według Was możliwie najlepszymi "znanymi ?" częściami w tej cenie. Nie przeszkadza mi rower z 2017 czy  2016 r. ma być nowy i z tym co napisałem. Ach bo zapomniałem "automat" koniecznie minimum 7 biegów.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Trochę teorii - marzyłem o Rohloffie, licytowałem Alfajna 11 a skończyłem na Nexusie 8 premium na łożyskach stożkowych wciśniete w swoje koło i w swój rower - niestety dla Ciebie takie marzenia kosztują. Pozostaje Nexus 7 lub 8 który w dobrze dobranym rowerze "zaczyna" pokazywać pazurki. Planetarki to inna równoległa do klasycznych przerzutek filozofia "machania biegami" - moja to manetki, innych to obrotowa rączka - każdy z nich ma swoje wady i zalety.

Nexus 7 to minimum - ma równo rozłożone biegi co ok. 15%, co w praktyce wnosi równomierne narastanie prędkości, Nexus 8 to w zasadzie 7 ale  z dołożonym tzw. babcinym biegiem (można wolniutko ale szybko kręcąc pedałami podjechać pod każdą niemal górkę). Nexus 8 wersja tzw. premium to najwyższa półka z tzw. niższej klasy planetarek - goła kosztuje ok. 600 zł z manetkami - zaleta Premium są najniższe (spośród budżetowych planetarek) opory toczenia ALE jest to planetarka NAJRZADZIEJ spotykana w rowerach - takie coś wplata sie w zasadzie samemu bo znaleźć w rowerach gotowych trudno. Nieco niżej jest standardowa Nexus 8 z hamulcem torpedo (w pedałach) - ogólnie nie lubię bo czuć opór w stosunku do 8 premium - no ale wedle zasady - jak się nie ma co się lubi ...

Znając z grubsza powyższe należy szukać 7, 8 standard lub 8 premium (mówię o rowerach nowych do 2000 zł lub "przechodzonych" z wyższych półek - ale wtedy można wyrwać nawet Alfine 11).

Pierwsze przy wyborze to wzrost - 185 to w trekingu rama między 22-23 -  moim zdaniem wybrać lepiej mniejsza - mniej leżysz a bardziej "stoisz" na rowerze - tak chcesz tak lubisz. Potem jest kasa - nowy trans to ok. 2200-2500 zł.

Sprawa nieco drugorzędna - zależy jak się czujesz "męsko" jadąc na tzw. damce - w mieście jest łatwa bo nie trzeba przekładać nóg nad ramą co jest bardzo wygodne, ale niektórym "samcom" przeszkadza wizerunek faceta jadącego na "babskim" rowerze - zakładam że jesteś samcem ...

Będę wskazywał coś w rozmiarach ram 21-23 - nie tylko trekingi:

Jak masz do wydania ok. 2000 zł to celowałbym używane z fakturą z nieco wyższej półki np.
https://allegro.pl/oferta/bdb-rabeneick-alfine-8-roz-21-5cali-7892904499 - bardzo zrównoważony
https://allegro.pl/oferta/rower-urban-53cm-21cali-nexus-8-hydraulika-7887364477 rozmiar ciut za mały ale mój faworyt

https://allegro.pl/oferta/rower-urban-velo-de-ville-l400-alfine-8-tapered-7867422336 - fajny ale bez faktury


i ostatni z kategorri fajny ale ... magura szczekowa - mocna rzecz ale serwis ...trudny ... rower fajny:
https://allegro.pl/oferta/jak-nowy-trekking-alfine-11-roz-22cali-2017-7897690886

Odnośnik do komentarza

Gdyby,m sam miał wybierać to bez wątpienia postawiłbym na Kross Trans 6.0  z racji bardzo dobrego stosunku osprzętu do ceny całego roweru. Polecam się do niego przymierzyć, odbyć jazdę próbną i dopiero wtedy podjąć decyzję. Cenowo w jakim przedziale chcesz się zmieścić z zakupem?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...