Skocz do zawartości

Opony miejskie do Cube Attention 2017


Rekomendowane odpowiedzi

tl;dr: jakie opony do mtb cube attention z 2017, żeby nadać mu trochę więcej prędkości na asfalcie?

Cześć wszystkim! Na wstępie wielkie dzięki za to forum. Kilka dni spędzonych tutaj, morze przeczytanych porad i pierwotny pomysł na rower (na szczęście) totalnie ewoluował, ostatecznie padło na cube attention 17" 29". Jako, że moje trasy to raczej 60/40 asfalt/teren, chciałbym dobrać do niego bardziej miejskie opony (obecne to Schwalbe Smart Sam, Active, 2.25") . Poczytałem trochę i takie oto nazwy zostały na mojej liście (wszystko Schwalbe):

- Kojak

- BigApple

- Hurricane

- Furious Fred.

Co powinienem wybrać? Może jeszcze co innego niż na tej liście? Dodam, że nie jeżdżę wyczynowo, nie ścigam się, nie jestem fanem zawrotnych prędkości, chciałbym też zachować mtbowy charakter roweru, ale jednocześnie jeździć szybciej niż teraz ?

Dzięki, pozdrowienia

Odnośnik do komentarza

Zachowanie charakteru mtb roweru i opony miejskie, to się trochę wyklucza niestety. Albo terenowa albo miejska. Terenowa o małych oporach toczenia na twardej nawierzchni to będzie np. ten Furious Fred , ja kupiłem w tamtym roku podobne Thunder Burt https://allegro.pl/oferta/schwalbe-thunder-burt-evo-liteskin-29x2-25-opona-7559971817 . Na asfalcie też bardzo gładko się toczą, trzeba tylko pamiętać, że nie jest to opona typowo na na asfalt. Przede wszystkim na asfalcie dość szybko się zużyje, a tania nie jest. Najbardziej miejskie z tych które wymieniłeś są Big Apple.Tylko niestety ani oporów toczenia nie mają małych ani wagi. Kojaki to są wąskie opony do crossa/fitnessa, w mtb będą trochę dziwnie wyglądać, w żaden teren nawet lekki też nie wjedziesz. Już lepsze byłyby Marathon Supreme : https://www.rowerystylowe.pl/p-3281/schwalbe-marathon-supreme-28-x-20-50-622-zwijana Bardzo niskie opory toczenia, szerokość 2,0 , waga znośna. Z tym, że to też jest opona na asfalt, na jakieś łatwe leśne ścieżki wystarczy, ale nic więcej. No i cena taka sobie. Huriricane: nie bardzo jest sens, parametry ma podobne do Smart Samów.   

Tak że reasumując sensowne sa wg mnie takie opcje:

- nic nie zmieniasz, te Smart Samy sa całkiem dobrymi oponami do takiego mieszanego stylu jazdy (nie są to bynajmniej opony stricte terenowe)

- zmieniasz na szybsze opony mtb takie jak Furious Fred lub Thunder Burt, minusy to wysoka cena, mała odporność na przebicia,  do tego w przypadku jazdy na asfalcie szybko jest zużyjesz (jakieś 3-4 tys. km)

- zmieniasz na opony do roweru cross/trekking o szerokości 1.8 - 2.0 (np. Marathon Supreme), tracisz właściwości terenowe, ale za to zyskujesz na asfalcie,  minus to wysoka cena. Jeżeli chcesz zainwestować i ma być głównie asfalt, to chyba będzie najlepsza opcja

Odnośnik do komentarza

jajacek - taki był mój pierwotny pomysł, żeby zejść do 1,75-2,0, ale serwisant powiedział że po pierwsze nie odczuję żadnej różnicy, po drugie węższe niż 2.0 mogą zwyczajnie nie wejść i trzeba zmienić na typowe asfaltówki - polecił kojaki ale to jak kolega pisze do fitnessa, znalazłem w rozmiarze 1.35 - z ramą cube'a attention będzie wyglądać no komicznie.

Kwestia ciśnienia w oponach, tj. jakie powinno być? W weekend pompowałem do 3.2

Dzięki!

Odnośnik do komentarza

Chyba trzeba zmienić serwisanta. W Twoim rowerze są prawdopodobnie obręcze o szerokości wewnętrznej 19-20 mm. W takim przypadku będą pasować opony od około 35 mm  do 60 mm szerokości (opony trekingowe 28 cali lub mtb 29 cali), patrz tabelka na tej stronie : https://roweroweporady.pl/rozmiary-opon-rowerowych/

Zalecane ciśnienie dla Smart Sam 2,25 wynosi od 1,8 do 3,7 bara, możesz zawsze sprawdzić na stronie: https://www.schwalbe.com/en/offroad-reader/smart-sam.html . Tak jak napompowałeś, czyli 3.2 jest dość twardo, w sam raz na nawierzchnie typu: asfalt, ścieżki w lesie, itp. W bardziej nierówny teren można dać 2,0 - 2,5.

Wpływ ciśnienia w oponach na opory toczenia można zobaczyć w tabelce na tej stronie https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/schwalbe-thunder-burt-snakeskin-2015 , to jest akurat dla opony Thunder Burt 29x2,25 

Rolling Resistance Test Results (Speed: 29 kmh / 18 mph / 8 m/s, Load: 42.5 kg / 417 N)
Inner Tube Conti MTB 29 (225 gr butyl)
Rolling Resistance 55 psi / 3,8 Bar 18.5Watts
CRR: 0.00555
Rolling Resistance 45 psi / 3,1 Bar 19.3 Watts
CRR: 0.00579
Rolling Resistance 35 psi / 2,4 Bar 20.0 Watts
CRR: 0.00600
Rolling Resistance 25 psi / 1,7 Bar 22.3 Watts
CRR: 0.00668
Use the formula: RR (watts) = CRR * speed (m/s) * load (N) to calculate rolling resistance at a given speed and load
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...