czmikalmij Opublikowano 3 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2019 tl;dr: jakie opony do mtb cube attention z 2017, żeby nadać mu trochę więcej prędkości na asfalcie? Cześć wszystkim! Na wstępie wielkie dzięki za to forum. Kilka dni spędzonych tutaj, morze przeczytanych porad i pierwotny pomysł na rower (na szczęście) totalnie ewoluował, ostatecznie padło na cube attention 17" 29". Jako, że moje trasy to raczej 60/40 asfalt/teren, chciałbym dobrać do niego bardziej miejskie opony (obecne to Schwalbe Smart Sam, Active, 2.25") . Poczytałem trochę i takie oto nazwy zostały na mojej liście (wszystko Schwalbe): - Kojak - BigApple - Hurricane - Furious Fred. Co powinienem wybrać? Może jeszcze co innego niż na tej liście? Dodam, że nie jeżdżę wyczynowo, nie ścigam się, nie jestem fanem zawrotnych prędkości, chciałbym też zachować mtbowy charakter roweru, ale jednocześnie jeździć szybciej niż teraz ? Dzięki, pozdrowienia Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 3 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2019 Zachowanie charakteru mtb roweru i opony miejskie, to się trochę wyklucza niestety. Albo terenowa albo miejska. Terenowa o małych oporach toczenia na twardej nawierzchni to będzie np. ten Furious Fred , ja kupiłem w tamtym roku podobne Thunder Burt : https://allegro.pl/oferta/schwalbe-thunder-burt-evo-liteskin-29x2-25-opona-7559971817 . Na asfalcie też bardzo gładko się toczą, trzeba tylko pamiętać, że nie jest to opona typowo na na asfalt. Przede wszystkim na asfalcie dość szybko się zużyje, a tania nie jest. Najbardziej miejskie z tych które wymieniłeś są Big Apple.Tylko niestety ani oporów toczenia nie mają małych ani wagi. Kojaki to są wąskie opony do crossa/fitnessa, w mtb będą trochę dziwnie wyglądać, w żaden teren nawet lekki też nie wjedziesz. Już lepsze byłyby Marathon Supreme : https://www.rowerystylowe.pl/p-3281/schwalbe-marathon-supreme-28-x-20-50-622-zwijana Bardzo niskie opory toczenia, szerokość 2,0 , waga znośna. Z tym, że to też jest opona na asfalt, na jakieś łatwe leśne ścieżki wystarczy, ale nic więcej. No i cena taka sobie. Huriricane: nie bardzo jest sens, parametry ma podobne do Smart Samów. Tak że reasumując sensowne sa wg mnie takie opcje: - nic nie zmieniasz, te Smart Samy sa całkiem dobrymi oponami do takiego mieszanego stylu jazdy (nie są to bynajmniej opony stricte terenowe) - zmieniasz na szybsze opony mtb takie jak Furious Fred lub Thunder Burt, minusy to wysoka cena, mała odporność na przebicia, do tego w przypadku jazdy na asfalcie szybko jest zużyjesz (jakieś 3-4 tys. km) - zmieniasz na opony do roweru cross/trekking o szerokości 1.8 - 2.0 (np. Marathon Supreme), tracisz właściwości terenowe, ale za to zyskujesz na asfalcie, minus to wysoka cena. Jeżeli chcesz zainwestować i ma być głównie asfalt, to chyba będzie najlepsza opcja Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 5 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2019 IMO Schwalbe SmartSam nic nie brakuje. Potrafiłem się na nich w rozmiarze 700x42 rozpędzić na trekkingu do 50 km/h na prostej. Kwestia ciśnienia w oponach. Może zmień na węższe? 1,75-1,8 to najbardziej uniwersalna szerokość do wszystkiego. Odnośnik do komentarza
czmikalmij Opublikowano 5 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2019 jajacek - taki był mój pierwotny pomysł, żeby zejść do 1,75-2,0, ale serwisant powiedział że po pierwsze nie odczuję żadnej różnicy, po drugie węższe niż 2.0 mogą zwyczajnie nie wejść i trzeba zmienić na typowe asfaltówki - polecił kojaki ale to jak kolega pisze do fitnessa, znalazłem w rozmiarze 1.35 - z ramą cube'a attention będzie wyglądać no komicznie. Kwestia ciśnienia w oponach, tj. jakie powinno być? W weekend pompowałem do 3.2 Dzięki! Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 5 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2019 Chyba trzeba zmienić serwisanta. W Twoim rowerze są prawdopodobnie obręcze o szerokości wewnętrznej 19-20 mm. W takim przypadku będą pasować opony od około 35 mm do 60 mm szerokości (opony trekingowe 28 cali lub mtb 29 cali), patrz tabelka na tej stronie : https://roweroweporady.pl/rozmiary-opon-rowerowych/ Zalecane ciśnienie dla Smart Sam 2,25 wynosi od 1,8 do 3,7 bara, możesz zawsze sprawdzić na stronie: https://www.schwalbe.com/en/offroad-reader/smart-sam.html . Tak jak napompowałeś, czyli 3.2 jest dość twardo, w sam raz na nawierzchnie typu: asfalt, ścieżki w lesie, itp. W bardziej nierówny teren można dać 2,0 - 2,5. Wpływ ciśnienia w oponach na opory toczenia można zobaczyć w tabelce na tej stronie https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/schwalbe-thunder-burt-snakeskin-2015 , to jest akurat dla opony Thunder Burt 29x2,25 Rolling Resistance Test Results (Speed: 29 kmh / 18 mph / 8 m/s, Load: 42.5 kg / 417 N) Inner Tube Conti MTB 29 (225 gr butyl) Rolling Resistance 55 psi / 3,8 Bar 18.5Watts CRR: 0.00555 Rolling Resistance 45 psi / 3,1 Bar 19.3 Watts CRR: 0.00579 Rolling Resistance 35 psi / 2,4 Bar 20.0 Watts CRR: 0.00600 Rolling Resistance 25 psi / 1,7 Bar 22.3 Watts CRR: 0.00668 Use the formula: RR (watts) = CRR * speed (m/s) * load (N) to calculate rolling resistance at a given speed and load Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 5 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2019 Testowałem w swoim rowerze mtb opony 700x35 i nie było problemu. Ciśnienie dobiera się do warunków jazdy. Do jazdy po szosie proponuję regułę Franka Berto. Do terenu stosuje się bardzo niskie ciśnienia. Uwaga, tabelka jest na JEDNO koło:https://janheine.wordpress.com/2016/03/09/tire-pressure-take-home/ Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się