rock85 Opublikowano 9 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2016 Witam Dzisiaj byłem na małym wypadzie rowerowym wracając czułem straszny opór w tylnim kole. Jak wróciłem do domu sprawdziłem o co chodzi, otóż hamulec się "rozregulował" i tarł o tarcze. Wziąłem się do naprawy poluzowałem śruby mocujące nacisnąłem kilka razy klamkę hamulca po czym na wciśniętej klamce zakręciłem spowrotem hamulec. Nic to nie pomogło. Zacząłem grzebać przy śrubach które odpowiadają za "bloczki" do hamowania i tutaj był zonk bo chyba spieprzyłem to totalnie. Hamulec dalej trze a klamka jest całkowicie luźna. Serwisowania uczę się dopiero więc może ktoś pomoże co dalej robić? Odnośnik do komentarza
LeserGD Opublikowano 9 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2016 Jaki masz model hamulców? Odnośnik do komentarza
rock85 Opublikowano 9 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2016 Shimano BR-M395 Disc 180/F and 160/Rmm SM-RT20 CL Roto skopiowałem z danych technicznych. Odnośnik do komentarza
kaktus Opublikowano 11 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 Przede wszystkim to "rozregulowanie" może być po prostu uszkodzeniem. No, chyba że uderzyłeś w jakiś kamień i solidnie wygiąłeś tarczę. Jeśli hamulec jest uszkodzony - wymień, nie warto tego serwisować. Ten model jest ok, aż się nie zepsuje, co zdarza się niestety często. Jeśli nie jest uszkodzony, to... Dokręć śruby, a całość dokładnie(!) wyczyść alkoholem izopropylowym, jeśli klamka jest miękks wnioskują, że "uciekł" olej - musisz wymienić klocki, ale najpierw zalej hamulce nowym olejem i odpowietrz. Jeśli chodzi o tarcie, które czujesz podczas jazdy - jesteś pewien, że nie zacisnąłeś hamulca gdy między klockami nie było tarczy? ciężko mi sobie wyobrazić aż tak ocierającą tarczę (pod warunkiem, że jest prosta) że przeszkadza w jeździe (no, poza wkurzającym dźwięczeniem) jeśli chodzi o regulacją - Twój sposób jest dobry tylko przy idealnie prostych tarczach, co zdarza się nieczęsto. im większa tarcza tym większy problem - u mnie przy 203mm wyregulować tak się już po prostu nie da. Odkręć delikatnie zacisk, zakręć kołem i ustaw tak, żebyś widział prześwit z każdej strony tarczy ;) ps. ja rozumiem, że uczysz się serwisować, ale.. odkręcanie wszystkiego co się da to nie najlepszy pomysł ;) najpierw poczytaj, poszukaj schemat - zrozum jak i dlaczego działa, gdzie co jest - oszczędzisz sobie czasu i pieniędzy :) Odnośnik do komentarza
rock85 Opublikowano 13 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2016 Ma przyjść kolega który zna się tych sprawach więc mam nadzieje, że się dużo nauczę. Co do tarcz wyglądają mi na proste ale wygląd a rzeczywistość to dwie różne rzeczy .Zanim zacząłem się bawić pooglądałem dużo filmików na you tube i skorzystałem z książki Leonarda Zenna pt. Sztuka serwisowania roweru górskiego. Zobaczymy co powie kolega. Odnośnik do komentarza
rock85 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2016 Zapowietrzyłem już naprawione Odnośnik do komentarza
Toma Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 a propos książki Leonarda Zenna pt. "Sztuka serwisowania roweru górskiego" warto ją kupić? Można się czegoś dowiedzieć? W swoich rowerach coś dłubię, ale jeszcze sporo jest dla mnie tajemnicą. Ogólnie możecie polecić jakąś książkę o tematyce rowerowej. Przeczytałem ostatnio "Przepis na rower Roberta Penna" i chętnie bym coś jeszcze poczytał. Odnośnik do komentarza
rock85 Opublikowano 23 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2016 Moim zdaniem warto Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 25 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2016 Według mnie to jest "Biblia" Rowerowa. Nie czytam jej może do poduszki, ale gdy mam wątpliwości, zawsze od razu tam zaglądam. Wszystko jest bardzo jasno wytłumaczone i do tego fajnie narysowane. A można ją kupić za 35 złotych, co wychodzi prawie darmo. Sam zresztą zobaczysz :) Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się