Skocz do zawartości

[3000+] Rower 29er - Marin Bobcat Trail 5


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim!

Po 15 latach użytkowania 26" Wheelera MTB zdecydowałem się na przejście na 29 cali.

Głównie jeżdżę po okolicach Warszawy, 50/50 miasto i las (głównie Kampinos, czyli szutry, piasek, korzenie i pagórki). Moim celem jest głównie utrzymanie kondycji, ewentualnie raz na jakiś czas start w mazowieckim maratonie MTB, ale bez spiny na super wynik.

Myślę o Marin Bobcat Trail 5 (https://www.marinbikes.com/pl/bike-archive/bikes/2018-bobcat-trail-5), chciałem jednak Was się poradzić, czy amortyzator olejowo-sprężynowy powinien wystarczyć? Wiem, że większość poleca powietrzne, ale czy przy moich potrzebach różnica jest aż rak duża, że jest sens pakować się w wyższe koszty serwisu? No i druga sprawa - napęd 1x10, ale porównując z przełożeniami, na których teraz jeżdżę, myślę, że powinno być ok. Moja waga to około 80kg.

Trochę późno na załapanie się na wyprzedaż modeli z 2018, najciekawsze modele już się rozeszły, ale może mimo tego macie jakieś inne propozycje?

Mój max budżet to  3000-3500 zł.

Odnośnik do komentarza

Fajny rower. Możesz łykać. Amor olejowo-sprężynowy da radę. Kumpel na takim jeździ i jest ok. Zwykle sprzedają ze sprężyną medium, która jest właśnie pod ok. 80 kg. Co do 1x to akurat nie jestem zwolennikiem na Mazowsze, ale wielu tak jeździ. Zyskasz prostotę napędu, stracisz dobre stopniowanie i na szybkiej jeździe po płaskim będzie problem z doborem przełożenia. Być może czasem będziesz się pierniczył z przednim blatem, który musi być ściśle dostosowany do trasy. Jak trasa z dużą ilością podjazdów, np. na Kazurce, to wymiana blatu na mniejszy i również łańcucha. Bo jak zmieniasz blat o więcej niż 2 zęby to musisz zmienić łańcuch. Na Mazowsze, a jeżdżę głownie po Kampinosie, optymalny wydaje mi się rower z napędem 2x i blatami 36x24 albo tak jak ja mam 38x24. Alternatywa to np. Cube Attention. Amor powietrzny to wiadomo że 200-300 zł rocznie za serwis. Amor olejowo-sprężynowy ma tę wadę że jeśli ktoś tak jak ja, jeździ całą zimę, to w niskich temperaturach olej gęstnieje i trochę pogarsza się charakterystyka pracy.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...