Skocz do zawartości

Nowy napęd


Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam rower trekkingowy na aluminiowej ramie kupiony spory czas temu z niskiej półki. Ogólnie na tym rowerze jeździ mi się dobrze (ok 40km w tygodniu) jednak osprzęt napędu jest w coraz gorszym stanie. Na ulepszenie mam jakieś 400zł 

Myślałem o osprzęcie shimano alivio przerzutka, kaseta, piasta (aktualnie mam wolno bieg, serwis w okolicy za 30zł zaplecie) i manetki. Ewentualnie zamiast przerzutki alivio zainwestował bym w Deore. Korbę i przerzutkę przednią mam zamiar wymienić w późniejszym czasie chyba że trzeba od razu (jestem amatorem i zbytni się nie znam). Zastanawiam się jeszcze czy jak mam teraz wolno bieg 7rz to wejdzie tam kaseta 9rz. Poradźcie czy to będzie w miarę dobry zestaw jak pisałem wcześniej jestem amatorem.

Odnośnik do komentarza

Dopiero co był taki sam temat :)

Niestety, nie pójdzie to tak łatwo. Jeśli masz wolnobieg, musisz kupić tylne koło z bębenkiem na kasetę i to jest koszt ok. 100-150zł. Te 30zł, które podajesz, to koszt zaplecenia - a gdzie koszt piasty? I w ogóle sądzisz, że stare szprychy i stara obręcz się nadaje?

Korba i tym samym przednia przerzutka prawdopodobnie nie przyjmą 9-biegowego tyłu i też będzie konieczna wymiana. A więc koszty to: dwie przerzutki, kaseta, korba, dwie klamkomanetki, łańcuch oraz koło (plus prawdopodobnie linki, a także serwis lub narzędzia). Nijak za 400zł. Według mnie stoisz przed wyborem: albo zakup całego nowego Toruney'a i tyle, albo nowego roweru, ponieważ modyfikacje budżetówek nigdy nie mają większego sensu.

Przy 40km tygodniowo można rozważyć tę tańszą opcję, bo Toruney też ma swoje zalety (np. tania wymiana całości), a za zaoszczędzone pieniądze ewentualnie na przykład przeserwisować piasty, wymienić linki (też mają wpływ na działanie całości) czy kupić sobie opony - o ile oczywiście jest konieczność ;)

Odnośnik do komentarza